Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1754 ggr
sophia007
0

Oj jag har gjort bort mig!

Nötter skulle ju vara okej som "snask" läste jag och tänkte inte mer på det. Petade i mig en halv påse sötmandlar i går.

Idag har jag varit så hypersugen!!! Stoppade utan att tänka mig för i mig två tuggummin vid lunch (skulle till tandläkaren och få lite fräschare andedräkt efter en cigg) och fick SÅ ont i magen! Har sedan varit sugen på cocacola hela dagen, något som jag egentligen inte ens gillar!

I eftermiddag när jag kom hem tog jag tacksamt fram påsen med sötmandlar igen och satte i mig andra halvan. Funderade en stund då jag åt dem och tyckte de smakade rätt sött, och av en ingivelse tittade jag på påsen - 13gr kolisar/100gr! Inte underligt jag har sånt sug idag då! Skrikandes

Bara att börja om från början igen då… *suckar*

oldwolfie
0

ja  sötmandel   e  inte  så  himla  bra  men paranötter  e  bättre

Glowing
0

Övning ger färdighet. Bara att kämpa på! Flört

sophia007
0

Jordnötter då? Hittade sådana hemma men det fanns ingen sån där deklaration på påsen.

Pasi
0

Det är tyvärr ett spannmål (baljväxt)! Jag tycker man ska undvika alla spannmål….dåliga fetter etc.
Testa att äta några kokosnötter, vetja!Flört

sophia007
0

Och jag som inte gillar kokos… Fundersam Kanske kan lära mig! Glad

lizziett
0

Hej!

Jag kan rekommendera paranötter / macadamianötter(finns på LIDL), har även hört att valnötter skall vara bra.

Jordnötter är nog inte så bra, men jag säger som Glowing: det är bara att kämpa på.

Lycka till!

mumsan
0

Var borta en kväll på en konsert. Det bjöds på kafe och bullar aoch kaka! Inget för mig och det blev en lång kväll. Isvatten med en citronskiva. Men så blev jag så hungrig och det enda tänkbara som fanns var jordnötter som jag åt minst 1 dl av och kände mig lite mätt då. Men vad gör man i nödsituationer.

mumsan

Amiechan
0

Du gjorde ett bra val mumsan - jordnötter måste vara bättre än att börja klämma bullar och kakor sådär en kväll :)

folke
0

Hejsan…

Du har absolut inte gjort bort dig !! 

Du har blivit en erfarenhet rikare…..

För mig funkar valnötter,…  om jag inte köper färdigskalade… för att inte bara stoppa in dem i munnen med automatik,  knäcka och pilla ur de ätbara bitarna gör att jag kan sluta innan påsen är slut.. men det är ju bra med alla matvaror som växer i skal  Räcka ut tungan

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Mervi
0

Jag tänkte också rekommendera valnötter, jag tror att det är bättre.