Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 5087 ggr
storost
0

OT Finns det någon

som inte har TV hemma?

Vi har ingen TV och många av våra kompissar tycker att det är konstig. Hur ser ni det?

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

babo
0

Det är väl upp till var och en - man kan ju se viss tv på nätet nu - repriser osså….

magma
0

Jodå, har sett att det finns några här utan TV.

kaisakavat
0

Det är väl inte hela världen, lite konstig ska man vara, det gör inget. Glad

Troligen kommer en period för mig snart, där jag bortprioriterar TV av ekonomiska skäl.

nimh
0

Enda anledningen att ha tv för min del är för att ha nåt att se på dvdfilm på. Tv "på tv" ser jag i princip aldrig, vi har inte heller nån digitalbox så vi har bara ettan, tvåan och fyran - det är inte värt att betala för tv-kanaler när vi ändå aldrig ser på tv. Surt bara att man ändå måste betala tv-licens…

lchfnorge
0

steinalder kost med steialder vaner.  :)

Pasi
0

TV….vad är det?Obestämd

Aha, ni pratar om TeleVisionsapparater, den där föråldrade burken man hade förr i världen. Trodde inga hade såna numera!?

Hellis
0

Har inte haft tv på fem år. Ibland funderar jag på att kanske skaffa en igen, men när jag är nånstans där det finns en tv märker  jag hur timmar kan försvinna utan att man vet hur det gick till, och utan att man fått ut nåt vettigt av det. Istället spenderar jag min tid framför datorn, men där gör jag saker, och kan visa upp resultat efteråt.

raphanus
0

Jag har ingen tv, saknar det inte och tänker inte skaffa.

Anders-S
0

Nej, det var väldigt länge sedan TV-n åkte ut!  Gillar inte korvstoppning vare sig från statstelevisionen (lägg ner SVT!) eller reklam-tv.

Det räcker med datorn. Det jag vill se väljer jag själv när jag vill se.   

Här är t.ex. ett härligt program om maoriska dansare från Nya Zeeland.

Wtn3
0

TV i vartenda rum, mer eller mindre.

Mooniq
0

Jag levde under många år i mitt yngre liv utan tv.. hade helt enkelt inte tid.

1 heltidsjobb + ½ tidsjobb + egen häst + party,party,party…

Nu kan jag sitta kanske 1-2 timmar/ dag o zappa runt på tvn och undra - vad e det jag letar efter ????

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Kebnekaise
0

Slängde ut TV:n 1 mars i år. Så mycket extra tid jag fick helt plötsligt! Det var ju ändå bara skräp som visades, med något undantag. Nu har jag mer tid till Internet, lyssna på musik, läsa bra böcker, motionera. Och så slipper jag bli påverkad av allt trams som TV svämmar över av.  /keb

flikkan77
0

Har tv, men som sjukskriven har jag också relativt mycket tid. Däremot är det lite konstigt att jag trots 39 kanaler sällan hittar nått ritkigt bra att se på. Tittar mest på filmer och köpta serier.

"You just have to belive…"

Floydian
0

Har TV, gillar TV, älskar SVT Flört

Verkar vara många som väljer bort TV:n, ville bara säga att jag inte är en av dem. 42", Xbox 360, Wii, DVD-spelare och PS3, that's nice! Skrattande

[Marja-Liisa]
0

Har en gammal TV på övervåningen (som används mest för gästövernattning), tittar nyheter på morgon och kväll men väldigt sällan annat, nu bara Fassbinders Berlin Alexanderplats som kommer alldeles för sent på fredagarna.

illernettan
0

Här finns det ingen TV. Saknar den ibland men som någon annan skrev, mycket tid försvinner när man tittar på den. Man har ju en förmåga att fastna framför den.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[vaargen]
0

Har inte heller någon tv, men ser en del serier med hjälp av min projektor.

storost
0

Det är härligt att inte vara ensam att inte ha en TV.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Effie
0

Har tv, men det är inte jag som vill ha den

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

elisabeth83
0

Har ingen tv men spenderar desto mer tid vid datorn :D

[Pennylane1]
0

vi har också fem st. TV-apparater, samt kan se TV på två eller fler datorer Oskyldig

Branneli
0

Vi har en tv i huset……däremot varsin dator (fyra stycken)

Inkanyezi
0

Jag har aldrig haft någon teve. Men jag har många bekanta som har den på för jämnan, och när jag inte har kunnat undvika att höra den har jag märkt att det inte brukar vara någonting som jag tycker är intressant. Jag uppfattar det som någon slags pseudovärld som jag inte gärna skulle vilja släppa in.

babo
0

Jag tittar på Skavlan nu . intressant/kul - vissa program är bra!

Sammet1
0

Vi har, av någon outgrundlig anledning, 3 TV-apparater, 3 digitalboxar, 2 VHS-spelare, 2 DVD-spelare och 3 datorer - på två personer och en hund i hushållet!

Någon i min familj är "prylbög", och det är inte jag… Oskyldig

**Surface of Velvet
**Core of Steel

kaisakavat
0

Min enda riktigt svåra "TV-last" är att jag är galen i Criminal Minds, som går på femman på torsdagar just för närvarande. Oklart hur jag hanterar detta när jag blir TV-utan i februari. Kan ju bli fråga om ohyggliga abstinensbesvär.. Skrikandes

Ett sätt är att önska sig dvd-boxar i julklapp. Tungan ute Har redan de två första säsongerna och väntar på att den tredje ska hamna i reabingarna.

Jennix
0

Jag har ingen TV men ser på DVD och film i datorn, och en del streamat och en del som lagts upp på YouTube. Ser på TV hos kompisar och föräldrar ibland också…

#26  Kaisakavat, måste fråga dig om det finns bra extra-material på CM dvdn? Bloopers, interbjuer och sånt? Serien är en favvis till mig och blir bara bättre och bättre. Skrattande Älskar ju Reid… Kyss

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kaisakavat
0

Jennix - Ja, Reid är ju fullkomligt underbar!! De andra också.. Jag är liksom "kär" i hela konstellationen, men extra mkt i vissa! I say no more! Skäms Flört Skrattande

Det finns lite extramaterial i vissa av dem. Verkar vara på sista dvdn per säsong. Än har jag inte blivit så desperat så jag har kollat på det, men såna tider lär komma!! Tungan ute

flikkan77
0

Kanske ska ta och se det där programmet någon gång. Typ på torsdag kanske. Flört

Eller måste man ha följt Criminal Minds ett tag för att fatta vad som händer?

kaisakavat
0

flikkan - Tror nog du fattar själva avsnittet/den äckliga intrigen/morden..  De olika karaktärerna och relationerna dem emellan, samt "mumsmumset" sjunker kanske in mer eftersom.. Flört

Jennix
0

#28 #29  Det är ju ingen röd tråd direkt, men har man sett serien från början så vet man ju att karaktärerna förändras och påverkas av det de jobbar med - och det gillar jag. Alltför många serier med mord visar människor som inte alls påverkas. Rynkar på näsan

Visst är det hela teamet, kaisakavat. BLir dock nyfiken på vem du gillar lite extra? Kyss

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

flikkan77
0

Ska se om jag kommer ihåg att spela in det ikväll då. Min medicin låter mig inte vara upp mycket längre efter 21. Flört

parsley
0

Tittar nästan aldrig på TV. Hade det inte varit för barnen så hade jag inte haft någon TV. Varför titta på TV när man kan slösurfa?Oskyldig

kaisakavat
0

Jennix - Nyfiken i en strut!! Skrattande Flört

(Roligt att du hänger kvar på KIF, förresten! Kyss)