Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2206 ggr
Bittan
0

Andedräkt

Varför har jag fått så dålig andedräkt sen jag började med denna kost?? Vad kan jag göra åt det??

Margareta
0

Det blir så när man kommer i ketos… det är alltså ett bra tecken på att Du gör rätt. Till tröst går det över…

Jag letar i min mailskörd från Sten Sture…

Ketos uppstår när det frigörs mer fettsyror än vad kroppen hinner med att förbränna. Orsaken är att kroppen inte är anpassad fullt ut till att leva på fett. När den anpassningen är klar försvinner ketosen, men fettförbränningen fortsätter. Det skulle förklara varför stickorna inte längre ger utslag och varför andedräkt, urin etc normaliseras.

/SSS

Numer pensionär i Nynäshamn

Diana61
0

Tack för detta! då vet jag när det händer för mig.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kia
0

En fråga ….ur lång tid pratar man om att man ska vara i ketos innan stickorna slutar ge utslag?

navarro
0

Bra att det finns svar pa ens fragor. Jag har haft forfarligt dalig andedrakt i flera dagar. Nu forstar jag att det ar bara att fortsatta och att det kommer att forsvinna. Bra att veta for att forklara for sambon ocksa. Jag anvander pepparmyntsdroppar, som Margareta foreslog, men ibland glommer man ju och da ar det inte sa skoj.

sarag
0

Jag har ett tips att ta till! På Apoteket kan man köpa Pepparmyntsolja. En liten brun flaska. Släpp en droppe på tungan så får du garanterat fräsch andredräkt som sitter i ett tag!

Margareta
0

Här behöver man i alla fall tandborste (som diskuterades nyss i annan tråd).

Jag har tuggat V6 alla gånger jag fått denna plåtsmak, men nu de senaste gångerna för jag retad slemhinna på insidan av kinden när jag tuggar mitt vanliga V6, skall testa ny smak innan jag slutar med V6 helt.

Doni
0

Är V6 okej? Jag trodde tuggummi inte var ok. Däremot har jag inte kollat förpackningar bara sneglat på mina tuggummin här hemma.. Det hade underlättat om det fanns tuggummin som var ok att tugga på.

Amiechan
0

okej och okej är som vanligt upp till dig ;-)

jag tuggar det inte eftersom det innehåller sötningsmedel som jag får två reaktioner på:

1. Bråttom till toa när kroppen vill göra sig av med giftet.
  2. Sötsug. (även sötningsmedel kan dra igång insulinproduktionen redan när man har det i munnen. Men insulinet får inte många kolhydrater att pyssla med och då kräver min kropp ännu mera kolhydrater)
Margareta
0

Och jag har tuggat V6 när plåtsmaken varit som värst när man går in i ketos.

Som Amiechan skrev, man gör som man vill och ibland väljer man mellan pest och kolera. Jag har inte reagerat på sötningsmedlet just i V6 innan men är superkänslig annars.

Sötsuget ökar faktiskt inte heller för min del av V6 eftersom den allmänna fräschheten i munnen avstyr sötsug för mig.