Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2133 ggr
Lojs
0

Kommentarer och andras kost

Lite ironiskt. Jag träffade min ena syster idag, vi ses inte så ofta och jag förklarade lite om vad jag äter, hon kände inte till LCHF men jag förklarade lite kortfattat vad det är, typ likt Atkins.
Hon kommenterade att det är ju inte alls bra, det kan vara farligt för njurar osv om man är känslig mm.

Jag kan ju köpa hennes åsikt, men det "roliga" i sammanhanget är att hennes och hennes familjs kost innehåller extremt mycket chips, ljus choklad, kakor och läsk. Det är till den grad att chips kan vara ett normalt mellanmål och kan lika väl vara till exempel frukost. På det så äts det naturligtvis väldigt mycket (icke fullkorn) pasta, ris osv.

Även om man nu tror att LCHF är farligt, vad lär vara värst? ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ullebull
0

Ja du Lojs, det är inte lätt att vara profet i sitt eget land, är det inte så man säger??

Det är inte lätt när man börjar tala om den kost vi äter men du skall se att efter hand som det händer saker med dig och din kropp så kommer vänner och kompisar att följa efter. Mina kompisar skrattade åt mig när jag berättade om kosten men … efter 20-30 kilos nedgång på mig så började de ringa för att få kostråd hihi. Idag har kompisarna gått ner mellan 5-15 kilo, slipper insulinsprutor osv. Idag skrattar man inte Flört

Lycka till med ditt privata korståg och du vet själv svaret på din fråga.

Mervi
0

Jag har en dotter som är vegetarian och som säger att inom LCHF finns många bra ideér. Inte minst att man äter fullfeta mejerier och förespråkar ekologiska matvaror utan tillsatser.

Jag blev faktiskt överraskad när hon sade detta.

Hon tyckte i början att jag var knasig som åt så här.

Lojs
0

Jag har faktiskt generellt mest stött på positiva reaktioner, så det var något nytt.
Men jag tar inte åt mig, som du säger Ullebull, min viktminskning och min hälsa får tala för sig själv så blir det nog bra med det. Man kan ju även poängtera att det i mycket går ut på att äta så rena livsmedel och naturliga som möjligt, det är ju svårt att argumentera emot. ;)

Mervi, jag har en nära vän som var väldigt skeptisk till en början, men när han läste på lite om kosten så kom han faktiskt fram till att det nog inte var så dumt ändå.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.