Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-kötträtter
Läst 3402 ggr
Anne-
0

Dammade av Rosmarinburken!

Åt i kväll en mycket god middag. Jag skulle steka fläskkarré och kände för ny kryddning. Och såg att Rosmarinburken var dammig. Kryddade fläskkarrén med rosmarin, örtsalt och peppar. Stekte i smör och de doftade underbart och de blev gyllenbrynta och var helt underbart gott. Och jag som nästan börjat tröttna på karré.

Resten av karren kryddade jag likadant och har nu i ugnen som hel bit.

marialan
0

Rosmarin är en underbar krydda. Prova gärna färsk nästa gång. Jag brukar plocka så mycket jag hittar hos vänner och bekanta under sommaren och frysa in. Säljs även i kruka i affären. Det är lätt att riva av topparna och bladen och slänga i frysen som de är.  Inget jobbigt alls, går mycket fort och man  har det när man behöver det….

[Pennylane1]
0

jag har börjat baka ponesbröd med rosmarin (Jag tar i lite malda sesamfrön också) och olivolja (nu senast på tok för mycket ), håller på att experimentera, jag älskar rosmarin! Och den där karren låter himla god!!

Alfers
0

såg något program om finsmakare för ett tag sedan och då visade dom hur dom hängmörade kött och sålde i någon saluhall för över 1000kr kilot, dom hade en kock som stekte en biff också och då hade han i en rosmarinkvist i pannan också (och öste hela, hela tiden) så proffsen använder också det, kan du känna dig lite proffsigare nästa gång ;)

Branneli
0

Rosmarin är den godaste kryddan !!