Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4120 ggr
Inkanyezi
0

Käka kläder?

Slöläste Aftonlövets rubriker och klickade på "Hemligheten: så håller stjärnorna vikten" Finner ett knep som jag inte hade tänkt på:

• Bär, rå fisk och hypnos - vi avslöjar Hollywood-dieterna /…/ De klämmer i sig jeans i barnstorlek - bara veckor efter att de själva fött barn.

Ibland kan det bli riktigt kul när journalister har noll koll på vad de skriver.

Sheena
0

Hehe, jupp!! Tungan ute

Men jag tänkte när jag läste den här artikeln att hur kan dietisten som kommenterat likställa lågkolhydratkost (Atkinson) med att käka barnmat eller enbart råfisk??? Men orka bry sig, aftonbladet är och kommer altid vara just Aftonbladet!!

God morgon!!

Inkanyezi
0

"rensar bort allt som får blodsockret att stiga" tyder ju på lågkolhydrat.

Så några av "stjärnorna" verkar ju ha koll. Med rå fisk kan man nog få näring så det räcker och samtidigt hålla vikten, samma med GI om det inte är för mycket kolhydrater och atkins. Jag har ganska svårt att tro att "dietister" av den sort som utbildas här skulle ligga bakom sådana dieter.

Men svält och ätstörningar har ju rapporterats tidigare i modekretsar och andra verksamheter som utvecklar "stjärnor". Det är ju knappast nytt. Och Aftonblaskan är ju vad den är.

Effie
0

Slankskor? Låter trevligare än citronsaft och laxerande te.

Och sedan några griniga kommentarer…varför är så många så otrevliga när de ska säga sin åsikt om något, oavsett vem eller vad?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

starhawk
0

Kommer direkt att tänka på Povel Ramel:

"Och så har vi den där konstiga familjen som äter kläder: Helgdagsrock åt far, och helgdagskjol åt mor och två par strumpor åt lille lille bror, han måste vart hungrig den dan!"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bluegoose
0

De får väl i sig ordentligt med fibrer i alla fall! Tungan ute

parsley
0

Getter lär kunna äta kläder. Kaniner äter inte kläder, de biter bara hål i dem. Size zero, storlek noll, storleken som inte finns.

Inkanyezi
0

Jo, det måste det så klart vara. Fibrer är ju nyttigt. Men måste de vara vävda och uppsydda till plagg? Fast lillebrors strumpor var förstås stickade.

Man undrar när stjärnorna går över till att klämma i sig jeans i vuxenstorlek.

starhawk
0

#7: Inte kan dom klämma i sig jeans i vuxenstorlek, dom går ju på diet Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Inkanyezi
0

Och så var det ju far, far åt helvete…

Det är kanske därför "whole wheat flour" översätts med grahamsmjöl.

DesK
0

#9 Helvetemjöl kanske inte hade varit lika bra?  Oskyldig

/Désirée

TjockaBerta
0

Ja ska man bara äta rå fisk är det inte så stor risk att man överäter.

>>>Malum domesticum<<<

parsley
0

Läste följande i någon veckotidning (hos frissan förstås, vad trodde ni): Anledningen till att så många stjärnor har problem med humöret, partners och tjänstefolk är att de inte äter.

konichiwa
0

Det fanns faktiskt helvete mjöl att köpa en kort tid runt 1980 nånting. De ändrade snabbt det namnet :-)

Jag fattar inte att de överhuvudtaget gick hela vägen från idé till tryck och sen försäljning.

Fanns det ingen som kunde läsa i den produktionskedjan? Eller trodde dom inte att kunderna skulle göra kopplingen helvete  -  helvete!?

Det är enda gången jag sett folk stå och skratta framför mjölhyllan :-)

maxiq
0

Bättre ett rent helvetemjöl i påsen… eller hur det nu var?

Obestämd

DesK
0

#13 Glad Det missade jag torts att jag jobbade i butik på den tiden. Fast jag stod i manuella charkdisken  Tungan ute

En bekannt till mig är prästdotter och hon var ute med sina kompisar på allt möjligt under gröna-vågen-perioden. Vid nåt tillfälle fick hon med sig helt vete hem. La det i en burk och skrev Helvete med stora bokstäver på locket. Morgonen därpå mötte hon en rätt bister pappa i köket…

/Désirée

[Pennylane1]
0

min morbrors fru som är irländska mötte honom efter jobbet glädjestrålande en dag och sa : idag har jag bakat av bara helvete!! Han blev ytterst förbryllad, hon var nunna tidigare, eller novis iallafall och brudkade verkligen inte använda sådana kraftuttryck. Det låter som en gjord historia men är faktiskt helt sant!!