totaldipp
LCHF har funkat bra i 20 dagar och så plötsligt slänger jag mig över sånt som jag inte ens gillar i vanliga fall som choklad. Vad är det som händer? Hur får jag stopp på det?
Återgå till LCHF. Fett och åter fett när suget sätter igång.
Det finns en tråd om detta. Hittar inte det just nu.
Margareta har skrivit om hålen man trillar i.
Socker är ett gift. Där socker går in, går vett ut. Dock måste inte just choklad vara en sockerbomb. Man kan unna sig choklad ibland, om man håller sig till de bittrare sorterna.
Jag brukar göra äggmjölk och ha 100-procentig choklad i. Det är gott och inte så värst kolhydratstint. Det triggar inte heller mitt sötsug. Det kanske kunde vara något för TS. Och innan nån frågar, så tar vi receptet, då.
Smält 25 gram smör och 25 gram kokosfett i 2 dl vatten.
Vispa ned 2 tsk 100-procentigt chokladpulver, eller smält en bit 100-procentig choklad i vattnet och det smälta fettet.
Ta kastrullen från plattan och vispa ned 3 hela ägg med stavmixer tills vätskan blir jämn i form och färg.
Skål!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Man måste falla av banan då och då för att lära sig om hur man fungerar.. det är mer än enegibehov som styr vad vi stoppar i munnen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tre veckor…låter bekant. Det är många som märkt av en svacka just där. Det går över, bara man inte ger upp.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet