Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3606 ggr
JigokuShoujo
0

bacon

när ni steker bacon. steker ni det lite lätt, knaprigt eller mitt emellan? vad upplever ni mättar längst?

Calmare
0

Flört…lagom…

Lindbygarden
0

jag vill gärna ha knaprigt

starhawk
1

Absolut inte knaperstekt, det skall vara mjukt men stekt, och eftersom jag steker Engelskt Bacon och inte det där tunna eländet Scan kallar för bacon så är det inget problem

Har för mig att jag såg i "Kemi i Köket" att näringsvärdet i knaperstekt är betydligt lägre än i "normalstekt" plus att det bildas diverse cancerogena ämnen i det knaperstekta

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

raphanus
0

Inte knaperstekt. Jag steker äggen i det fett som blir kvar i pannan efteråt.

Wtn3
0

Beror på vad jag ska ha det till, i kycklingsalladen föredrar jag det knaperstekt, ska det läggas ut på en omelett och rullas ihop föredrar jag lättstekt.

flikkan77
0

Tycker bara om knaperstekt bacon faktiskt. Glad

"You just have to belive…"

camsve09
0

Lite mellan så där… steker också äggen i det fett som blir kvar i pannan.

DesK
0

Knaperstekt och jag steker också äggen i fettet sedan  Tungan ute

/Désirée

Cowboy
0

Knaperstekt = uppbränt = misslyckat bacon.

Det är knappast nyttigt att äta vidbränd mat.

Det mest fettskrämda jag kan tänka mig är knaperstekt bacon som får rinna av på hushållspapper.

DesK
0

#9 Jag steker det inte så hårt att det blir svart - vidbrännt och om jag inte steker äggen i fettet häller jag det i en liten skål och använder antingen som stekfett eller på "mackan" senare. Detta har jag skrivit om i nån annan tråd här  Glad

/Désirée

flikkan77
0

Tycker det är stor skillnad på knaperstekt bacon och vidbränt bacon.

starhawk
0

#9: Håller fullständigt med dig

#11: Nä, det är ingen som helst skillnad, knaperstekt bacon är bara ett annat ord för vidbränt bacon

flikkan77
0

#12 Nä, när den är bränd är den svart och smakar bränt när den är knaprig är den gyllenbrun och smakar bacon. Glad

DesK
0

Flikkan77 och jag tycks tydligen fatta skillnaden mellan vidbränt och knaperstekt gyllenbrunt bacon  Glad

/Désirée

[Pennylane1]
0

vi har diskuterat detta ganska nyligen och det är omöjligt att förklara det där uppenbarligen!

Nu är bakpotatis inte det bästa men ovanpå denna ligger iallafall enligt bildbeskrivningen knaperstekt bacon!! Ser det bränt ut?

flikkan77
0

Tycker inte att den baconen på bilden ser särskilt bränd ut alls.

[Pennylane1]
0

bäst att lägga in själva receptet också för annars tror ni väl att det som ligger ovanpå inte är bacon.

skrolla en bit ner så ser ni bilden där det står att det är knaperstekt bacon strött över

[Pennylane1]
0

nej flikkan det var min point Flört

flikkan77
0

Anade det! Glad Det baconet ser bara knaprigt ut.

JigokuShoujo
0

Steker själv inte baconen alltför mycket, men jag har ju också den dåliga ovanan att äta "ostekt" bacon Skäms steker den i stort sett för att jag ska slippa steka ägget i smör för det blir ju så mycket godare i baconfett Flört + att jag inte behöver tillsätta något salt då

men tycker ni lättstekt bacon mättar bäst eller knaperstekt (inte vidbränt Flört)?

[Pennylane1]
0

tycker det mättar ungefär lika, men jag undviker lättstekt för jag gillar det inte.

JAUS
0

Äter tyvärr inte bacon.

starhawk
0

#15: Man ska inte tro på allt man läser, det där ser ju inte ens ut som bacon

Min kompis kocken stod och knaperstekte en del av baconet och prinskorvarna, när jag frågade honom varför han förstörde en del av maten svarade han att det var hans "knäppiga fru" som ville ha förstörd mat. Är det bara fruntimmer som gillar förstörd/knaperstekt bacon?

JAUS
1

Nitritet i baconet blir skadligare ju hårdare man steker det.

Jag skulle gärna  börja äta bacon flera gånger om dagen igen, men jag vill inte få tjocktarmscancer av nitriten. Jag kanske får nöja mig med att blötlägga baconet innan stekning och inte ha för hög värme i pannan så minimeras förhoppningsvis skadan.

MonicaHansen
0

älskar brända bacon:)

lc-solkatt
0

Så att de får färg dvs jag tar av de innan de hunnit bli helt knapriga