Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2202 ggr
Kia
0

Ang ost

Så då kommer en fråga…. När det gäller ost. När Ni äter ost vad för sorts ost äter Ni då? Endast Hårdost då? Eller äter Ni all sorts ost? Även krämostar osv?

Jag är lite försiktig med osten och försöker hålla ost ätandet bara till helgerna så blir det liksom fest över något…..

:)

Mervi
0

Jag äter ofta hårdost, tar bitar till kaffe. Men även Brie och ädelost.

Mjukost till rostbiff eller annat kött ibland.

Amiechan
0

Jag äter mest hårdost i maten. Brie köper jag när jag avgiftar mig - det kan jag äta och äta för att hålla undan sockersuget :)

Tilda-T
0

Jag äter mest hårdost som jag brer bregott på och rullar ihop till en rulle mums!!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Glowing
0

Mest hårdost faktiskt. Man kan köpa världens godaste brännvinsost på torget här! Glad

Grodan
0

jag önskar jag kunde äta ost, men jag får rännskita av mjölkprodukter

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Margareta
0

Jag äter alla oster utom de som har svamp i sig eftersom jag undviker svamp för tarmarnas skull.

Grodan:

Kanske din rännskita berott på något annat än det du trott?
Kan det vara värt att testa EN ENDA sak av det du inte tålt innan, som tex smör eller kokosfett. Bara en sak, annars blir du inte klokare.

Själv trodde jag att fibrer var enda lösningen på mitt motsatta problem och nu först då ALLA fibrer är borta och jag istället äter en massa fett är jag bra i tarmarna.

Numer pensionär i Nynäshamn

AnnK
0

#6 me too! (alltså fibrer=nej, fett=JA!!!)

dannil
0

Jag har ätit en bit parmesan, gorgonzola,brie och annan dessertost. Men jag gjorde det bara i helgen. Upptäckte dock att jag lite går igång på ost så att det får jag nog passa mig för/Kram

Grodan
0

#6 nä, det har den inte… Skrattande jag vet vad jag tål och inte tål… kokosfett blir jag väldigt sjuk av, men smör/ost får jag bara lite rännskita av - det kan jag leva med

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

navarro
0

Idag blev min frukost omelett pa två ägg och lite grädde, när den nästan hade stadgat sig, lade jag pa skivor med ädelost på ena halvan och vek över den andra, stekte ett par minuter till och det blev gott.

mojje
0

Jag äetr bäde hårdost och dessert ostar, små trekanter i folie är perfekt nödproviant i handväskan.

susanne.s
0

Vill bara berätta att mitt fikbröd nu heter ost. Jag och en tjej på jobbet har börjat med detta. Hon gör det för att det är gott. Jag för att …ja ni vet. Till saken hör att den tjejen är liksom ansedd som trendsetter…Ni anar va? Ost och kaffe är nu mera helt ok.

Knasan
0

Jag hör till nybörjarna utav detta med LC-kost, men som de flesta andra har jag testat det mesta inom kostväg. Min start har fungerat bra, tror jag ialla fall… Har läst bland en del inlägg om en ost som heter Stureost, vet någon här på forumet om lämplig affär i norra Stockholm där jag kan hitta den? Gillar ost, men vet ej ännu om det är något jag bör hålla igen på. Äter det så länge, tills jag vet.

Mervi
0

Knasan: välkommen! Stureost köper jag på ICA och det finns säkert även i andra butiker. Jag känner inte till några Stockholmsaffärer men osten är vanlig, så den borde finnas.

[Saiva]
0

Jag köpte min på Coop… Glad

Knasan
0

Tack för svar, då letar jag hos min "lokale handlare", ICA Maxi och Coop Forum..