Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1026 ggr
Thomas_J
0

Ny medlem....

Har kört LCHF i snart 2 år och uppnått otroliga hälsovinster. Har t ex inte varit förkyld en enda gång sedan övergången till riktig mat. Faller dock tillbaka någon gång då och då och vet därför att vikten kan både gå upp och ned.

Hade jag inte börjat med LCHF hade jag haft diabetes idag.

Har blivit mer och mer intresserad av evulotionen, mathållning samt vad det egenligen är som gör oss sjuka och läser därför en hel del böcker i ämnet.

Bland mina övriga meriter är att jag delar Margaretas intresse för LCHF och terrängkörning med Volvo Valp.

Mitt måtto: Det som inte finns krånglar inte!

Margareta
0

Volvo Valp gör mig nostalgisk. I min ungdom körde jag massor av valp genom Försvarets Kvinnliga bilkår och det var jätteroligt!

Numer pensionär i Nynäshamn

Thomas_J
0

I min gröna ungdom (det vill säga i det militära) så var det mycket roligt att köra valp. Lite har det nog med åldern att göra men största orsaken var nog att man då slapp stå för reparationerna själv….

Just nu är den förkyld, den nyser och går hackigt troligen p g a en bränd ventil.

Ehuru, när den kommer igång och jag har vägarna förbi så lovar jag att ta dig med på en tur och bjuda på kaffe med riktig grädde samt en kycklingklubba som tilltugg….

Margareta
0

Tack Thomas det låter väldigt trevligt!!!

Reparera behövde inte vi heller, men serva fick vi minsann göra, mer än köra om jag minns rätt…hjälp vad dessa bilar servades.

903:an var min favorit, men jag lärde mig även tycka om den nyare hette den ?11:an…

Ett av mina projekt är att sätta igång att försöka scanna in gamla bilder. Det vore kul.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Välkommen Thomas_J!

folke
0

Välkommen !!

Jag känner igen mig…

Med LCHF är det lättare att korrigera ett felsteg än med nåt annat sätt jag testat… och det är många, metoder som jag inte ens vill nämna i skrift…

Mitt motto är: Försök inte laga det som fungerar !

Men det har jag inte gjort mot min kropp förrän jag hittade Skaldeman bok….

Hade en Volvo valp när jag bodde i sverige,,,, Ångrar att jag sålde den….    Gråter

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"