Godmorgon 10/1
Godmorgon alla :)
Idag ska jag hem till en kompis och fika och hon är så orolig att hon inte får bjuda mig på något. Inget mer än kaffe.
Så jag sa till henne, se till att ha grädde hemma och vill du vispa den så är det ännu godare så känner du att du bjuder mig på något.
För har Ni tänkt på så lyxigt det är när man vispar grädden och lägger den i kaffet mmmmmmmmmmmm…..
Dags och vakna koliskompisar *fniss*
Kram Kia
Godmorgon, jag är vaken!
Jag gjorde det när vi åt julbord innan jul, när andra åt mandelmusslor med sylt och grädde så tog jag en stor sked vispad grädde i mitt kaffe. Jättegott och lite lyxigt.
Japp! det är en riktig desert det, men gärna med lite kanel på toppen också, mums. Men det har tendens till att bli för vanligt för mig för att var lyxigt då det är så "tillåtet" ;-)
Lite gräddglassglass oxå mellan grädden o kaffet. Det är Super. Snacka om efterrätt (Fniss)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Vakna? Jag är redan hemma från jobbet.
Många träd merblåsta härikring, men ström har jag, härligt.
Hoppas ni har det bra och visst tummen upp för kaffe med vispgrädde.
.. lyllos som har ström. hos oss försvann den vid sjutiden igår kväll och när jag åkte vid niotiden i morse så hade den inte kommit tillbaka. Jag har ingen aning om hur det är hemma nu men de har förvarnat om att det kan ta sin lilla tid. Jobbigt med frysen och kylen. Kylvarorna sätte jag ut i vedboden och frysen hoppas jag att den klarar sig för det var mycket i den och som håller kylan
Te med vispgrädde har jag haft ibland- inte värst gott
90kgaldrigmer hoppas att du fått strömmen tillbaka. Vi hade jämt strömavbrott förut men nyss fick vi nya dubbelisolerade ledningar, sen dess har det bara varit små prickavbrott…. jag har allt generator gasolkamin och spis fotogenkaminer och lampor och lyktor av alla de slag så det är lite snopet att inte få prova dem… innan jag hade generatorn så hade jag frigolitskivor som jag packade in frysboxen i lade täcken över, den höll sej någorlunda i två dygn.
ja vi ska skaffa extraaggregat till cirkulationspumpen för annars kokar kökspannan som värmer hela huset och det gjorde den givetvis eftersom vi eldade för fullt när strömmen försvann. Men stearinljus i alla de slag och ficklampor- det har vi

jag ber om vispad grädde på mitt kaffe, på "mitt" fik här i stan,dom sprutar på en rejäl klick…Fika hos folk är enkelt, be om en bit ost!! *ler*