Fakirpeppa mig efter operation!
Jag ska på onsdag genomgå en operation, en medicinsk korrektion som kommer att medföra 6 veckors påtvingad träningsfrihet. Jag får inte anstränga mig så att jag blir svettig under hela den tiden, vilket är en grym omställning för någon som är van att svettas livet ur sig 1-2h varje dag annars…
För att inte bolla iväg till någon slags heffaklump under den här stillasittande tiden, tänkte jag försöka fakira. Sist jag försökte höll jag ut i fyra dagar och var totalt uttråkad efter det… Så hjälp mig att stå ut, är ni snälla! Peppningar, tips och tricks är mer än välkommet!

Jag tror iof inte att du kommer heffa-klumpa iväg på bara vanlig LCHF-kost heller
.
Träning gör inte så mycket på vikten som man kan tro ändå.
När kosten fungerar som den ska så kommer du naturligt att äta något mindre när du inte motionerar och alltså inte öka i vikt..
Själv går jag alltid ner lite vid de perioder jag inte tränar så länge jag håller mig till konceptet..

Utmärkt tillfälle att slappna av med massa böcker = avkoppling = antiheffaklumpeffekt!

#2 Såvida man inte kompletterar den där avkopplingen med en massa nötter och ost, vilket jag har en tendens att göra ;)

#3 Jag äter inte mycket nötter, men ost äter jag i kvantitet och kubik….behöver inte vara nåt negativt med det (åtminstone inte för alla).

#4 Nej, jag har nyligen insett att tex goudaost och wernerssons gräddost inte innehåller en endaste liten kolhydrat… så nu kanske jag kan frossa vidare i ost-och-bregottrullar med gott samvete när jag blir sådär plocksugen! =)
Tips på bra avkopplingsböcker kanske? =)

#5 Japp, fast då gäller det att du har bra smak som jag!
Wilbur Smith - Flodguden (+ 3 uppföljare), Solens triumf, Härskare från haven, Safari.
Trilogin - Stäppens härskare (om Gjingis Khans uppväxt och liv) som är fantastiskt bra.
Arthur C Clarke - Möte med Rama.
Michael Crichton? - Rovdjur, Farkosten, Jurrasic Park.
Eller varför inte hela serien med Grottbjörnens folk!?:O
Pasi, har du författaren till Stäppens härskare? Blev intresserad av den men hittar inte denna i bibliotekets katalog.

#7 Har ni inte den där?
Conn Iggulden

Jag skulel vilja rekommendera serien "Sagan om Isfolket" av Margit Sandemo, underbara 47 böcker!!
Pasi, den har vi men inte Stäppens härskare
. Nu skall jag ner och låna den medetsamma. Tack för tipset.
Boken var inte inne så nu har jag reserverat den. 

Mervi (och alla andra) - Ni får ha överseende med namn som jag skriver (böcker, personer, produkter) för jag har en grym förmåga att skriva fel. Har inget namnminne alls nästan, rena turen att jag har ett så kort namn så att jag själv kan komma ihåg vad jag heter.
Ingen fara, jag har svårt för namn jag med.
Kolla gärna in litteratur.ifokus; både parsley och jag har trådar där vi skriver om vad vi läser och vad vi tycker om böckerna. Om du har samma smak som vi - ja, du får väl chansa.
Ljudböcker är inte så dumt heller, om man känner sig trött och inte orkar med en vanlig bok (vet ju inte hur sjuk du tänkt bli…). Själv somnar jag av dem.
Det kan ju vara bra ibland, det också.
Pasi, pracka Grottbjörnens folk på en stackars sjukling! Menar du att du tycker de är bra? Fast de räcker ju ett tag, förstås.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

#14 Hehe
, de är tjocka och ganska trevliga om man vill ha ett avslappnat äventyr. Kanske inte superbra (3 första är bra medans de andra 3 är sega i mitt tycke).
Men smaken är ju som….

Tack för tipsen! Jag är redan hemma från sjukhuset, mår faktiskt mycket bättre än jag väntat mig =)
Grottbjörnens folk-serien har jag läst, men de övriga tipsen ska jag kolla upp!