Lymfreningskur
Någon mer som tänker prova dricka lymfreningskuren som nämndes i inlägget om svullna ben? Lust att dela dina erfarenheter om det händer något??
Jag gick ut i köket och kokade mit vatten med lagerblad och krydddnejlikor igår redan, det är kryddor jag gillar så det var inget svårt beslut. Hällde upp hälften i en stor kopp för att dricka och slängde i lite korvar i grytan med resterande vatten. Åt sedan klar korvsoppa
framåt em/kvällningen. (Lite purjolök och rester av paprika åkte också i)
Har jag märkt något? Några kliande prickar, två på fingrarna och en på låret. De har kommit och försvunnit ganska snabbt, kände av dem igår framför tv:n, idag är de borta. Har haft någon sådan prick på fingrarna tidigare (innan lchf) och då har de suttit och kliat oh irriterat i flera dagar innan de försvunnit. Ingen aning om vad det är. Kan det ha med lymfan att göra?
Började med lymfdränagedrycken den 1/1. Denna gång har det gått kanon att dricka mot den förra gången då jag tyckte att den var för stark. Jag har inte sett någon skillnad ännu, varken mot svullna ben eller mot något annat.
Jag tänker absolut testa men har inte kokat ännu, bör ha allt hemma så det får bli ikväll…
Numer pensionär i Nynäshamn

Ska man hälla i sig 1 liter per dag?

Vad är detta för något? Jag vill absolut rensa min lymfa (jag vill rensa allt)! Har ni något recept?
:)
Diskussionen började i den här tråden Svullna ben. Där hittar du länken till receptet.
Det kanske är bra att skriva in receptet här också? Jag klipper och klistrar receptet från Venus här, hoppas det är OK.
Lymfareningsdryck
Fick råd av lymfadränageexperten Aino Junnila, 2005 om hur man själv kan förbättra sitt lymfsystem med följande recept
1 liter vatten
3 lagerblad
5 kryddnejlikor
Koka i 5 minuter. Sila bort kryddorna och drick varmt eller ljummet eller kallt.
Denna dryck kan drickas i 21 dagar som en kur för att rensa lymfsystemet.
Vad händer: lymfsystemet töms, cirkulationen ökar i underlivet, med ökad sexualdrift som följd, gamla urinvägsinfektioner kan aktiveras och rinna ut, utsöndringen i alla lymföppningar ökar, ökad stolavgång, bättre matsmältning vrister och armar smalnar. c:a 3-4 kg kan man minska i vikt på ganska kort tid, allt beroende på hur svullet lymfsystemet är.
Ev kan blodtrycket sjunka. Vid frusenhet som håller i sig, avbryt kuren.
Har precis fått lagerblad, så det hade ju passat med denna kur!
Ska kanske också testa, men det saknas kryddnejlikor än så länge.
Efter dag två har jag inte fått några fler kliande prickar. Ett par småfinnar/blemmor i ansiktet är det enda som skiljer sig från det "normala".
Igår drack jag det som det var, ljummet och uppdelat på två omgångar.
svartkaffe
Det kanske kan vara lymfan eftersom den vill tömma sig regelbundet och har den inte fri passage så kan det bli lokala irritationer i huden istället. Men komer de intetillbaka så är ju alltfrid och fröjd

Jag dricker på tredje dan.Känner mej smal om fötter o fingrar, fryser lite på kvällen, men annars så är allt som vanligt!!!

jag startade igår onsdag och drack min liter på fm. idag hade jag tandl.besök kl.10 så jag drack bara lite innan och resten när jag kom hem. Vet inte om jag märkt så mycket mer än att man springer och kissar ideligen det är ju inte det enda man dricker.
Har också haft en benägenhet att tappa mina ringar sedan jag gått ner med denna kosten men idag var det synnerligen påtagligt så i affären blev det till att flytta ringarna till långfingret på vä.hand.Så det kanske har hänt något i allafall….
jag tror att det kan vara bättre att sippa i sig drycken under hela dagen. Tas allt snabbt så kommer det bara att skölja igenom tarmarna istället för att tas upp av kroppen och göra nytta.
Tredje dagen fick jag i mig en halvliter, glömde resten… Inga finnar, blemmor eller kliande prickar längre.