börja om
Hejsan
Nu är det så här, i vintras, julas, började jag äta lchf kost och mådde kroppsligt mkt bättre än innan. Har insett att det berodde på glutenintollerans mer än fettkosten. Däremot var det jätteskönt, för jag klarade av att minska min bulimi som just när jag började var i en dipp.
Jag minskade dessutom i vikt ett par kilo, vilket bidrog mkt till att kräkningarna minskade. Jag är inte överviktig men har ett par kilo mer än vad jag skulle vilja och har vikt-fobi sen 2års träningsanorexi.
Dock har jag tagit paus från högfettskosten under sommaren, med lite glass och mkt frukt och bär och färskpotatis och allt annat som hör sommaren till. Detta klarar jag dock utan att gå upp ngt i vikt!
Men nu har skolan dragit igång igen, och trött och stressad som jag är har jag börjat kräkas igen, ngn gång per vecka.
Tänker att jag skulle vilja bryta igen, och börja äta lchf. Förhoppningsvis sluta kräkas och kanske gå ner ett kilo eller två till.
Men jag vet inte hur jag ska börja. Det var mkt lättare förra gången, då bara bröt jag, men jag vet inte om jag klarar det den här gången.
Behöver lite tips och stöttning!
Tyvärr är det ju så att ju fler gånger man bryter en kosthållning som inte är vad man normalt ätit så blir det svårare att komma tillbaka även fast man mår super med det ya!
Hoppas att någon har tips!

Gå på det med fullfart och ät bara det godaste du åt innan nägra dagar så skall du se att du kommer in i LCHF igen.
Lycka till! 
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Jag tycker att du ska bara hoppa på det igen. Jag har gjort mina avvikelser många gånger men hoppat på kosten igen.
Och lycka till. 
Det fungerar inte:'(
Orkar inte, inget smakar gott. Har efter ett par dagar tröttnat på både ost och smör, försöker med majonäs men det kväljer mig.
Längtar bara efter smörgår, frukt och choklad. Sylt i yighurten och potatis till maten!!

Det är sockermonstret och bulimin som talar..
Låt dom inte vinna igen Tilda!

Ta fram den positiva känslan du hade innan sommaren……
.
Lägg sommaren åt sidan !!
"Idag är en ny dag med nya möjligheter" / Kram Anneli

Hur gick det, du la väl inte av. jag vet att du klarar det, bara kämpa på. Du har mitt fulla stöd. 

Mitt råd är att du lurar kroppen att den äter "lättare" mat genom att äta grönsaker till maten och mindre synligt fett, för att mildra övergången en del. Hur går det för dig nu??