Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2342 ggr
sophia007
0

Halluomi

Är det okej att äta? Eller är det mycket kolhydrater i det? Borde det ju vara med tanke på att jag tycker det är så gott… Skrikandes

Har nu varit och tränat och hemkommen åt jag halluomi, backon och äggröra (stekt i smör). Det var helt sanslöst gott och jag njöt av varenda tugga!!!Skrattande

[Saiva]
0

Det beror på hur strikt du vill ligga… Den jag har köpt ligger på 2,5g kolhydrater/100g och 24g fett/100g

Jag tycker att det är ok. Flört

sophia007
0

Vad dum jag är det står ju på paketet! Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker…

0.8 kolisar och 16 fett (tyvärr fanns bara lightversionen) så det var ju helt okej, trots att det är gott! Förvånad

[Saiva]
0

*skrattar* Flört

Margareta
0

sophia_: Halloumi brukar jag ofta använda som tillbehör när vi grillar, men den fetare… Flört

Numer pensionär i Nynäshamn

sophia007
0

Ja den fetare varianten blir det i fortsättningen den är dessutom godare. Men nu fanns det bara light då jag var i affären sista så det var inte möe å välja på liksom. Men jag steker den i smör! Flört

susanne.s
0

Vad är Halluomi???

[Saiva]
0

Det är en ost som har högre smältpunkt an andra ostar. Så det går att både steka och grilla den utan att den blir rinnig Glad

Knasan
0

Jag brukar skära stavar av ett paket och linda in varje stav med en halv skiva bacon, sedan in i ugnen tills lämplig färg. Supergoda kvällstugg! Tror det var i Lifstedsbok jag såg detta.

Margareta
0

Jag lärde mig att äta Halloumi i Grekland för länge sedan. De grillar den tillsammans med köttet ibland på spett.

sophia007
0

Jag lärde mig att äta helluomi av en kompis och det är för himla gott! Annorlunda konsistens, ska man beskriva det så är "salt skumgummi" det som kommer närmast. Men det låter ju inte så himla gott men det ÄR det! :)

Margareta
0

Gummikonsistens är det definitivt… jag gillar den bara grillad/stekt och inte naturell