Spa for embarrasing illnesses
Såg ett program med ovanstående titel (minns inte vilken tv-kanal) där de körde ett avgiftningsprogram på två veckor med en bunt britter med diverse sjukdomar (de höll till i Spanien nånstans). De flesta av "patienterna" var rejält överviktiga, och jag suckade leende när en av "terapeuterna" (eller vad nu de personer som leder avgiftningskliniken heter) talade om att det var det höga blodsockret som var så skadligt. Äntligen!
Tyvärr utfordrades de stackars deltagarna med enbart juice + buljong för att "fasta ut" alla gifter. Kändes lite föråldrat.
Är det någon mer som har sett den här serien? Jag råkade bara få se en del av ett program. Är lite nyfiken på resten av "behandlingarna".
ja jag såg också den men bara ett program och det var säkert det samma som du - sedan glömde jag bort det. Jag tror att det var på femman. De skulle fasta och sedan göra tarmrening på toaletten som framkallade många generade skratt hos deltagarna. En av terapeuterna gick igenom deras necessärer så de fick slänga allt som inte var nyttigt för kroppen.
Jag har sett alla avsnitten hittills. Det är mycket riktigt Kanal5 som sänder dem. Tyvärr går de inte regelbundet, de första avsnitten tror jag att jag såg i slutet av sommaren/början av hösten.
Jag tror i och för sig på en holistisk människosyn, men undrar om alla dessa lavemang är så himla bra… De pratar om avgiftning och att kroppen ska hitta tillbaka till sig själv i lugn och ro.
Det vidrigaste är att man får se "resultatet" av deras tarmsköljningar. De visar upp tarmplack och maskar och skit. Huga!
Maskar!!??!! *burr*