Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3260 ggr
matvraket-se
0

Korv

Äter med förtjusning korv av god kvalitet och endast 5 % eller gärna mindre kolhydrater (fast det har hänt att jag ätit korv med 6% kolhydrater också - aldrig mer!)

Det kan väl inte vara så dumt?

[Pennylane1]
0

jag försöker gå efter att sådant som man äter mycket av bara får ha max 3 % kh, annars rusar det iväg, korv kanske man vill äta 200 gram av minst, då blir det 10 bara för det, 4-5 % tillåter jag å sånt som bara är tillbehör.

sofiecoe
0

Det finns väldigt bra korvsorter på Lidl, med väldigt hög kötthalt och lite kh halt.

Mervi
0

Det finns även några korvar från Böklunders som säljs på ICA och de är goda och innehåller inte så många kolhydrater. Det är gott med korv ibland.

[Pennylane1]
0

vill bara förtydliga att jag menade just korv med såpass högt som 5% , jag äter också gärna korv från 3% och neråt!

Jennix
0

Korv kan vara rätt OK men också väldigt dåligt. Det beror ju helt på vad som är i och i vilka mängder, och hur DU reagerar på det.

Själv föredrar jag att äta rent kött, då jag slipper tänka och räkna på småsaker. Och det är betydligt godare. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Wtn3
0

Nåja, det är något speciellt med en riktigt köttig korv, kan vara mycket godare än en nötstek eller en kotlett vid rätt tillfälle.

[Pennylane1]
0

jag tycker också mycket om vissa korvar, just nu har jag en Gustafskorv i kylen som jag går och nallar på! DÄ ä kôrv

Gunnell
0

ICA har bra Falukorv med 71% kötthalt och knappt 4 kh/100 gr.

flikkan77
0

Äter falukorv ibland. Har inte hittat någon anna korv jag riktigt gillar. Glad

"You just have to belive…"

rifla
0

jag gör all min korv själv, det är verkligen inte så svårt. lite fantasi krävs och inte vara rädd för att misslyckas…och mycket godare…

matvraket-se
0

En falukorv som innehåller 3 % kolhydrater är en av mina favoriter, Vaggeryds chark tillverkar den. Många kryddiga grillkorvar ligger också på 3 % eller mindre. Äter korv för smidigheten och smaken!