Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 5426 ggr
Emea67
0

Emeas tråd

Hej!

Är "ny" här har varit och läst i en massa trådar för att få råd och lärdom av andras erfarenheter.

Jag är en kvinna på 41 år och stor övervikt +50. Började att ändra kostvanor mot LCHF den 11/8 och kört strikt from. 18/8 och kännt mig mycket fram, provat denna  kost en gång tidigare men det kom en massa ivägen + mådde illa av allt fett trodde jag då.

Har lärt mig att

• illamående = hunger för min del
  • frysa = ätit för lite

Kollade i min mat igår och kom bara upp i 1100 kcal, åt då hallon ty, cf och grädde för att komma upp lite men inte tillräkligt.

Har en fråga hur många kalorier tror ni att jag behöver äta på per dag för att få i mig tillräkligt mycket? Uppdelningen i min mat har varit bra fördelat i %.

Jag känner inte hunger nu på denna mat och det är väl bra men får då i mig förlite Rynkar på näsan behöver mer för är rädd att fettförbränningen inte är lika effektiv.

Har gått ner drykt 5,5 kg på dessa veckor och är nöjd med det, men vill vara säker på att jag bränner fett och inte muskler.

Glad Emea

kickelina66
0

Hej och välkommen.

Maia
0

Välkommen säger jag också!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MimLan
0

Hej och välkommen hit!

Tycker att du skall öka på lite av kolhydraterna i form av grönsaker i ett försök att få upp aptiten. Och/eller äta mer näringstät mat, t.ex. rökt sidfläsk och liknande. 1100 kcal är, hur man än ser på saken, för lite. Risken är att kroppen tror att det är svält på gång.

Får du igång aptiten tror jag mängden mat löser sig av sig själv.

Emea67
0

Tack MimLan det ska jag göra, grönsaker äter jag inte mycket utav just nu så får öka på det.

Får göra lite cloleslaw & pizzasallad kanske lite räddisor.

Tror du att jag ska äta det till varje måltid eller räcker det med lunch och middag?

MimLan
0

#4 Det märker du när aptiten kommer. :) Ät gärna paprika, squash, broccoli och annat. Jag tillhör den falang som tror att färger i maten kan stimulera lite extra.

Emea67
0

Undrar också mera vad näringstät mat är?,Skäms känner mig lite dum.

Äter ägg, tonfisk, ost och kött är det mer jag kan tillägga för att det ska bli bättre?

Emea67
0

Ok tack så mycket öppen för förslag och idéer.

MimLan
0

#6 Näringstät mat innebär helt enkelt mer näring och energi per viktenhet. T.ex. innehåller 100 gram vanlig nötfärs 20 gram proteiner och 7 gram fett. 100 gram smör innehåller 80 gram fett. Rökt sidfläsk 37 gram fett och 15 gram proteiner. Tonfisk

Med andra ord, om du har svårt att äta mat mängdmässigt sett, är det bättre att du fokuserar på mat som har mycket näring istället för lite. Hellre en fettinsprängd fläskkarré än en mager kyckling. Magert kött måste alltid kompletteras med fett.

Emea67
0

Tack än en gång MinLan!

Ok då vet jag vad jag ska fokusera på!

//Emea

Emea67
0

Just nu gräddas backon & äggmuffins, känner att jag behöver variation på frukosten som oftas blir 2 kokta ägg med 25-30 g smör.Och på det här sättet får jag i mig lite mer proteiner & kalorier hoppas jag.

Nästa jag ska pröva är äggmjölken om det blir i kväll eller inte vetj ag inte har bara 2 st ägg kvar och skulle behöva dem till köttfärsen, hmmm men den kanske klarar sig till i morgon Flört

Emea67
0

Ägg & baconmuffinsarna är ok har ätit det till frukost nu i 2 dagar och prövade äggmjölk/grädden igår och den är helt ok oxå! Ska trixa mig fram med den för att få olika smaker.

Har börjat få i mig mer mat, tänkt lite mellan mål och försöker lyssna på kroppen så att jag lär mig uppfatta hungerskänslor innan jag dippar ner och börjat må dåligt, det har fungerat bra den här veckan.

Torsdagar är min viktdag (väger mig oftare för att ha koll) den oficiellaFlört jag har gått ner 2,2 kg sedan förra veckan allt som allt 7,6 känner mig riktigt nöjdSkrattande

Emea67
0

Har nu vägt mig igen, gör det på torsdagar. Gjorde det förra orsdagen men då hade jag stått still eller till och  med gått upp lite så det förträngde jag.

Men har vägt mig nu och gått ner samannlagt 9,9 kg 2,3 kg på 2 veckor riktigt nöjdSkrattande

Börjar känna mig trygg med vad jag ska äta och hur mycket!

Sug efter choklad eller popcorn är bort, helt förvånad, tom inget sug efter 70% eller 86% choklad heller och det ligger några kakor i mitt skåp!

Förra veckan fyllde min man år och hade tänkt baka en lchf chokladkaka till mig men det fattades en indigrens så det blev inte av Bestämde mig för att smaka lite av prinsesstårtan men när vi satt vid bordet så plockade jag fram min 86% choklad och åt i stället!                                                                                  Så stolt jag var/är över mig själv!

Har gjort saltamandlar och ischoklad, tog med lite till jobbet och bjöd, en kolega fick saltamandlar och vart helt imponerad av att jag gjort dem själv, recept härifrån, och hon + några andra fick smaka ischoklad och tyckte den var jätte god, gjord på  70% choklad. Jag åt ju utav det också så det var nog därför jag inte gick ner något i vikt till förra torsdagen + att jag slutat med hallon m grädde på kvällarna men det går så bra, känner inte sug efter något!

Emea67
0

Det var ett tag sedan jag skrev här ska nog skriva lite oftare för att ha koll på mig själv. För några veckor sedan hade jag min lägsta vikt på över 1,5 år och hade samanlagt gått ner 16 kg sedan agusti. Förra fredagen (12/12) åt jag julbord med jobbet höll mig till LCHF men åt för mycket och blev proppmätt som jag inte varit på länge. På söndagen var vi i familjen och åt julbord höll mig då också från kolhydrater, åt lite inlaggd sill drack en juöl, en snaps och sherry. Vikten hade då gått upp drygt 2 kg gick ner det under veckan. I lördags var vi till svärföräldrarna som såg till att jag kunde äta alá LCHF men drak öl,snaps,likör och vin!! Igår här hemma så åt jag lite ostkrokar och drack cola zero + 3 st TRE turkiska peppar karammelerSkäms Idag har jag huvudvärk + magsmärtor som jag hade innan LCHF som jag har kommit fram till att det nog är gluten intollerans ska ut och googla nu och se om mina symptom stämmer.

Lite glad att jag känner så här för det gör det lättare för mig att avstå julhelgens alla frestelser, har haft funderingar på att smaka någon chokladtryffel som är 70% men med socker och stabelisernigsmedel som min man har fått i en julkorg + att jag skulle vilja dricka lite julmust men jag tror jag avstår ´.

Emea67
0

Nu har det varit jul med alla dess frestelser och jag åkte dit!!!!

Inte matmässigt på kolhydrater men på chokladen som var 70% och tryffel och fabriksgjord med socker och E# sedan var det lätt att dricka läsk och äta ur Alladin asken och en massa nötter russin och mandel till glöggen, öl har jag också druckit.

Nu mår jag dåligt känner igen krämpor som har försvunnit sedan jag börjat äta LCHF men jag glömt bort att jag har haft. Så det är väl det positiva med att tappat fotfästet att vissa krämpor smärtor kommit till baka och att jag förstår nu att de är kostrelaterade. Svullen i kroppen med värk i fötter och ben när jag vaknar och stiger upp som innan LCHF. Ont i magmun och resten av magen som jag haft hela livet och magmunnen det 2-3 sista åren. Mer ont i rygg och nacke vaknade här om natten av att min ena had hade domnat bort, detta hände ofta innan LCHF och har helt försvunnit under tiden med LCHF.

Så att gå tillbaka tll mina hälsosamma kostvanor kommer inte vara några problem. Vad jag har gått upp i vikt vet jag inte ännu och tror inte jag ska ställa mig på vågen vill nog inte veta och vill komma igång med LCHF utan en massa tankar och ångest över vikt.

marie123
0

Ja, där ser man vilken skillnad det kan vara på att äte enligt LCHF eller inte. Jag läser Skaldemans Ät dig ner i vikt, just nu. Har man trillat i fällan så är det ingen katastof bara man kommer tillbaks till sina goda vanor igen. Om du inte har läst den boken så rekommenderar jag den varmt. Jag beställde min från Adlibris. Den kom i brevlådan efter bara någon dag och kostade bara 39 kr. Ingen frakt eller faktureringskostnad. Skriv gärna och dela med dig av dina erfarenheter, så läser jag. Jag trodde att jag började med LCHF i augsti, men jag förstår nu att egentligen började jag i går. Jag hade och har fortfarande en del att lära.

Emea67
0

Jag ska dela med mig har hans bok men lånat ut till min svägerska!

Nu är det bara att ta ny friska tag! Vilken inblick man får i sig själv hur jag åt och hur kroppen reagerar under kolhydrat tiden det har varit en stor aha upplevelse och en bra lärdom.

Nu dricker jag té med kokosfett och grädde och ska hålla mig till mina goda LCHF vanor och hoppas att de flesta kilona upp är vatten kg.

God fortättning.

Emea67
0

Igår höll jag mig till LCHF och det gick bra! Idag jobbar jag och det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen.

Igår betalade jag in avgiften till LCHF konferensen den 24:e januari.

Vi planerade nyårs menyn igår.

Ungsgratinerad hummer

Rostbiff och grönsaker i ugn

Kladdkaka till familjen jag hallon m grädde om jag känner mig sugen

Kom fram till att vi inte behöver köpa så mycket snaks typ chips/kroks/popcorn brukar inte gå åt, utan ost och kex eller smör tycker barnen om och vi. Ska göra  bacon inlindad haloumi tycker alla om. Så avstegen den dagen för mig blir alkoholen inte massor men mer utspritt under eftermiddag kväll. Ska försöka ha vatten i närheten också men det är så mysigt när vi håller på och fixa maten att vi dricker lite gott till samtidigt.

marie123
0

Jag fixade nyårsafton galant. Drack lite, lite vin så jag tror inte jag gick över det magiska kolhydratstrecket. Vi år lax, räkor, avocado, oxfilé och en sallad av vitkål i crème fraiche och vitlök. Vi åt också hallon och vispgrädde till dessert.

Gick det bra för dig?

Jag tyckte det var enkelt att få till en festmeny. Vi hade ost också, men jag orkade inte äta det.

Emea67
0

Jo rå det gick bra till en början men sedan smakade jag lite vitlöksbröd och lite kladdkaka och sen var det kört!Skäms Det gick bra på torsdagen och sedan igår började det bra var och bowlade hela familjen for sedan och åt kina mat kommer hem dricker lite vin äter chips, ostkrokar och popcorn och dricker mer vin!!!!! Har kommit fram till att jag inte kan äta kinamat får så förbaskat ont i magen vid magmunnen och det är värst när jag rör på mig aktivt så som när jag är ute och går med hunden måste stanna och gå sakta sakta för att det gör så ont

Men tog nya tag i morse ställde mig på vågen och har gått upp ca 4,5 kg sedan min lägsta vikt någon gång i mitten av december.

Så nu kommer det……………….. jag vägde 127,1 kg i morse och det känns inte kul men ingen ide att gräva ner sig bara bita i något fett och gå vidare.

Idag har det gått bra det finns inget hemma som jag kan gå och nalla på som till talar mig, jag har förbjudit detSkrikandes. Har sagt till maken att han måste stötta mig och han kan tänka sig att äta lite mer som jag bara han slipper äta en massa ägg och dricka gräddeSkrattande och han behöver det verkligen för han är typ 2 diabetiker men han är envis och vill inte läsa på, men men är glad att han vill skippa pasta, ris och potatis och äta lite fetare det är en början.

Så mitt första mål är att gå ner till min lägsta vikt som var 122,7 sedan fortsätter resan för viktnedgång, nästa mål är att få på mig vigselringarna och det tredje är att väga mindre än maken men om han börjar äta mer som mig finns det ju risk att han går ner i vikt så då frår jag vänta längreTungan ute men jag har nog hellre en friskare gubbe. Får se vad som kommer först få på mig vigselringarna eller väga mindre än gubbenFlört

Ska försöka skriva här oftare också för att ha som egen peppning känner att det känns skönt att skriva av sig.

Emea67
0

Vägde mig i morse och har gått ner 3 hg till 126,8 det känns bra vet att det är mest vätska men det är ändå 3 hg lättare för fötterna!

Har funderat lite på hur jag äter jag räknar ju inget eller kollar på minmat för jag tycker att så länge det funkar att jag går ner i vikt och att jag mår bra i kroppen så fortsätter jag så. Jag får nog i mig en massa kolhydrater säker mer än 20 gr/dag har mycket grädde i kaffet och teét och dricker stora muggar som säker rymmer nästan 0,5 l, så jag ska byta ut grädden i kaffet/teét till äggmjölk recept till det kommer här där kan man läsa hela tråden och få tipsGlad

Dessutom så känner jag att jag har en massa vätska samlad i kroppen efter alla utsvävningar och tänkte köra lite lymfarening och tråden om den + hur man gör kommer här

Båda dessa trådar har många inlägg och kan vara tröga bara så att ni vet.

Mervi
0

Grattis till minuset. Det känns alltid bra att tappa vätskan. Lycka till med lymfareningen. Jag har gjort den några gånger och även använd en mjuk borste och borstat kroppen med.

Emea67
0

Tack för tipset Mervi!

Hur ofta borstade du kroppen? Torr borstade du? Berätta lite hur du gjorde så jag gör rätt Glad

Nu har nog min lymfa dryck svalnat så att jag kan börja dricka. tycker inte om den varm!

Mervi
0

Jag använde en naturborste och torrborstade varje morgon och kväll i tre månader. Började nere vid fötterna och borstade uppåt mot hjärtat, hela tiden mot hjärtat så när jag borstade axlarna så borstade jag neråt.

Jag borstade innan jag duschade.

Här är en bra länk om du vill läsa mera.

Emea67
0

Tack ännu en gågng Mervi! Glad

Emea67
0

Igår gick allt bara bra, men finns ju inte mycket att äta på när det inte finns hemma Skrattande

Gjorde äggmjölk istf. grädde och lymfaryck för att rensa lymfan och få bort extra vätska i kroppen i går som jag har druckit igår och idag.

Allt har flytit på bra idag också men glömde lymfadrycken hemma när jag åkte till jobbet så den sitter jag och småklunkar på nu. Det kändes skönt att vara tillbaka på jobbet och att helgerna med långledigt  är över och ätandet återgår till det normala att jag kan styra själv vad jag kan äta. Okej det är ledigt i morgon också men hemma hos oss har vi ingen traditon för denna afton eller imorgon utan det flyter bara på som vanligt.

Emea67
0

Några dagar sedan jag skrev sist!

De här dagarna har gått jätte bra och känner att jag är på banan igen som det var innan avstegen i december, och det känns så j…a skönt.

124,4 visde vågen i morse, = -2,4 sedan i lördags, så nu måste jag ha blivit av med all vatten vikt och börja bränna fett igen hoppas jag.

Skulle vilja träna mina magmuskler lite men kan inte göra sittups så tar gärna emot tips. Varför jag inte kan göra sittups är för jag har problem med bröstryggen och nacken.

Trevlig hel på er alla Skrattande

Emea67
0

Vägde mig i morse, vågen visade 123,4Skrattande nu är det inte många hekto kvar till min lägsta vikt sen jag började 122,7 hoppas jag når det nästa vecka! Jag drack lymfareningsdrycken i en vecka och det känndes bra men tog ett beslut att det räckte men det.

Nu har jag blivit förkyld igen (var det i början av decmber) Jag har ett härligt munsår, och en körtel som är svullen och lite konstiga smärtor i näsa och öga, ja jag skriver öga för denna förkylningen har endast drabbat min högra sida!!!

Nu sitter jag här och fryser, har ingen feber, och dricker té med kokosfett och grädde och håller på med en av mina favorit sysselsättningar att läsa på KiF Flört

Man lär sig alltid något nytt och blir peppad av andras berättelser.

Emea67
0

En vecka sedan jag var inneoch skrev, stod på vågen i morse 124,4 mendet har varit mer i helgen Gråter Efter vi handlat i fredags så åkte vi till Mickes grill jag beställer hamburgare utan bröd med bacon och ost allt på en tallrik, han säger att ta pomfritten för det blir billigare med ett meal, ja säger min man gör det och jag tänker att jag behöver inte äta. Vad gör jag!!!!!! Tyst Äter all j***a pommfritt!!!!! Åker sedan hem och dricker lite vin framför teven och blir sugen, hittar en 70% chokladkaka i skåpet och äter allt! Maken sitter med sina kroks och jag tänker jag smakar några, men nej det gjorde jag inte smakade ingen tyckte att jag var helt misslyckad och behövde inte bli mer misslyckad än jag redan var!

Lördag tog nya tag och strök ett streck över det gamla ingen idé att gräva ner sig för det som varit bara blicka frammåtGlad skönt att jag kommit dit i livet att jag ser det så.

Stod framför spegeln här om kvällen i allt elände med att dragit på sig i vikt och tycker att min mage har förändras tänker att det är inbillning , idag på jobbet säger en som också äter LCHF och vet att jag gör det (de flesta vet det Skrattande) kommer gåenede mot mig och säger att nu börjar det verkligen synas, he made my day!!!!

Emea67
0

Ner 3 hg i morse 124,1 Skrattande vet att jag väger mig mycket men vill se vad mitt matintag gör, tror jag äter för lite och har ju också börjat med äggmjölk i kaffe och téet + jag gör äggmjölks kaffe eller choklad för att öka protein och fettintag. Framför allt har jag börjat med äggmjölken för det vart för mycket grädde!

Just nu känns allt jätte bra med LCHF inte sugen på något och hamburger ställen + resturanger ska jag hålla mig ifrån ett tag blir lätt att det slinker ner något annat som inte hör till min kostcirkel längre.

Just nu dricker jag chokladäggmjölk Glad har börjat bli illamående = hungrig på eftermiddagarna men det är bara bra att fylla på när kroppen säger till.

På lördag lir det LCHF konferens och håller på fundera vad jag ska ta med mig till lunch, gravad lax med örtkryddad färskost och några ägg med majonäs lutar det till + vatten såklart kaffe är något jag kommer sakna på förmiddagen men det får gå orkar inte släpa med mig thermosSkäms lite lat kanske men det blir för mycket att släpa med mig tycker jag har bara en stor otymplig thermos.

Emea67
0

Här var det länge sedan jag skrev.

Läser en massa andra trådar och blir inspirerad nobban7 är en av dem Effies är en annan,  Kaisakavats tråd läser jag för att den är rolig och gör mig glad Skrattande

Hade tänkt börja skriva här oftare typ så som nobban gör men jag har aldrig varit någon dagboksskrivare men tror det skulle vara bra att skriva upp vad jag äter.

Sedan jag varit inne sist och skrivit så har det varit LCHF konferens, jätte bra! Drack öl efteråt med jobbarkompisen, gott. Helgen efteråt fyllde jag år, systerdotter kom fixade håret och vi drack vin och helgen efter det var det tjej fest och jag drack vin och Xante.

Vägde mig i morse, det gör jag varje morgon, och vågen visade     122,7 = min lägsta vikt sedan jag började med LCHF och det var ju mitt första mål som jag skrev några inlägg här ovan för.

Mina nästa mål är att få på mig vigselringarna + att väga mindre än min man och de ska jag ha kvar som extra bonus mål har jag tänk sedan ska jag ha mer fokuserade mål - 3 kg i taget tycker det verkar lagomt stort och när jag når miina -3 nästa gång har jag också kommit ner 120 kg strecket Glad Längtar!

Emea67
0

Jaha då är det måndag igen och efter helgen med lite vin och en massa popcorn på fredagen så väger jag 123,7 kg alltså 1 kg upp sedan i torsdags Rynkar på näsan Men det är nog vinet + popcorna som gjort det och det visste jag ju om men ändå. Popcorn vart det i mägnder i fredags och jag mådde pyton hela natten och nästan hela lördagen så det blir inte mer av det, ja jag älskar popcorn.

Men det är nya friska tag som gäller! Hade inte tänkt skriva här alls idag men kom på att jag ska skriva när det går dåligt också för att kunna gå tillbaka och läsa och påminna mig själv om hur dåligt jag mådde vid vissa intag.

Har ingen aning vad jag ska äta till middag idag får kolla lite i frysen vad som finns. F

Frukost: stor mugg te med grädde och kokosfett och en stor mugg kaffe med grädde, på jobbet kaffe några muggar med äggmjölk.

Lunch: tonfisk med lök och majo ihoprört.

Emea67
0

Här är ett tag sedan jag skrev!

Ställde mig på vågen imorse och den visade 129,8!!!! Skäms

Sedan i påskas då jag åt innlaggd sill så har det varit svårt för mig för det drog igång kolhydratssuget och det har varit upp och ned, mycket godis och andra avsteg.

Börjar min semester i morgon men kan inte låta detta fortlöpa!!! Om 2 veckor åker vi iväg i 5 dagar på en liten tripp till Skara sommarland och Göteborg och innan dess måste jag komma in i LCHF spåret igen, för att inte skena iväg totalt, även om jag vet att det under resan kan vara svårt att hålla sig strikt till LCHF så kommer också vikten att skena iväg om jag inte tar tag isaken NU!

Så jag plockar upp min lilla tråd för att skriva ned vad jag äter så jag har lite koll på mig självTyst

Morgonen började jag med te,kokosfett och grädde, 2 st kokta ägg + kaffe med grädde.

Har plockat fram kassler så det blir det till lunch, nu när vi är lediga och alla sover olika länge så brukar vi bara ha ett stadigt mål mat/dag så jag får lösa mina intag själv för att det ska bli ok LCHF mässigt.

Ha en trevlig söndag det ska jag!

De andra sover fortfarande, solen skiner och jag och maken har planerat att sättaupp poolen till barnen idag.

Maia
0

Bra tips på matställe i Gbg: Mitt emot Världskulturmuseet i Göteborg (efter Universeum) ligger en liten pizzeria som har världens bästa kebabsallad, på riktigt kött. Man blir mätt bara på köttet och lite grand av salladen. "Tugget" heter pizzerian och den har en skylt där det står GYROS.

Lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Emea67
0

Tack Maia för tipset!

Nu måste jag skaffa en karta över Gbg Flört kom gärna med fler tips om var vi kan äta, vi ska bo centralt och skaffa Göteborgskort så vi kan åka fritt med spårvagn och buss.

Igår, ja det gick ju bra till kl 16.00 då jag skulle sätta mig ner en stund med ett glas uppfriskande vatten och slappa lite. Hittade en påse lakrits och lite salta pinnar i skåpet och så var det kört! Det enda possitiva med att jag åt det var att jag fick ont i magen, har problem med magmunnen som försvunnit så länge jag äter LCHF, när jag var ute och gick med hunden i år kväll och kände av det lite nu imorse när vi var ute igen. Känner mig som en gammal gumma som måste smyga fram för att det gör så ont.

Men nu är alla frestelser borta, i alla fall de här hemma, så nu är det bara att kämpa!

Det är första semesterdagen och solen skiner underbart!

Emea67
0

Ja jag fortsätter väl här!

Sommaren har varit kolhydrat kaotisk, jag är helt körd när det kommer till kollisar! Klarar inte ens av lite så går jag i gång och blirhelt galenTyst

Men det är bara att bita ihop och gå vidare. Har gått upp en massa i sommar men väger mindre än när jag började med LCHF för drygt ett år sedan.

Nu är det middags dags och får skriva vidare sedan.

nobban7
0

Du vet att jag håller på dig - du fixar det Glad

Emea67
0

Tack nobban7- jag vet att du håller på mig och du vet att jag håller på dig Flört

Jag springer på toa en massa idag brukar vara ett tecken på att min kropp ställer om sig, visst jag har druckit te och en massa kaffe med äggmjölk + vatten nu när jag kände att jag blev törstig men det var ett bra tag sedan jag var så här toa nödig Skrikandes dags att gå igen fast det bara var en liten stund sedan jag var.

Skönt att känna att det händer något i kroppen! Har några ketos stickor så ska kolla det i morgon bitti om jag kommer ihåg.

Nä nu ska jag förbereda för jobb så jag får med mig det jag behöver.

nenna31
0

Vill bara säga ….Lycka till…..du fixar det här….

Emea67
0

Tack nenna 31! Skrattande

Ja jag måste vet att jag mår så mycket bättre i kroppen och det måste jag göra nu mer än förut för jag har startat eget inom städbranchen.

Skönt att ni är några som hejar på mig + har lite koll Flört

Emea67
0

Vägde mig i morse och har gått ner i vikt sedan i måndags ca 1,6 kg så nog förlorade jag en massa vätska igår när jag sprang på toa som en galning på förmiddagen.

Undrar om de kilon jag gick upp i somras är lättare at bli av med än de som suttit fast på kroppen i flera flera år?

Jag har en stor övervikt så jag ska försöka ha delmål, så jag inte känner mig stressad och där med blir frestad att göra avsteg. Tycker ibland när det går trögt att det går ändå så långsamt att det spelar ingen roll om jag gör ett litet avsteg och sedan faller jag dit. Har verkligen funderat på vad som gör att jag tillåter mig att göra så mot mig och detta är nog en av anledningarna.

nenna31
0

Emea67……bra jobbat…..det var värt springet…Flört

Jag tror det är bra med delmål……Jag har flera olika delmål….dels fem, tio, femton kilo osv….senhar jag ett till tvåsiffrit…. jag har ju oxå många kilo att gå ner i vikt….annars blir det nog lätt så som du beskriver…..

Vi får kämpa på ….och hjälpas åt …..Glad

Emea67
0

Ja nenena31 vi får hjälpas åt, jag har ett också fler del mål det ha varit samma som dig med 5 kg i taget men undrar om jag ska sätta de lite lägre typ 3 kg så man ser att det händer något lite fortare. Jag har som långsigtit mål att väg två siffrigt jag med men det är långt dit!

sepersl
0

Att sätta upp delmål tror jag är väldigt bra. Glöm bara inte att fira när du kommit till målet. Belöna dig med något (inte mat) en massage, ett biobesök eller något annat som du tycker är trevligt!

Varje gång du "fuskar" så tar det längre tid att nå ditt delmål, att tänka den tanken gör det kanske lite lättare att hålla sig ifrån det?!

nobban7
0

Ett par gånger i sommar har jag smakat paj och det har jag spottat ut igen. Spannmål smakar verkligen illa! Ju längre man lyckas undvika "fusket" desto lättare blir det att låta bli.

Emea67
0

Tack serpersl och nobban7 för stöd jag behöver det!

Jo jag vet att jag behöver belönas men som vanligt så kommer jag sist i familjen iaf tankemässigt hos mig, vill inte beskylla någon i familjen.

Spannmål håller jag med om att det inte smakar gott och jag blir dessutom jätte dålig i magen + att jag får ont i kroppen.

Nej nu måste jag iväg med barnen till skolan och ut och tjäna lite pengar Flört

sepersl
0

känner igen det där med att komma sist i familjen… min kloka sambo sa då något till mig som fått mig att tänka lite annorlunda. Om jag inte sätter mig själv i första prioritering kommer jag varken ha kraft eller ork till att ta hand om resten av familjen. För mig ligger det väldigt mycket i det. Jag har alltid rått om alla andra (utom mig själv) men nu har jag pusslat om i mitt schema, där det finns egentid (2 barn, 1 resp 3,5 år gamla) för hobby (ridning) familjetid, sambotid, barntid och träningstid (när barnen gått och lagt sig. Detta innebär att vardagen är väldigt strukturerad vilket många tycker låter tråkigt, men det gör alla i min familj (inkl. mig själv) glada och lyckliga. Mån=familjedag, tis=min egentid, ons=familjetid med sambokväll dvs. jag och sambon ägnar oss åt varandra, tors=sambons egentid (jag sköter hem och barn), fredag……. ja, ni fattar Flört

*mycket pepp kommer här!*

Emea67
0

Tack sepersl!

Låter vettigt ditt upplägg, ska fundera på det. Mina barn är lite äldre   11,5 + snart 8. De kräver lite mer tid med läxor och till och från aktiviteter men tisdagskvällar skulle kunna bli mina + torsdagskvällar kanske! Funderar om jag ska börja på gym har öppnat ett för bara kvinnor här i min lilla håla och det kanske vore något och de ska inte ha så mycket speglar stod det i artikeln.

Känner att jag fått pepp Skrattande

sepersl
0

läste någonstans på nätet att styrketräning är den träning som bäst håller förbränningen uppe. Därför har jag börjat. På min ufo mån-fre och lchf-helg på totalt 10 dagar med 3 ggr´s styrketräning har jag tappat ca 1kg. Jag har alltid tyckt att styrketräning varit dödstråkigt, men med rätt motivation (att hålla förbränningen upp) så jäklar Skrattande

Emea67
0

Låter jätte bra!

Himla glad att du skriver i min tråd och peppar mig, har lite problem med nacke och bröst rygg skulle behöva stärka muskler där + magmuskeler, men pga nack- rygg problem kan jag inte göra sittups för då kan jag inte stiga upp nästa dag. Men går man på gym kan dom ju hjälpa en. Ska försöka ta reda på vad det kostar det är alltid så himla dyrt och man måste gå med års vis.

Ja förbränningen är gott nog som motivation Skrattande

sepersl
0

Jag har fått ett träningsprogram av en väninna som jobbar som PT. Det kanske kan vara något? Se bifogat.

Träna magen kan man göra på många sätt. Hade jag varit du hade jag kontaktat en sjukgymnast istället. Där kan du få ett helt program anpassat till dig som du kan göra hemma och dessutom kostar det bara ett "besök" ca 300:-.

Emea67
0

Tack!

Gör du det här hemma?

Jag försökte göra något liknade för några år sedan och jag är lite utav en allt eller inget människa så jag satsade hårt Glad dagen efter fick jag gå baklänges ned för trapporna + att jag knapt kunde röra mig ..lol..

Vet inte om du har hört om Curves? Så heter gymet som öppnat här och det är baserat på korta pass a 30 min och man flyttar runt på olika stationer.

Tanken med egen tid för min del är att komma hemmifrån, annars blir det ingen egen tid.

[pappe]
0

Jag hoppar in här och hejar påTungan ute.

Jag har också väldigt långt kvar till något som skulle kunna beskrivas som normalvikt. Och resan dit går l å n g s a m t - men den går! Det är så jag tänker på det: att jag är på en livslång resa; bort från ett ställe jag aldrig mer vill vara på. Allt kan bara bli bättre!

Det går ju bra för dig! Heja!

Emea67
0

Tack pappe!

Välkommen till min tråd Glad

Jo resan är lång och utmaningarna stora när resten av familjen äter normalt, men vi har dragit ner på godisätandet och snaskandet för barnen och maken för det är ju inte hälosammt för någon.

Jag har 50 kg jag vill gå ner( from dagens vikt) och det är långt borta. Men sätter upp del mål för att inte komma helt vilse.

[pappe]
0

Jag är som du. Har 45 kvar. Det är allt annat än kul. MEN, skit i det! - vi är ju på god väg bort till något mycket roligare!

Så nu håller vi ihopa på temat:

Ju mer vi är tillsammans ju smalare vi blirSkrattande

Emea67
0

lol@ pappe Skrattande

You made my day!!

sepersl
0

jag ska inviga träningspasset (har kört ett annat tidigare) till helgen där hemma. Förhoppningsvis vill barnen träna med mig (till hög musik som vi alla älskar). I veckan så har jag kört ett styrketräningspass, ett ridpass och om 2 timmar ett fitnessboxingpass. Vet inte om jag fixar boxingen (har fortfarande lite problem med fogarna), om inte, så blir det styrketräning istället.

Emea67
0

Oj oj vad du tränar blir avudnsjuk!

Jag är en som tycker om att promenera, prövade spinning för några år sedan och det var kul men sedan vart jag jätte sjuk, förkylningar flera efter varann, och betalade gym avgit jag inte kunde utnyttja. Jobbade då på förskola och blev smittad mycket och ofta så fort vintern kom och vi var inne mer.

Men ska se om jag prövar styrketräning då jag har vissa muskler jag behöver stärka.

Skriv och berätta hur det går seperslGlad

Emea67
0

Har världens halsbränna!

Åt jordnötsmör i går och drack lite vin, ingen bra kombination. Vet att jordnötsmör inte är det bästa men jag åt inga chips ekkel ostkrokar som de andra i familjen så jag har gjort ett framsteg dock.

Var till banken i går och pratade med en försäkringsrådgivare, tog bla en försäkring där jag behövde fuiila i bla läng och vikt. Jag sa fy inte kul när man ska upp ge den, detta är inget kvinnotjafs från min sida då jag har en stor övervikt. Hon (försäkringsrådgivaren) sa att hon gått ner fem kg på två veckor med någon diet på soppa och jag sa att jag är LCHF:are hon vart jätte inttreserad och stälde massa frågor och jag gav boktips mm. Lovade också att mejla henne länkar om LCHF och uppsatsen om margarintillverkningen som finns här på Kif. Hon undrade vad jag tyckte om Becel och jag vart alldeles Skrikandes usch fy släng skräpet det är gift!!!!! Lovade då att skicka länkar så hon får läsa på själv. Mötet skulle vara 1 tim men blev 2 tim tur att hon inte hade någon annan inbokad efter mig så jag fick sprida lite LCHF budskapSkrattande

nenna31
0

Emes67….snacka om att det blev ett lyckat möte ……hon blir säkert en ny lchf-kostätare….SkrattandeBra jobbat ……

Gunnell
0

Ett tips till alla som vill berätta om LCHF: beställ LCHF-foldern hos Annika D, man kan beställa hem helt gratis. Perfekt att dela ut till folk som blir nyfikna på LCHF och funderar på hur det funkar och vad som är bra att äta.

Emea67
0

nenna31- jo hon var med på det hela redan nu så åt hon inte light produkter och tänkte i banorna ren mat och kravmärkt men hade lite av familjen emot sig så hppas att LCHF tänket hjälper henne.

Gunnell- jo jag har sådna men glömmer att ha i väskan för jag tycker jag träffar samma folk hela tiden och när det äntligen blir av att träffa nya människor så har jag ingen med mig.

sepersl
0

Jag är helt ny på det här med träning. Har inte tränat på 4 år (mer än ridning) pga dålig prioritering (åsso barnen). Nu är det prioändring. Om jag ska orka vara en bra mamma måste jag träna och för att må bra, sova bättre etc så måste jag träna. Hur tråkigt jag än tycker att styrketräning är så är det bara att göra det. Jag hoppas att jag kan inspirera dig till att börja. Det enda som behövs är ett par hantlar som du kan köpa på biltema för typ 70:-. Dessutom så hålls förbränningen uppe och det vill jag mer än gärna åstadkomma då jag vill tappa åtminstone 10kg.

Här kommer lite pepp!

Emea67
0

Tack för pepp!

Har hantlar och gummiband men jag är duktig på att smita när nag ska göra det själv hemma! Skäms

Ska nu gå in och kolla på gymmets hemsida och kolla upp om det finns priser där!

Skriv gärna och berätt hur det går för dig för jag är nyfiken och blir peppad och impad när andra är så duktig!!

Pepp pepp tillbaka!

sepersl
0

Det blev ingen hemmaträning i helgen - vet inte riktigt varför. Men, Jag har ändå tränat 3 ggr denna vecka och det är mitt mål, så det var kanske "bara" min lathet som slog till Skäms

Idag är det styrketräning. Har haft grym träningsvärk i vaderna hela helgen av finessboxingen. Har mer eller mindre haft träningsvärk varje dag i 2 veckor - dock olika muskelgrupper. Nu ser jag fram emot en tid utan träningsvärk - kroppen har nog vant sig snart, fast då får jag öka lite på tyngderna då jag kör med riktig låga tyngder för att bygga upp mig sakta.

Med min ätplan och träningsplan har jag på 2 veckor tappat 1,5 kg. Kan jag så kan du! Stor peppningskram till dig!Skrattande

Emea67
0

Tack sepersl!

Ja det är ju det jag är rädd för att om jag ska köra hemma att det inte blir något har inte den diceplinen när det kommer till mig själv och träning Flört

Gått ner har jag nog också gjort har inte skrivit upp (måste börja göra det) men min stora vikt dag är torsdagar inte direkt efter helgen iom att jag vet att helgerna blir lite konstiga pga aktiviteter och inte så bra struktuerade som i veckarna + lite vin som också påverkar kroppen/vikten.

sepersl
0

Jag läste någonstans att de som väger sig ofta har lättare att gå ned i vikt. Vet inte om det stämmer, men jag har gått från att väga mig en dag i veckan till varje dag. På så vis så får jag koll på hur det jag äter påverkar min vikt. Jag dricker gärna 1-2 glas vin både fredag och lördag. Naturligtvis går jag inte ner då men om jag inte dricker något på söndagen så har skuttet kommit på måndagen. I alla fall denna helgen. Får se om det blir likadant nästa helg.

Om du nu ska börja träna så föreslår jag att du mäter dig med måttband istället. Det finns en risk att du går upp i vikt när du lägger på dig snygga muskler. Du blir dock mindre i omfång. Vågen kan på så sätt ljuga. Kör hårt!

Emea67
0

Jag väger mig också varje dag och brukade skriva upp vad jag vägde varje gång också och hört att man inte ska fixera sig vid vågen….

Kul och höra att vi som väger oss ofta har lättar att gå ner i vikt för den känslan har jag också att jag då har bättre koll.

Jo jag vet det där med muskler.

Ska ta mig i kragen någon dag och mäta mig ordentligt och sedan lägga fram min vikt bok vid vågen och bokföra vikten ordentligt. Skrattande

nobban7
0

Jag väger mig på morgonen på badrumsvågen och skriver upp vikten. På kvällen väger jag mig på sovrumsvågen och skriver även upp den vikten. Det jag har lärt mig är att vikten kan variera väldigt och att det verkligen går långsamt med viktnedgångenSkrattande

nenna31
0

Opps…….nu blir jag lite rädder…..Oskyldig….är det inte risk för att man får ätstörningar om man väger sig både då och nu…..????har oxå vägt mig titt som tätt förut ……men nu blir det kanske en gång i veckan….varje fre morgon…..ibland hoppar jag över en vecka….

Jag blir så deppig om det inte hänt nåt…..o väger jag mig varje dag då är ju risken att jag deppar ihop…..Gråter…själv skriver jag bara upp de positiva tillfällena…..jag kan skriva en kommentar istället…när jag har gått upp nåt kilo….tex….var på fest/kryssnning…..På så sett så blir det en positiv resa vilket jag vill att det ska vara……

Men det här är jag och vi är alla olika …..Flört

Emea67
0

Ja och det är väl tur det att vi alla är olika! Skrattande

Jag skriver, när jag väl gör det, upp allt för att jag tycker att jag har bättre koll skriver också upp kommentarer om varför jag tror/vet vad som påverkat vikten uppåt.

nobban7
0

#69 Tror inte det är nån fara med ätstörningar för min del, om vågen visar upp vet jag ju att vikten egentligen inte har nån betydelse, om den visar ner blir jag så glad, så glad. Självbedrägeri kanske, men det funkar för mig.

sepersl
0

Jag har inga problem med att logga vikt femtielva ggr om dagen. Jag har inga tendenser till att få någon ätstörning alls. Känner man däremot att det inte är helt bra, så får man ju se över det och väga sig mera sällan.

För mig funkar det som peppning och gör att jag håller mig på banan.

Emea67
0

Jag satte på mig mina byxor igår och drog åt skärpet och de satt bra!!!! Förra veckan så var det för löst med näst sista hålet och för hårt med sista, men igår helt ok börjad känne efter vilket hål jag använde och vart glatt överaskad när det var det sista!!!

Ja som vi alla vet så är det inte alltid vågen som säger sanningen Skrattande

sepersl
0

Det har du helt rätt i! Gubben min har fått minska 2 hål i skärpet på köpet och han äter dessutom kolisar =)

Stort grattis Emea67! Det är du väl värd och visst peppar det en att hålla sig på banan?!

nobban7
0

sådärja! Glad

Emea67
0

jajamensan! Skrattande

Emea67
0

Alla vet att jag har stor övervikt och nu har jag tänkt skriva vad jag väger här varje torsdag när jag väger mig för att ha koll på viktnedgången.

Den 24/8, en måndag jag vet så vägde jag 135,2

I dag den 17/9 väger jag 130,5

Det är jag jätte nöjd med för alla dessa veckor har inte varit till 100% LCHF utan jag har kämpat för att komma upp på banan igen tex i helgen så smakade jag säker 2-3 nävar ostkrokar + att jag åt några majschips av sonen var på kina restaurant och åt några dumplins + friterad banan & glassSkäms och så ska vi inte glömma bort att jag drack vin!

Ja ja lika bra att vara ärlig och visa alla att jag inte är perfekt Tungan ute

Men denna veckan sedan i måndags har jag skött mig bra, kanske för lite fett men vill inte väga och mäta för det hatar jag!

nobban7
0

Jättegrattis!! Skrattande

Tror det är bra att du håller liv i den här tråden också.Glad

Gunnell
0

Emea: jag tror att man SKA "fuska" mellan varven för att det inte ska kännas så jobbigt - om man känner för det vill säja. Bättre att det tar tid att gå ner i vikt, både för kroppen hjärnan.

Ett bra sätt att få i sig tillräckligt med fett är t ex kryddsmör till maten. Passar till allt och man kan göra det själv, med de kryddor man vill ha. Jag har alltid vitlöks- och chilismör i frysen, jättegott till både kött och fisk och kyckling. Själv vägrar jag också att räkna, det gör att jag börjar tänka bantning: jag har räknat en gång och upptäckte då att jag åt lite för lite fett, det var då jag gjorde kryddsmör och även majonäs.

Och grattis till viktnedgången - bara att fortsätta i samma spår, eller hur? Glad

nenna31
0

Emea67……Många Grattiskramar…..Attans vad bra jobbat…..Glad

Jag är en sån som äter väldigt strikt i veckorna nästan fakir…..men till fest…..inte varje helg …men när det är lite ledigt och mysigt då blir det kanske några öl….grönsaker till maten…..och kanske grädde o bär….jordnötter är nåt som jag är svag för så det slinker ner lite då o då…även i veckorna….SkämsJag tycker att jag har hittat en variant som passar mig bra….jag får se till att det inte blir för många festliga tillfällen men hittills har det gått bra….Väger mig på fredagsmorgon…… men förra veckan hoppade jag över….var ju på kryssning ons-tor….så det kändes bara tokigt att väga sig …men imorgon så är det upp på vågen igen ……GladHittills så har jag tappat ca. 0,6 kg/ve….totalt 16 kg…..men måååånga kilo kvar ….

Emea67
0

Wow nenna31 det var bra! På hur lång tid? Min huvudräkning är inte det bästaSkäms

Som jag säger så länge det går nedåt så är det huvudsaken! Och att man har fått kolhydratsuget i bukt är ju också viktig, det gäller att hitta ett bra alternativ att sitta och mumsa på något när resten av familjen gör det. Fördelen med mig är att jag får så förbenat ont i magen när jag äter mjölprodukter så det är inte så svårt att avstå.

Ha en bra dag!

Ser fram emot imorgon då du väger dig och så hoppas vi på possitivt svar! Strongt av dig att inte ställa sig på vågen hade varit för nyfiken jag.

Skrattande

nenna31
0

Emea67…..Tackar …började i månadskiftet febr-mars -09….så det är 6,5 månader …ca…..28-29 veckor….ca….ObestämdJo vet med mig att jag kan bli lite missmodig om det är plus på vågen ….så vet jag att det har varit lite festligheter så hoppar jag över några dagar……… nån vecka….försöker att fokusera på det positiva ….och det är mycket lättare att må bra med den här kosten…Har fått ett inre lugn som jag har saknat de sista åren…GladJo det blir spännande …få se om det är + eller -….biter på naglarna och skakar …OskyldigTungan ute

sepersl
0

Bra jobbat båda två! Skrattande

Emea67
0

SkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkäms

Hej jag heter Emea och är chockoholik!!!!!!

Jag åt 2 st stora schweitsernöt chokladkakor!!!!!!!! igår kväll!!!!!

Har haft halsbränna mest hela natten….rätt åt mig….supertrött idag för att jag sovit dåligtGråter…men men livet går vidare jag får sluta gå in i affärer överhuvudtaget = sluta äta!!!

Skönt att skriva av sig!

nenna31
0

Emea67…….det är historia nu….det är sånt som händer…..gjort är gjort….går ej att göra ogjort….Gladbra att du är på banan igen….du kommer att klara att gå in i affärer ……idag går jag förbi….blir jag sugen så blir det den mörkaste chokladen de har …och minsta förpackningen….

Min vägdag gjorde mig inte glad….men men visste ju att det har varit festligheter de sista två veckorna ….så det blir fakir i veckorna och ufo variant på helgerna …om inget speciellt händer…..Flörtlivet är så underbart …..om man tänker efter….Glad

Pepp o lycka till kramar från nenna31….

nobban7
0

#84 Joo, synden straffar sig Skrattande. Det är bara att ta nya tag. Jag kan ju överäta 90% choklad så jag är nog också en chokoholicSkäms

Emea67
0

Tack söta ni för support kan känna att jag behöver det vet att jag har varit en chokoholick sedan tidigt 90-tal men inte erkännt det offentligt för än nu men jag är det eller när jag gjort det så är det ingen som tagit mig på allvar. Så ni förstår nog att jag kämpar fortfarande att komma upp på LCHF banan fortfarande och det kommer ta ett tag vet det med motgångar som jag behöver kämpa emot och gå igenom. Det är inte lätt men ett måste!

Är himla glad att ni finns här och stöttar mig!

Kramisar till er allaSkrattande

sepersl
0

som sagt: gjort är gjort. Vad har du lärt dig av detta snedsteg? Försök fokusera på det istället. Det är viktigt att vi lär oss av våra misstag. Förra veckan blev jag bjuden på kakor och tårta 3ggr på jobb. Förr hade jag tyckt att det var en prestation att låta bli att ta, men numera bekommer det mig verkligen inte.

Var på ett möte i fredags med några av mina kollegor. Alla vet att jag inte äter socker så när kakburken skickades runt så hoppade de helt enkelt över mig. Gud så skönt att jag inte ens behöver tacka nej längre.

Stor kram och mycket stöttning!

Emea67
0

Tack sepersl!

Det värsta är att jag har inga problem att tacka nej till sötsaker när jag är borta eller hemmaheller för den delen, men ibland och innan jag kommit in i LCHF ordentligt så är det någon liten dj-vul som sitter på axeln och säger att jag ska äta choklad. Men har mått himla dåligt i helgen så nu j--lar ska jag kämpa!!!!!!!!!

Har inte ställt mig på vågen och ska avvakta inågra dagar och kämpa på med annat än att fixera mig på vikten.

nobban7
0

Prova Lindts 90% om dj-vulen blir för högröstad igen. Det är i alla fall inte en total katastrof Glad

Emea67
0

Jo jag vet att den fungerar bra men är a chokoholik och måste käpma med den biten först. När jag var inne bra i LCHF förra gången så var jag nöjd med att äta 90% choklad när jag vart sugen = nästan aldrig och nu efter ha krypit i träsket i sommar så är det en kamp att komma ifrån choklad beroendet. Men det är som för en alkoholist bara att kämpa o kämpa och inte ge upp!!

Idag är första dagen av resten av mit liv!! Skrattande

Fast det var det igår också då åt jag ingen choklad!!!

Så jag är inne på dag 2 i kämpandet Skrattande

nenna31
0

Emea67….bra jobbat….Glad

Emea67
0

Tack nenna31!

Ja possitivt tänkande är det ända som gäller och att bita ihop Tyst

Ska till kiropraktorn idag och jag behöver verkligen det!!!

sepersl
0

Bra jobbat! keep up the good work! Skrattande

Emea67
0

Dag 2 till ända och jag har klarat denna dagen också Skrattande

Men det är ju inte vardagarna jag har problem med utan helgerna!

sepersl
0

Då har du ett par dagar på dig att ladda mentalt och göra en plan! Flört

nenna31
0

Emea67….känner igen det där med helgerna…..det som är svårast då för mig är att få i mig tillräckligt med fett….men det gäller som sagt att planera….och nu en tid har det varit lite rörigt hos mig ……så hoppas det lugnar sig lite…..för då vet jag att det går bättre ….stress är inget bra för min viktminskning…och det gäller både fysisk och psykisk stress….Tungan ute

Lycka till…..

tjingeling….Cool

Emea67
0

Ja jag ska göra upp en plan….eller har en redo!!!!

Ingen och då menar jag ingen får köpa snacks i helgen vi får då hittapå andra alternativ som jag inte blir frestad av. Dottern gillar ost och kex, sonen får vi hitta på något åt, han är inte så mycket för snacks överhuvudtraget, maken älskar kroks men han får avstå så jag inte blir suktad och ett beslut jag har är att inte köpa choklad överhuvudtaget!!

Får se att "inte köpa choklad" blir ett mantra denna veckan så att det sitter i huvudet!!!!

Tack söta goa ni för stöd!!!!!

Glad

nobban7
0

En gång i världen fick jag lära mig att hjärnan inte förstår "inte". Om det stämmer blir ditt mantra "köpa choklad". Om det stämmer blir det nog svårt att stå emot. Prova "köp bara lchf" iställetGlad

nenna31
0

Emea67……håller med nobban7……tänk inte….inte …….tänk positivt istället…..

Några tips till helgen:

- oliver som man doppar i en röra….tex philadelfiaost blandat med grädde…..

- när barnen/vänner är hemma så snaskar vi på ….olika nötter, fläsksvålar, ostkuber doppade i fransk senap…..lite gurk/paprika stavar…..

- försök komma på sånt som finns inom lchf-kosten som ni kan snaska på…..när man är i början av lchf så är man oftast hungrig/sugen….hjärnan har inte ställt om sig….du ska inte känna dåligt samvete…utan bestämm vad som är okey….och ät så du blir nöjd….

Lycka till…..Glad

Emea67
0

Tack för tips och råd mina kära vänner! Skrattande

"köpa bara LCHF"

Blir mitt nya mantra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Glad

Oliver = mmmmmmmmmmmm

Ost är tyvärr ingen favorit inte fläsksvålar heller Rynkar på näsan

Gurka och paprika doppad i vitlöks creme fraiche Skrattande

nenna31
0

Emea67…ja du ser ….det finns små favvisar till dig oxå…..det där man med gott samveta kan gotta sig med ibland….GladMånga gånger kan man göra om favvorecepten lite grand och få de lchf-vänliga……

Man vill ju ha den där lilla mysfaktorn…lite då och då…..Flört

Gunnell
0

Själv försöker jag koncenterera mig på vad jag verkligen FÅR äta istället för att sukta över sånt jag inte BÖR äta.

nenna31
0

Gunnell……exakt……precis vad jag menar…..Glad

Gunnell
0

#104 Glad Ja det är ett psykologist bra val. Till slut så vill man inte ha äcklig söt choklad t ex, men det kan ju ta ett tag att "avprogrammera" sig.

Emea67
0

Nu suktar jag inte utan det bara händer att jag trycker i mig sådant som jag inte ska äta och mår dåligt av!

Men jag ska kämpa emot dessa infallen och med erat stöd vem kan missyckas Flört

Dessa dagar har gått bra men har inte heller haft något inärheten, men var och handlade igår och bara gick förbi all choklad som finns överallt i affären, har bestämt mig någonstans i huvudet. Vet att när det gått några veckor så har dessa tankar försvunnit.

Nenna visst har du skrivit någonstans att om man är söt sugen så har man ätit för lite fett, undrar om jag får i mig för liteObestämd

Ha en bra dag! Skrattande

nobban7
0

Ibland kan jag ta en sked extrasaltat Bregott till kaffet Skrattande

nenna31
0

Emes67…..Jo jag läste den här på forumet….det var någon som skrev…minns inte vem….men tror att det kan vara så….tycker det stämmer på mig iallafall…Glad

sepersl
0

För mig är det klockrent: sugen=för lite fett

Emea67
0

Ok då ska jag tänka på att öka fettintagetSkrattande

Gunnell
0

Jag tar alltid grädde och kokosfett i kaffet - det är ett bra sätt att få i sig fett. Plus kryddsmör till mat, även majonäs till mat…

Emea67
0

Har någon av er prövat kladdkaka med rätt konsistens som finns här på Kif?

Kanse inte de rätta banorna att tänka i men vart himla sugen och det är ju dessutm LCHF rakt igenom Skäms

Behöver handla kokosfett så lite choklad hög%ig så klart kanske skulle inhandlas, maken fyller år imorgon och han har lovat barnen tårta men jag lovar skall inte äta tänkte kanske baka som alternativ.

nobban7
0

Nix, har inte provat den, jag är fullt nöjd med den här Något mindre ägg men med kaffe. Antar att de är ganska lika och man kan äta alldeles för mycket av den. Som du ju sett i min trådSkrattande.

Oopsies har jag använt som tårtbotten till både smörgås- och gräddtårta. Tror faktiskt det är bättre än chokladen, speciellt om man har lite svårt att nöja sig med en bitOskyldig

Emea67
0

För snart ett år sedan bakade jag någon slags kaka som det var frystorkat kaffe i, liknande cheesecake. Som vanligt när det kommer till bakverk så överäter jag inte det är inte min stora last Glad Köpte choklad igår och ska se om jag hinner!

Vägde mig i morse 131,1 = upp 6 hg men det  vet vi ju vad det beror på Obestämd Men känner mig mer peppad nu när jag tänker att jag bara ska LCHF vänligt! Köpte mandlar igår också och tänkte göra saltamandlar till helgen Skrattande

nenna31
0

Gott vid festliga tillfällen…..

Jag Har gjort lchf-glass…..jättegod…kan jag rekomendera….

När jag vill göra det enkelt för mig själv…..då blir det köpeglass + maränger till de andra…..vispad grädde + bär + smält/riven mörk choklad till alla……enkelt, snabbt och gott……

mumsGlad

Emea67
0

Har du något bra recept på glass? Inte för att jag är stormförtjust men vill gärna göra "ren" glass till barnen!!! Använder du en såndär glassmaskin, har ingen kanske skulle investera.

Ha en bra dag!

Måste snart iväg men kollar in igen när jag är hemma på lunch.

nenna31
0

Emea67…..hittade mitt recept här på forumet…under fliken efterrätter…..Jag har ingen glassmaskin ….men fick tipset att man kunde röra lite då och då innan den blir helt frusen….jag gjorde inte det…..då blev det som små iskristaller i….inget som störde mig…var jätte smarrig….Glad

Receptet jag använde..

• 2 st äggulor
  • 2 dl vispgrädde
  • 1/2 tsk vaniljpulver

- vispa äggulan +vaniljen till en fluggig smet….

- vispa grädden med äggen…..

- vänd försiktigt ner ev. smakämnen…..

Tips på smakämnen…

saffran, kanel, kardemumma, kokos, olika sorters bär, choklad, alkohol mm….

Jag gjorde dubbel sats…..lagom till 3-4 personer….

Vi åt den naturell med hallon, vispad grädde och smält mörk choklad….

Oj vad sugen jag blev…kanske vore nåt till helgen…..

Lycka till…..Glad

Gunnell
0

Nåt som också är gott och enkelt är att vispa grädde, blanda ner mascarpone och äta till bär (hallon är jättegott). Grädden och mascarpone blir krämig och fluffigt och väldigt mättande. Lite riven riktigt mörk choklad på är inte dumt heller.

Jag brukar ta några msk mascarpone till ca 2 dl grädde men man kan ju ta mer. Tar man för mycket blir det stabbigt tycker jag.

Jag åt mycket sånt från början när jag var sugen på nåt gott. Nu har jag inget sånt sug längre men tycker fortfarande just det här är jättegott.

nenna31
0

Gunnell….måste jag testa…..Glad

Emea67
0

Lördag morgon och avlägger en läges rapport!!!!!!!

Klarade mig riktigt bra igår!!!!!!

Rött vin och 86% choklad och den var ljuvlig åt dessutom bara några bitar och var sedan nöjd!

Ni ska veta att jag är stolt och himla nöjd med mig själv Skrattande

[Columba]
0

Emea67

Vilken fin prestation. All orsak att vara nöjd. Grattis!

Karen
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

nenna31
0

Emea67……jag visste det ….att du skulle fixa det….du är en kämpe….bra jobbat ……GRATTIS……Glad

nenna31….

nobban7
0

Utmärkt!

Glass: Brukar mixa grädde, äggula, TY eller mascarpone med frysta hallon. Glass på minuten. Hallonen kyler ner det andra så den behöver inte frysas utan ska ätas direkt

nenna31
0

nobban7….Det låter mumsigt värre……måste testas…Glad

sepersl
0

Du har all anledning att vara stolt över dig själv! Bra!

Lottalis
0

Hittade tråden nu.

Har lika mycket att gå ner så jag följer tråden vidare.

Emea67

Du kommer att klara det!

Emea67
0

Tack alla för stödet!

Vad kul att så många har hittat hit!Skrattande

Lottalis vad kul att du hittat hit och at vi har lika mycket att gå ner i vikt, nja inte kul att du har lika mycket men du fattar, och att vi kan följas åt Skrattande

Lottalis
0

Vi mjuka fina rundlättaSkrattandeSkrattande förstår precis.

Emea67
0

Skrattande

Emea67
0

Måndag morgon och jag har klarat av ehlgen riktigt bra!

Felet när det är helg är nog att jag får i mig för lite, då framföraltt vatten. Igår kväll när jag gick och lade mig mådde jag illa, tänkte först att det kunde vara kokosfettet jag haft i teet men när jag låg i sängen kurrade magen men var för trött för att stiga upp och äta något .

Nu har jag drukit te med grädde och kokosfett och ätit 2 ägg och kaffe med grädde. Mår inte ille men gu vad jag är trött!

Har haft mettallsmak i  munnen i helgen så det händer nog något i kroppen!

Nu måste jag ta tag i dagen och börja jobba lite.

Ha en bra dag!

nenna31
0

Emes67….bra jobbat ….Glad

Det är viktigt att dricka ordetligt …lchf-kosten innehåller inte så mycket vätska som tex grönsaker…

Kör så det ryker …du fixar det ….peppkramar….Cool

Emea67
0

Allt flyter på bra här med matintag i rätt LCHF anda men………………. stod på vågen i morse och väger över 1 kg mer än förra veckan Skrikandes undrar om det beror på att jag fått i mig för lite mat? eller att jag haft grädde i teet och kaffet istf äggmjölk har också börjat med kokosfett i teet på morgonen undrar om det blir för fett eller!!! Om det bara är naturens gång att spela mig ett spratt!!!!

Nej jag lägger inte in i min mat och vill helst inte heller för jag tycker att det är jobbigt att väga allt jag äter och det påminner mig om VV.

Jag själv tror att det beror på att jag får i mig för lite har glömt att äta frukost några dagar för jag tycker jag har gått om tid som sedan försvinner i jobb och sedan är det lunch. Men idag har jag ätit frukost,  2 st kokta ägg, te med koksfett och äggmjölk och kaffe med äggmjölk.

nenna31
0

Emea67…..kul att höra att det flyter på bra ……GladJag tror inte du ätit för mycket fett…..Tror det är som du säger själv….naturen spelar dig ett spratt….eller att du ätit lite oregelbundet…din kropp kanske vill ha mat regelbundet…..

Ibland går jag upp och ner ett par kilo….av olika anledningar …för lite vätska….samlat på mig vätska …..inte ätit tillräckligt med fett….eller lite fel…..och vissa gånger har jag ingen aning….FörvånadJag försöker att inte hänga upp mig på nåt kilo hit eller dit…..men kan oxå bli frustrerad ibland….har jag gått upp 1-2 kg en vecka …då lurar jag mig själv….Skämsskriver bara upp när jag tappat i vikt …tänker som så att……det är tillfälligt….jag är på en platå…..och skriver upp först när jag tappat de + kilon jag fick + lite till….en liten tokig ide som jag har …..men det känns bra för mig …det är inte så att jag blundar för ev + kilo…utan snarare att jag vill uppmärksamma det som är bra istället för det som inte är bra…..Glad

Och du …det där med minmat…..Jag väger och mäter inte heller min mat….bara nån dag nån gång då och då….vid tillfällen när det inte händer nåt på lång tid och jag inte kan se vad som jag gör tokigt….Då tycker jag det är ett bra verktyg att ta till….som en liten fingervisning….

Varma pepp o lycka till kramar….Cooltjingeling

Emea67
0

Tack nenna!

Nä jag ska inte heller skriva upp mitt + utan tänka positivtFlört

Jag tar mitt + på vågen med ro tror nog att det har med för lite matintag att gör först och främst jag avaktar och ser vad som händer Skrattande

sepersl
0

Under min tid som fakirare har jag märkt att om jag äter för lite fett så stannar jag upp i viktminskningen. Jag tror att det är så iaf. Nu är jag på fettbanan igen, med massa smör och majo och kokosfett i kaffe, till köttet, i teet etc. Jag tror min fettbrasa funkar bäst på mycket fett. Dricker ca 5 koppar te/kaffe per dag och jag har i minst 10g fett per kopp så bara där är 50g fett. Sen har jag ju så klart fett till maten oxå så det blir en hel del, men jag tror att min fettbrasa brinner som bäst då. Vi får se om jag har rätt. De senaste ca 2 veckorna har jag ätit "normalt" med fett enligt lchf, men nu boostar jag upp rejält då det inte händer något med vikten. Jag är 175 och väger ca 85kg. Jag äter ca 80 protein varje dag och mindre än 5 kolisar. Fettet brukar hamna runt 150g. Så här blir det när jag äter mycket fett. Hoppas viktminskningen tar fart igen nu.

Lycka till!

Emea67
0

Glada nyheter!!!!!!

Vägde mig i morse och väger 1 hg mindre än förra torsdagen Flört.       Åt ju frukost, lunch och middag + några finncrisp med smö, ruccola och ost på kvällen har gjort äggmjölk istf grädde. Vet att vikten kan svaja fram och tillbaka men det känns bra!

Det är att äta som gäller måste komma ihåg detSkäms

nobban7
0

Grattis till framgången!

Jag har ju också bytt grädden mot äggmjölk och är så nöjd. Man kan nog inte hälla i sig en halvliter vispgrädde om dagen och gå ner i vikt. Åtminstone inte jag.

Emea67
0

Nä inte jag heller ser ju hur äggmjölken försvinner snabbt, så grädde måste ju ha varit i lika snabb åtgång!!! Men jag märker det bättre på äggmjölken för den får jag göra nästan varje dag eller varannan.

Emea67
0

Det har varit en tung helg!!!!

Har inte ätit och druckit ordentligt + lite kroks och dotter gjorde vitlöksbröd som bara doftade så gottSkäms smakade gott också Skäms

Dessutom har jag gått och blivit förkyld + ett härligt munsår har jag fått.

Men som förut så är det bara att bryta ihop och gå vidare, jag gillar inte helgerna de bara förstör för mig, mat ordningen blir inte som på de härliga arbatsdagarna.

Slutsats få se till att jag jobbar alla dagar i veckan så jag får hålla mig i lugn och ro till min LCHF kost Flört

nenna31
0

Emea67…….Klandra inte dig själv…..visst är det jobbigt att bryta gamla vanor och mönster……Helgerna och ledigheter ska man ju se fram emot och njuta av….Glad

Försök att planera dina helger när det gäller maten…..tex….ååh på fredag ska vi äta taco…mums…vi ska sitta och mysa tillsammans….ihelgen ska jag göra en smarrig gryta ….en stooor gryta så jag har till några matlådor…..unna dig en fin grönsallad med dressing på helgerna …..och testa lite nya recept….utforska lchf-kokböckerna …låna böcker på "bibblan" och planera alla goda middagar du/ni ska göra på helgen…..testa tex. ostchipsen …gott gott…..hitta små favvisar du äter på helgerna när det sociala suget blir för stort…..Med andra ord positivt pepptänkande….Flört

För ofta är det vanor/mönster och sociala beteenden svåra att bryta …

För mig är kvällarna ett gissel…..blir ofta "sugen" i huvudet på något att tugga på ……Rynkar på näsan

Skriv här i din tråd och berätta hur det går …fråga efter tips och recept…..

Lycka till …många varma pepp-stött och tröstkramar

nenna31

nobban7
0

Ja, du är väl din egen nu? Det är bara att jobba 7 dagar i veckan Skrattande

Emea67
0

Jo det är jag så det gäller bara att annonsera så ska jag nog få jobbaFlört

Men förkylningen jag har nu så skulle jag vilja krypa ner i sängen men men det går ju inte.

Nu försöker jag äta fast jag inte har aptit eller hunger men måste för att orka. Har tagit det lungt nu på morgonen och suttit och bokfört. Skönt att jag kan bestämma takten själv när jag går ut på jobb.

Det värsta är ju allt runt omkring i livet som ska skötas också barn och hund som tur är så klarar maken sig själv och städningen hemma får jag/vi ta itu med en annan dag. Bara det att en mamma till min sons kompis ska komma hit i kväll för vi ska planera pojkarnas gemensamma kalas. Sova och vila får jag göra en annan dag Glad

Emea67
0

Ställde mig på vågen i måndags efter helgen det kan vara kul att se fördärvet 133,4 var det då!!!!

I dag ställer jag mig på vågen för att se vad som händer 131,2 tänk vad riktig mat och vatten kan göra!

Är ju förkyld så aptiten försvinner men jag tvingar i mig mat iallafall och vips så går jag ner i vikt. Få se om det håler i sig, i går kväll drack jag flera koppar te med riktigt socker och äggmjölk för det halsonda + att socker är bra om man har hosta har jag hörtSkäms Men jag tar smällen om det gör att jag står still eller inte går ner bara jag blir bättre från förkylningen.

Skönt var att vi flyttade pojkarnas kalas planering till på torsdagen istället för igår var jag slut, somnade en stund på soffan vid 19,45 tiden.

Dax att göra frukost till barnen och väcka demGlad

Ha en bra dag!

Emea67
0

Nu har jag bakat och det hör inte till vanligheten. Det blev LCHF kladdkaka har inte smakat för den ska ju svalna men det luktar gott och i morgon blir det att köpa grädde och avsmakning Flört

Min älsta syster bor i Umeå och äter LCHF  eller något snarlikt och min andra storasyster bor i Stockholm och började med LCHF, eller som hon säger "jag äter som du gör" i sommras tror jag det var och hon mår himla bra säger hon. Iaf som ni vet så fyller min son snart 8 år och då ska vi ju ha hit släkten så tänkte provbaka innan och se om den är god och det är något jag och syrran kan äta på "kalaset". Sen är det ju alltid roligt att ha något att äta när alla andra snaskar på fika bröd så blir jag mindre sugen.

Ha en trevlig kväll!

Ps känner mig lite bättre i förkylningen Glad Ds

nobban7
0

Smörgåstårta på Oopsies funkar bra både för lchf:are och sockerätare. (Om du skulle råka äta upp hela kladdkakan före kalaset)

Skönt att förkylningen ger med sig.

Emea67
0

LOL nobban…jag smakade en bit i går och tycker att den är ok, jo jag kommer nog hinna äta upp den och baka en ny för "kalaset" är inte förän den 24:e oktober Flört

Oopsies har jag inte provat på ännu + att jag läst om några frö kex som jag skulle vilja pröva men det gäller ju att hitta receptet igen glömde bokmärkaSkäms Sedan ska ju andan falla på för bakning tycker jag inte är speciellt roligt.

Om något helt annat ställde mig på vågen idag och den visade 130,4 så det går nedåt. Men snart kommer helgen Skrikandes men ska försöka ha koll på maten.

nobban7
0

Såså, bekymra dig inte om helgen. Du har ju redan bestämt att du ska glädjas åt nedgång och glömma ev uppgång.Glad

nenna31
0

Emea67….GRATTIS…..vad duktig du är….3 kg på tre dagar ..!!!!owoh……du börjar bli ett riktigt proffs på kosten nu…..Flört

Och som nobban7 säger ..- man ska glädjas åt nedgång/medvind och glömma uppgång/motvind….Glad

Och du……som jag skrev tidigare ……planera helgen…..se det som en positiv utmaning, tillfälle att pröva nya saker, hitta "tillåtna" alternativ…..Flört

Hur ser din matplanering ut till helgen…fredagsmys?? lördags"godis"??Storkok…mm mm….skriv här så kan vi peppa och tippsa varandra……Glad

Håller med dig om att när det är kalas osv så kan man behöva nåt att snaska på dels för att inte frestas och av sociala själ……Det enkaste jag gör är vispad grädde med frysta hallon och/eller blåbär ….rör ihop och det påminner om glass…..kanongott…..

Ställde mig oxå på vågen imorse…..äntligen är jag tillbaka och på väg neråt igen…..Tungan utedessa förb*nnade jordnötter…..suck….till fest ja men inte till vardags…..Skämsurk …..men men ….nu glömmer vi det ….Skrattande

Lycka till tjejen …hejar på dig …..kram från nenna31

Emea67
0

Helgen och matplanering!!!!!!!!!

Jag som tycker att veckorna är nog j***iga!!!  Altid hitta på vad alla ska äta och att de ska tycka om det och att det ska vara bra mat! Hade alla ätit som jag så hade det inte varit något problem, tilläggas skall att det var likadant innan LCHF tiden så detta problem är inte unikt. Men jag är en allätare och kan svänga ihop något och tycker det mesta är gott, men resten av familjen Skrikandes

Lax blir det nog till mig i kväll med spenat tror jag, barnen ville ha tysk korv som vi köpte på Lidl igår, maken får klara sig själv.

Vad det blir till helgen! Troligtvis en utflyckt till Örsundsbro och deras iitala outlet behöver temuggar, sedan ska syrran och hennes man komma förbi en sväng och dumpa systerdotters grejer här som hon plockat ihop efter seperation med pojkvän.

Eller menade du i matväg Flört

Frysen är nästan tom iväntan på att bli avfrostad och sedan ska den bli sprängfylld med bra mat!!!!

Jag ska rösta för något gott kött som maken får tillaga ena dagen sedan finns det ägg och bacon hemma Oskyldig

Karen
0

Emea,Jag haller med, vilket tjafs det ar med matlagning at familjen!! Man anstranger sig, fixar till, och sa ar det ett enda langt gnol!! Ibland ger jag upp.Suck. Till Lidl maste jag bege mig nagon gang, det finns tydligen en i Warwick!! Flört

Emea67
0

Tråkigt, men skönt att man inte är ensam om att ha det så!

För några år sedan fick jag nog och gav upp, barnen åt i skolan/dagis och hemma gnälldes det bara. Jag gav upp och serverade smörgåsar med bra pålägg, det enda  som var ok i dagens mått mätt, och kräm.  I två veckor åt vi så, sedan började jag laga mat igen och oj vad gott det var tyckte de Flört

Och jag måste åka till England någongång där har jag aldrig varit Flört

Karen
0

Ha, vilken bra ide!! Nasta gnall blir det macka i veckor!Ha!! Revenge!!

England ar valdigt trevligt! Och valdigt fullt med folk! mer an 50 miljoner manninskor pa halva SVeriges yta!! Vi ropar ''hallaaaa'' nar vi aker hem nu,fantastiska skogar och vatten i Sverige.\

Bra i UK/ yes fish and chips ,fast de ska vara fran en ''chippie'' da ar de bast!! Och nu ater jag ju inte det langre, det blir kebab vid de tillfallena.

Valdigt internationellt, mycket spannande influencer fran alla hall, manga mojligheter.Jag stortrivs. har varit otroligt homesick manga ganger, men det sags att det ar en annu svarare omstallning att flytta hem fran utomlands an nar man flyttade ifran. Man marker ju inte alla forandringarna i sitt hemland lika mycket, har t ex hor vi verkligen inte mycket om Sverige tyvarr. Fast med internet nu kan jag ju bade folja nyheterna ,tv program mm Glad

Harlig Fredag

Karen

Emea67
0

Det är roligt Karen att du har hittat hit till min tråd Skrattande

Jo jag undrar om inte jag ska införa det igen till mina barn Flört

Men det är väl dyrt i England?

Min dotter var till London i mars med sin mormor och moster, hon fick följa med som sin födelsedagspresent, fyllde 11 år. Oj vad hon älskar London och OJ vad hon shoppadeSkrattande Hon vill jätte gärna åka tillbaka!

Jag vill gärna ut på landsbygden och se mig om kring men London skulle inte heller vara allt för fel. Jag skulle vilja att vi bilade men min man vägrar att köra i vänstertrafik och jag klarar nog inte det heller Flört

Men det blir nog någongång i framtiden att vi åker dit, det har jag lovat mig själv!!!!

Ha en trevlig fredag du med Skrattande

nobban7
0

Hade egen bil med och bilade i England och Skottland för några år sen. Det var inte alls svårt att köra vänstertrafik utom vid omkörningar. Måste ju ut med hela bilen i mötande körfält innan jag såg om det var klartSkrattande. Kan nog vara idé att hyra högerstyrd på plats. Med automatlåda!

Karen
0

For mig blir det sa nar vi kor i Sverige nu fortidenFlört vi har kort hela vagen till Sverige over alla broarna, det tar tva dagar till mina foraldrar i sodra s. Kul!!

Jag vet inte om det ar dyrare har an i S. Forr var det mycket dyrare i Sverige, men senaste aren har det verkat jamna ut sig.Bra for mig samre for erObestämd ska fraga syrran som kommer hit om nagra veckor.

Fredag till sist ,vantar pa mannen som ska komma hem med guess what….Fish and Chips …och kebab at mig . Sedan aker alla pojkar pa fotboll, riktig stor arena for omvaxlings skull, engelska under 21 landslaget spelar, sa det ar tydligen spannande varre. Jag och svagerskan sitter hemma och dricker lite gott vin, titar pa series tva av ''True Blood'' som hon kommit over nagonstansFlört

Emea67
0

Vin blir det här också sitta framför tv:n och slappa tillsammans hela familjen, vi brukar se Doo bi doo.

Bila i England så var det nej till att köra husvagn där som min man inte ville.

Pratade med min ena syster i sommras och då sa hon att booendet är dyrare än här men annars är det samma priser eller billigare i England. Vad jag tänkte på är att flyga till tex London behöver ju inte vara så dyrt men sedan kommer ju boende kostnad och en familj på 4 kan det bli lite pengar. Men man kanske kunde byta bostad med någon för en vecka eller två. Här finns det idéer gäller bara få maken att tycka som jagFlört

Karen
0

Sjalv ar jag en varm foresprakare av vandrarhemSkrattande Sa reser vi ofta har i England ,hela familjen, de har speciella familjerum ,och man kan laga mat tillsammans ,moter folk fran alla de hall Wales och Snowdownia ar toppen, men har ocksa tittat pa Londons vandrarhem som verkar valdigt fina.Det blir bra mycket billigare.

Vinet ar valdigt gott!! Vi smakar pa Hardy's sparkly,very nice. Sonen tittar p H Potter

nobban7
0

Bed and Breakfast är ett kul sätt att bo om man inte har för höga krav. Men kan ni bo i husvagn så måste väl allt annat vara bättre Skrattande

Karen
0

Morrn, BandB's ar trevligt, numera nastan som sma hotell,speciellt i London.Fast jag kan tycka att de ar ganska dyra iallafall, ,runt trettio pund per pers, sa for en familj blir det inte sa billigt per vecka. Tjatar om mitt vandrarhem igen,som nog blir lite billigare per natt. Fast a andra sidan kanske Bbs har speciella deals fran Sverige for en hel vecka t ex vart att investigate.Glad

''Antligen''  riktigt hostvader idag, dimma dimma och blott och gratt (ja, utomhus ocksaFlört)

Darfor ska jag nu ta och farga haret!!!  Skramma folk pa festen ikvall!!

Emea67
0

B&B i London kan nog bli rätt dyrt tror min mamma betalade över 8000 kr för ett rum för tre st. Vandrarhem är ju en idé, har inte tänkt på det alternative. Tack för den idén värd att fundera på. Det viktigaste för mig är att det är bra sängar så att man sover bra allt annat runt omkrin spelar inte så stor roll är inte ute efter lyx på något rum, man ska ju ändå vara ute och upptäcka omgivningen.

Kallt +1 grad C blå himmel och solen skiner!

Ha en bra lördag nu ska vi iväg och shoppa Flört

sepersl
0

Oj, det var visst ett tag sedan jag var här och tittade Foten i munnen men det verkar som om du klarar dig helt fint Emea! Ville bara kika hur det går för dig och skicka lite peppning och säga att du fixar detta finfint!

Emea67
0

Förra veckans vikt var 130,4 och idag 131, jag har flyttat vågen och ställt mig på den flera ggr för att se om det var någon skillnad Skäms men den visade lika mycket.

Men jag tar det lungt och känner ingen stress för jag ser i spegeln att ansiktet har förändrats, blivit lite smalare, och jag har inte gjort några större avsteg. Låter bara allt vara! Jo just det kom på att jag har haft grädde i kaffet och teet i   i ca 5 dagar så det är nog det som påverkar!

Jag gjorde äggmjölk här om dagen så nu är det tillbaka igen och ska försöka hinna göra det så fort jag märker att laddningen tar slut, måste prioritera! Men ibland är inte det så lätt när det skall skutsas hit och dit.

Tex igår ville jag göra 4 olika saker och allt var samma tid! Jag gjorde 2 var på dotterns musik café och umgicks med min syster och  före det innan var det stress och efter umgicks syrran och jag framför datorn där vi skrev dokument som är juridiskt rätta för min firma, kom i säng vid 23.30

Ja ja livet är så här ibland, imorgon är jag "ledig" inte ut på jobb.

nobban7
0

Då hinner du göra äggmjölk idag Flört

Vi verkar också gå upp nu. Och eftersom det varken är fel på oss eller kosten måste det vara kylan som gör att vi lagrar inför vintern. Eller hur? Glad

Karen
0

No Worries, Emea, du ar inte ensam!! En annan kan manga knep for att fa vagen att gora som man vill Flört  Gissa vad jag gjorde igar….maste varit A/valdigt trott och slut B/ alldeles for hungrig och slarvat med maten C/ bada ovanstaende !!

Nar jag kom hem fran jobbet at jag ……EN HEL PASE godisormar!!! Sa var det, och det smakade sa dar, men var ganska kul!! Och idag sitter jag har med min aggmjolk igen!! Jo nu vet jag varfor det blev sa, jag hade ju slut pa AGGEN!!! Hihi.Nevermind…en ny dag idag.

Idag ska jag aka och kopa boots med stalhatta! Det maste man tydligen ha nufortiden nar man tar ut 4 aringar i skogen !!!!!!

Sa firar vi Dewali idag iskolan (riktiga DEwali ar den 17 de) halva min familj ar fran norra Indien,  sa jag har manga fina dresses som jag ska ta med till skolan for dem att prova. Ocksa en ''Bhangra drum'' sa det blir full rulle.

Om ni inte pallar med stang oron/ogon nu '' men vi hade 20 grader plus har igar!!!! FAst jag hade hellre haft den varmen i somras!!!Glad

nenna31
0

Emea67….Karen…… ni är riktiga kämpar båda två….Äggmjölk har jag ännu inte provat …kanske är dax snart…..men det låter inte gott ju……Tungan ute

Emea67
0

Nobban - gjorde en stor laddning i förrgår så jag behöver nog inte göra nytt förän imorgon Skrattande

Karen - Vadå stäng öron och ögon du gör ju en baramer nyfiken så man måste läsaFlört Jag har hört att det ska bli riktigt kallt och komma mer snö till helgenSkrikandes Njut av solen och värmen det är du värd när sommaren inte ville ge dig detSkrattande

Nenna - du måste bara pröva äggmjölk, jag tycker det är det godaste att ha i teet och kaffet Tungan ute

Karen
0

Nenna, jag haller med….aggmjolk ar riktigt gott!! Kanske lite som ''kaksmet'' om man forestaller sig ordentligt.Eller med kaffe som en riktig skummig cafe latte! har inte provat i teet annu, fast kanske  en dag att det hander. Har just nu gjort milkshake at pojkarna efter skolan med marscarpone cheese,Lite chokladglass, graddmjolk och vanli,jo sa lite cocos ocksa!! MMMMM yes jag smakade!!Flört

Emea67
0

Ny vecka nya mål!

Var ute med hunden i går morse och funderade, jag är inne och läser och stödjer på Sitrus25s tråd, ni vet hon som kämpar mot bullimi, vet att några av er andra är där och läser och stödjer Glad Iaf så skrev hon om lögner förra veckan och det var det här jag funderade på i går och då inte om hennes lögner utan mina och att den jag ljuger för mest är mig själv!!!!! Som skrivits förut så har ni sagt att jag ska tänka positivt och inte ha med ordet nej eller inte i min tankebana. Jag ballde ut totalt i lördags och åt både pizza och vitlöksbröd på pizza hut och på kvällen några natur chips och baugette. Så idag har jag tagit ett beslut nu skiter jag i vågen och satsar på att tänka i positiva banor ang LCHF och fokuserar mig på det.  När det inte händer något på vågen så händer det saker i huvudet som jag inte kan stå emot, knasiga tankar att jag kan äta sånt som inte är bra för mig och faktiskt gör att jag mår dåligt, mjöl = magmunssmärtor.

Hoppade på LCHF banan i går utan problem och ändå var vi på 40 års kalas igår men fikabröd har aldrig varit min stora last så det var inga problem och dessutom träffade vi henne i lördags när hon varit och handlat ingridienser och jag så genom påsen att hon köppt billigt margarin Rynkar på näsan

Gjorde en sats äggmjölk igår och det känns skönt att jag tagit antivåg beslutet Glad

Ha en bra dag!

nenna31
0

Emea67……Sk*t bra tänkt och gjort av dig …….Grattis du är en kämpe….Glad

Den där vågen kan verkligen ställa till det i hjärnan på en ….Tungan uteJag har oxå dragit ner på mitt vägande ….ibland går det tom två veckor mellan att jag ställer mig på vägen …..förr kunde det bli flera gånger om dagen !!!!Och det är positvt för mig ……jag mäter mig inte heller så ofta ……utan det jag känner är hur mina kläder blir för stora ……och det känns så förbaskat bra …..grävde runt i min garderob igår och hängde fram lite gamla kläder…..de är mina mål framöver …att kunna komma i dom….FlörtSen mår jag ju förbaskat mycket bättre nu än för sex månader sedan……helt otroligt ….

För mig är oxå mina vardagsrutiner viktiga ……..äter väldigt lika till vardags men gillar även lite fest ibland…inom lchf så långt det bara går….Tungan ute

Lycka till i förtsättnigen …….kramar från nenna31

Emea67
0

Jaha så har det gått ett bra tag sedan jag skrev här.

Har ju tagit beslutet att inte väga mig på ett tag för att inte stressa mig själv. Sonen fyllde år i torsdags så jag smakade lite tårta, i fredags bakade vi och sockerkakssmet är bland det bästa som händer när man bakar så självklart åt jag av denSkäms. På lördagen hade vi släkten här och allt gick bra tills alla fikat klart och det låg negerbollar kvar på fatetSkäms På söndagen var det barn kalas i badhuset och fullt med folk, fixade det galant, vart lite  läsk över och vi fick med oss hem och jag vart törstig på kvällen så jag drack sockerdricka Skäms som jag dessutom inte gillar Skrikandes Men det är nog sockermonstret som finns i mig som ställer till det måste ätit något annat också för efter en till två timmar på söndagskvällen så ska jag ställa mig upp och ohhhh vad jag har ont i fötterna när jag ska gå, lägger denna känsla i minnnesbanken för att göra mina val lättare i framtiden.

Iaf så ska jag se vad som hänt i kroppen efter förödelsen för att ha i åtanke när jag blir frestad att det inte är bra för vikten.                   130,6 visade den och det är ju inte fy skam men jag blir lite konfunderad. Sist jag skrev ner min vikt här vägde jag 131.

Ha en bra dag har hoppat på LCHF banan för tusende gången för jag mår bäst i kroppen av den Glad

nenna31
0

Emea67…….Du är en klok själ du …..tänk om man kunde lära sig av sina misstag……Gladjo det är klart oftast är det så…..men detta socksermonster kan nog vara för jävlig ibland….Skrikandes

Jag själv har varit inne i en period när min ork varit för dålig för att fixa riktig mat….blivit lite för mycket av TY-yoghurt…ost mm…..Men har lärt mig att det inte passar mig …triggar mitt sug…kanske inte på sött men att äta….och då blir det för mycket protein och för lite fett….Så nu jäklar får det vara slut med det ……Obestämd

Så det jag och många andra sagt förut stämmer jätte bra på mig….

- är jag sugen --> har jag ätiti för lite fett….

- är jag hungrig --> har jag ätit för lite protein….

Bra jobbat Emea67…….

Emea67
0

Läste nyss din "tråd" och jag hänger med dig!

- Inte väga sig för ofta

- koncentrera sig på att äta riktigt och lagad mat

- äggmjölk istf grädde

- dricka mer vatten

Fler som vill haka på?

Nu kör vi Glad

nobban7
0

Hakar på de tre sista. Förresten "för ofta" väger jag mig ju inte enligt min åsikt Skrattande

nenna31
0

nobban7…kul att du oxå hänger på…..Glad

Emea67
0

ok då är vi 3!

Och det är ju bra att det är ni för jag följer ju era "trådar" Flört

Kram på er!  Skrattande……Dax att åka och jobba igen Skrikandes näs skoja bara det är kul Flört

Lottalis
0

Tittar på er ännu en tid.Skrattande

Emea67
0

Helgen åt h-l---e igen!!!!!!!!! Vet inte vad det är som gör att jag tillåter mig sivika mig själv så! Jag kan inte skylla på någon annanSkäms

Få fundera på detta och se hur jag ska gå till väga för att inte göra så här mot mig själv. Jag vill faktiskt gå ner i vikt och har ju mycket att gå ner. Har varit duktig med äggmjölk denna vecka och allt annat men när helgen kommer så hmmmmmm.

Nä det blir att fundera liteSkrikandes

nobban7
0

#178 Vad är det du gjort då?

Karen
0

Vad det nu an var, glom bort det..for det tanker jag gora (kroppkakorna och bilarna och allt det dar jag at..och ol)glom bort det, sa tar vi agg vatten och ingen vagning denna veckan,ok?Glad

Emea67
0

Jag har ätit bröd på surdeg, får inte ont i magen av det, sedan vart det ostkrokar och popcorn och så stod det en läskflaska med trocadero som jag halsade i mig Obestämd hmmmm inte bra men inte allt för farligt ser jag när jag skriver, ingen mmmmarabochokladkaka som jag höll på köpa men dottern hindrade mig Glad Har annars hållit mig till min kost jag kanske inte ska stressa upp mig så j---la mycket.

Ja Karen, lägger det bakom mig och vatten, äggmjölk (måste göra senare har mjölk i kaffet tet för tillfället) och ingen vägning.

Ha det bra mina vänner!

nenna31
0

Emea67…..Håller med Karen…helgen är historia nu….nu ska du vara stolt över veckan som du fixade så bra …..många pepp-stöttkramar i massor …..:big hug:)

nobban7
0

Emea67
Nej, du behöver nog inte stressa upp dig så mycket över detGlad

Emea67
0

Nä jag ska nog lugna ner mig lite! Jag har som alla kvinnor i min familj ett enormt kontrollbehov och dissar mig själv fort när jag gör fel, allt ska vara perfektSkäms Jag har lugnat ner mig lite med att ha full koll på hela familjen och hemmet nu måste jag ta itu med mig själv tror jag. Mycket att tänka och fundera på, någon som har förslag på någon bra bok man kan läsa om detta, hur man går vidare och arbetar med sig själv, får sig en tankeställare och lite tips och idéer på hur jag ska göra.

Lite funderingar så här en onsdagsmorgon när jag vart lite ledig på förmiddagen och tänkte njuta av ensamheten Flört

Nu ska jag surfa vidare och se vad jag hittar i cyberrymdenSkrattande

Ha en bra dag!

nenna31
0

Emea67……

Lite boktips….

• Energitjuvar -Ingalill Roos
  • Självkänsla nu och mera själkänsla - Mia Törnblom….

Dessa böcker har varit till stor hjälp för mig …..Det finns säkert många fler som är minst lika bra och bättre…..

Jag läser dem lite då och då….lite här och där i böckerna ……

Jag kan tillägga att sen jag började med Lchf-kosten har jag fått ett intre lugn somjag inte hade tidigare …och är mycket mera tillfreds med mig själv…..

Peppkramar ……Glad

Emea67
0

Tack nenna Skrattande

Ska kolla om biblioteket har demGlad

Emea67
0

En liten rapport:

Veckan har varit lite si och så, äggmjölken tog slut mitt i veckan så det vart lite mjölk i teet och kaffet. Har ätit yogurt mandel både onsdag och torsdag. Något possitivt är att jag inte stått på vågen, inte ätit bröd eller annnat trams Flört Igår fredag som brukar bli att jag äter ostkrokar av min man och smakar av barnens läsk gick bra! Hade saltamandlar kvar och köpte en 70% chokladkaka men fikon och karamel fyllning visst den innehåller säkert lite mer kolhydrater men mindre än en marabo mjölkchoklad + att jag inte ter lika mycket av den 70% iga.

Har lånat den ena boken av Mia Törnblom som nenna rekomenderade och börjat läsa lite.

Helgen är full planerad fixardag på skolan, hämta sonen från hajk, skutasa dotter + kompis till party sedan hem och rensa ut sovrum där elektriker kommer på måndag och ska fixa innan jag och maken ska lägga golv så att målarna kan komma in och tapetsera. Och detta är det som händer idag och där emellan ska vi äta lite och ut med vovven. Morgondagen blir inte mycket lugnare men vila får vi göra en annan dag!

Ha en bra dag!

nobban7
0

Jättegrattis! Glad

nenna31
0

Emea67……du är en kämpe ….känner igen mig i dig hur mina dagar såg ut innan barnen flyttade hemifrån….fullt upp från morgon till kväll….

Många grattis kramar till dina förändringar …..hoppas du gillar bökerna…..det finns många kloka ord i böckerna ….man får aha-upplevelser och jag kände igen mig i mycket…..

Var rädd om dig …..kram

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.