Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2388 ggr
gogo
0

Dynamiska trion.....

Till mor o syster

Nu eller aldrig……

Lets go!!!!!!!!!!!

sasy
0

Japp. Tjocka släkten ska bli lättare! Än så länge så funkar det ju förr oss alla tre.

venuseva
0

välkommen.

Margareta
0

Välkomna hit tjocka släkten!

Ni får gärna presentera er mera - det är alltid roligt att veta vilka som hör ihop och hur.

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

Åååh! En släktträff! Jag har aldrig varit på en sådan. Bara på brandkårens släckträff…

linsen
0

Jag och min plastmor är medlemmar båda här oxå… min pappa äter så här me… även min bror och hans tjej ska börja…icke att glömma min kille… så vi är oxå några stycken…

det är alltid lättare att göra saker ihop:)

Margareta
0

Men hallå - vi vill veta vad ni heter här på forumet och hur ni hör ihop - annars måste vi ju gissa!

venuseva
0

Linsen, sasy och gogo så långt är jag med. Men vem är vem?

Mervi
0

Välkomna. Kul att hela släkten är med.

mormorpom
0

Hej  alla!

Så här ser våran dynamiska trio ut :)

Jag är mamma till gogo(sonen) och sasy som är dottern! Vi har försökt på många sätt förut och våra vikter skiljer sig åt en del, men vi har ett gemensamt mål nu: att må bättre och gå ner i vikt! Veckan som gott har gått väldigt bra för oss alla och vi är peppade som attan"!

Tack för alla vänliga kommentarer… vi önskar även er andra lycka till!

Det känns bra att få vara tillsammans!

Margareta
0

Hej och välkommen hit hela familjen med mormorpom i spetsen - det är alltid bra att vara tillsammans. Får man stöd på hemmaplan är det ännu bättre.

venuseva
0

och linsen då?

sasy
0

Ja, tyvärr så vet ingen av oss (dynamiska trion) Flört vem linsen är…

gogo
0

En veckorapport från sonen…

Startade "the mission" 1/1-08 målet är att gå ner 14kilo, till semestern.

Vecka nr 1  slutade på -2,8 kilo (fakir)

Ligger på cirka 2000 kcal om dagen med fördelning 70-75% fett, 25-30% protein!

Har haft lite huvudvärk som kommit o gått under veckan, hoppas att den klingar av. Men dock inget sötsug att tala om, var ändå gott med hallona/grädde hos mor :) i söndags. Ser i fram emot den utlovade tacosgratängen till helg…

En vecka kvar på fakir sen blir det att lägga in lite kolhydrater.

Är nöjd med veckan som varit mycke vätsk som har försvunnit, blir spännande att se vad som händer under denna vecka!

Lev o må

Mervi
0

Grattis! Jättebra resultat.

venuseva
0

Ok, linsen är i en annan familjekonstellation. Läste fel.

mormorpom
0

Hej alla tiden har gått så fort.                                                                                            Sedan starten den 17 dec. för mig mamman har jag tappat 20 kg, dotter sasy 8 kg sonen gogo 6 kg. Det är sten stures böcker och särskilt boken "ät dig ner i vikt" som har hjälpt oss. Han är en stor pedagog. Vi har många kilon kvar men det känns inge besvärligt alls, bara spännande. Och så roligt med nya kläder.      Kan jag så kan alla. kram  mamman i dynamiska trion

bullmagen
0

Grattis!!! Vilka fina resultat!

kickelina66
0

Grattis till viktminskningen

MillisB
0

Grattis till en fantastisk viktminskning!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

mormorpom
0

TACK   för uppmuntran .

magma
0

Oj vad kul, grattis till er alla tre!

sasy
0

Tack för alla uppmuntrande kommentarer! Jag står nu lite och "stampar" på samma vikt. Tack och lov så har jag inte gått upp mer än ett par hg. Att jag inte gått ner mer beror endast på att jag har fuskat med mig själv ett tag… lite öl och lite bröd … ja, då går jag inte ner. men nya tag då funkar det ju det vet jag. Mamman i dynamiska trion har nu gått ner FANTASTISKA 25 kg och börjar se målet… endast ett fåtal kilon kvar nu morsan! Superduktig! Hon har verkligen kommit in i tänket nu och hon har varit och är superduktig tycker vi…

Ha en fantastisk sommar alla!

MissGaladriel
0

Åh, jävlar!!! GRATTIS!!! Way to go!! :)

sasy
0

Jahaja… Jag har efter över ett år "börjat" om igen med lchf. Mamma har snart käkat/levt så här i två år och håller sin nya vikt. hom är verkligen superduktig.

Jag har "hållit" på 2 månader nu. Första månaden gick jättebra, nu pratar jag viktnedgång. Det går förfarande lika bra, jag fuskar inte och äter ok tycker jag MEN tappar inte ett gram i vikt, snarare har jag gått upp ett par kilo, sista 6 veckorna. Kna verkligen en "platå" vara så länge… Känner mig desparat!

Tacksam för tips!

magma
0

Det är svårt att ge några svar när man inte vet riktigt vad du äter, kanske du kan ge några exempel på vanliga "matdagar"?

En platå kännetecknas ju just av att den håller i sig i flera veckor. Men Skaldeman sa/skrev en gång, att om platån kommer redan efter ett fåtal veckor så handlar det inte om en platå- utan att det finns något i kosten som inte är optimalt för en och att man behöver gå igenom vad det är man äter som bromsar upp viktminskningen. En platå brukar man oftast råka ut för när man gått ned en betydande del av en övervikt man behöver gå ned.

sasy
0

hej!

en vanlig dag för mig kan se ut ungefär så här:

Frukost: 2 ägg, i msk smör

Lunch: oftast middagsrätter, blomkålsmos ock korv

Middag: samma typ som lunchen.

Kan tillägga att jag gick ner ca 6 kilo första fem-sex veckorna och nu intet.

Jag har hela tiden druckit mjölk i kaffet och tagit en eller två nävar nötter(mandlar) varannan dag.

jag är en kortis 160 cm

börjar för 4:e gången på ca 77 kg, nu 72 bör gå ner iallafall 10 kg till. Kan tyckas lite många kilon, men dom sitter fast!