Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4028 ggr
Ealina
0

Hungrig!

Jag har ätit som man ska i drygt två månader nu och allting har varit bra. Sötsuget försvann och jag kände mig mätt och nöjd på alla sätt.

Men nu i fyra dagar har jag varit hungrig! Jag märker att jag småäter mellan måltiderna, vilket jag inte gjort på två månader. I helgen var vi bortbjudna och åt frukost vilket resulterade i att jag åt en skiva bröd två morgnar i sträck, iofs kompenserade jag resten av dagarna och åt väldigt strikt då. Kan brödet spelat in på min hunger som kommit nu? Är jag så känslig??

Jag äter likadant nu som jag gjort hela tiden. Ja, jag kanske har dragit ner lite på ägg, då jag förätit mig på det.

Så, min fråga till er som kan sånt här:

Är det normalt att bli hungrig efter ett par månader?

Igår var jag så sugen på någonting att jag var tvungen att akut springa och köpa Ramlösa med smak. Det hjälpte rätt bra, men det var en jobbig stund.

Wtn3
0

Antagligen är det sug och inte hunger som kommit tillbaka, jag är konstant sugen (på ett sätt som liknar hunger men ändå inte rimligen kan vara det eftersom det även kan dyka upp direkt efter en fet och kolhydratsnål jättemåltid) dagarna efter jag druckit alkohol (även kolhydratsnål alkohol som whiskey eller rödvin) eller dagarna efter att jag gjort avsteg, man kan välja att vänta ut det genom att ignorera det eller dämpa känslorna med fett och protein, ostskivor med bregott på brukar jag använda.

Mervi
0

Det kan vara brödet. Men jag kan också blir jättehungrig vissa dagar och jag har ätit LCHF i över fyra år. Jag äter när jag är hungrig.

Zepp
0

Hungern variera över tiden.. bland annat för att kroppen inte nödvändigtvis vill ha en jämn energitillförsel.. men vi äter även av andra orsaker, många psykologiska faktorer spelar in.. tex stress, tristess, leda eller nedstämdhet!

Jag småäter och känner mig hungrigare, på vintern när det är mörkt o kyligt!

Det konstiga.. eller det e det väl egentligen inte.. när det har varit bra väder och jag har varit ute mycket under helgen är jag mättare av fysisk ansträngning.. jag tror fysisk inaktivitet gör att man känner efter mer om man är sugen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ealina
0

Tack för era svar!

Hungern har lagt sig och även suget. Det höll i sig några dagar där, men försvann från en dag till en annan och nu är det alltså helt bra igen :)

Antagligen var det nog de där himlans brödskivorna som gjorde det. Bra att veta att någonting sånt kan ställa till det sådär. Det var en nyttig erfarenhet, nu kommer jag nog tänka mig för en extra gång i fortsättningen.

Maia
0

Visst är det jobbigt att man är så känslig. Det är det som folk inte kan förstå när man tackar nej till det ena eller andra. Att man får dras med sug flera dagar efteråt och att risken då är större att man trillar dig totalt.

Skönt att ditt sug gav med sig!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Ruska
0

Aha, en till som inte kan äta bröd! Jag åt två mackor förra veckan och dras med följderna fortfarande. Vrålsugen på sött, blir inte mätt och nöjd. Irriterad, nedstämd och full med vatten i kroppen. Enl vågen gick jag upp 1,6 kilo! Spannmål är visst inget vidare!

Skönt att höra att ditt sug dämpats, hoppas mitt gör det oxå.

/Ruska