Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3737 ggr
Deena
0

Omelette med ost

Häromdan àt jag lunch med en väninna pà ett sàdant där typiskt parisiskt brasserie..

Där alla äter bröd, pommes frites osv.

Jag beställde en omelette med emmental ost i mitten och en grönsallad brevid.

Det var sviiiingott och det har nu blivit en favorit rätt.

Gott att ändra osten till mer stark ost som mögelost eller Comté.. eller cheddar…mmmmmmmmmm

Iansmamma
0

Det låter riktigt mumsigt! Och enkelt.

kmf79
0

Ja, idag gjorde jag omelett och la i fetaost och röd paprika, jättegott!! Så jag håller helt klart med om att omelett med ost är inte alls dumt. Ska även prova med dina föreslagna ostar.

//Karin

Wtn3
0

Jag brukar föredra att göra själva omeletten på bara ägg och grädde, sen strör jag paprika och riven ost över och rullar ihop den, häller alltså inte osten direkt i smeten. Blir godare så, tycker jag, känner en del andra som tycker bättre om att blanda in osten i smeten.

marimu
0

Jag gör också omelett på ägg och vispgrädde. Ibland steker jag först skivad purjo i smöret. Jag river ost och strör över omeletten på slutet, då smälter osten och det blir jättegott.

Mojjan73
0

Jag gör en "pizzaomelett" ibland.. tar en gjutgärnspanna, häller ner omelettsmeten, strör på riven ost, lägger på skinka, fetaost & ngn tomatskiva. Sedan ställer jag in allt i ugnen på grill ca 200 grader. När det svällt upp & blivit gyllene så tar jag ut den & toppar ev med lite tacosås. :P