Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 4215 ggr
Sandidra
0

Äggmjölk istället för pulver

Om man bara ska ta äggmjölk ca en vecka. Hur många ska man då dricka om dagen? Och hur många ägg i varje.

(vet att varierad mat är bäst osv men vill av personliga skäl kanske testa detta)

Floydian
0

Tja, mata in i minmat och se hur många ägg och hur mycket smör det krävs per dag för att du ska komma upp i de mängder du behöver?

[Pennylane1]
0

har räknat på det där tidigare och ca 12 ägg och 5 gram smör till vart ägg har jag för mig att det bidde, givet varierande beroende på energibehov. (och storleken på ägg, detta var ca 60-gramsägg tror jag)

pillerbagge
0

jag har 25g smör per ägg. oj då, lite skillnad. men ett snabbt sätt för mig att få i mig fett o bli mätt innan jobbet då jag har svårt att få i mig nåt tuggbart. Jag har alltså bara ersatt frukosten med äggmjölk, skulle nog inte stå ut länge med mer, då jag inte hittat nåt annat gott än kakao som smaksättning.

2dl vatten 4ägg 100g smör o lite kakao, det står jag mig länge på o tror det va ca 1300kcal. om man vill ha lite koll på det med.

nu har jag dock börjat blanda i proteinpulver choklad oxå, för att jag får inte i mig tillräckligt annars. (u va sött det blev, missade sötningsmedlet Rynkar på näsan)

cowboy-63
0

Tycker det blir jättegott med kanel i.

[Pennylane1]
0

4ägg á 60 gram och 100 gram smör blir ca 1080 klorier,  30 gram protein och  104 gram fett. Väldigt lite att klara sig på en dag eller vad menade du, jag angav värden för en dag , med rätt proportioner av fett  och protein. med det jag skrev blir det ca 1500 kalorier , ca 103 gram protein och ca 130 gram fett, kan ske kan man ta lite mindre ägg och lite mer smör.

pillerbagge
0

den drinken har jag till frukost, sen äter jag mera.

jag reagerade mest på skillnaden på smör per ägg. Har aldrig gjort äggmjölken o gått så grundligt i att jämföra P Kh o F. Äggmjölk görs ju i så himla många mängdvarianter. med/utan vita, mycket/lite vatten osv osv.

Har aldrig testat dricka mer än två måltider på en dag. och inte regelbundet, utan mest när det blivit tidsbrist nån kväll.

[Pennylane1]
0

när jag gör äggmjölk till frukost tar jag också mer smör till mängden ägg men för att det ska bli något så när rätt balans så är det bara ca 5 gram per ägg som "behövs." Men visst kan man ta mer om man vill få upp fettprocenten ytterligare.

hennessommar
0

Men istället för vilket pulver?? Proteinpulver eller typ vlcd-soppor eller vilket pulver? Det vita i sträng? ;)

Tisdag
0

#8 Kan man röka äggmjölk..? Eller snorta? Flört

Sandidra
0

Jag menar när man går på herbalife eller nutrilett så står de exakt hur många påsar man ska äta per dag. Så jag bara undrade om de fanns samma för äggmjölk. fyra äggmjölk per dag? Läste om någon här som ätit äggmjölk i en vecka men det ståd inte hur många per dag.

Andina
0

Det finns alltså inga rekommendationer på hur många 'äggmjölksdrinkar' man bör dricka per dag.

Som andra skrivit, så gör vi vår äggmjölk väldigt olika - olika mängder smör/kokosfett och olika mängder ägg, gulor och vitor, och olika mängd vatten. Din äggmjölk innehåller kanske inte alls samma mängder som min.

Det du bör titta på, om du vill hålla koll, är att du kommer upp till bra nivåer av kolhydrater, protein och fett - du kan räkna ut det på exempelvis 'minmat.net'.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing