Kärleksmums
Som en kladdkakevariant av kärleksmums.
4 ägg
200 g smör
200 g choklad
½ dl pofiber
1 dl kaffe
Vispa ägg hårt. Tillsätt pofibern. (man kan ha i lite sötning om man vill.)
Smält smör och choklad. Blanda i kaffet.
Blanda samman allt försiktigt. Häll i ca 2/3 av smeten i en smörad och bröad LITEN långpanna. In i ugnen 150grader ca 40 min.
Låt svalna. Häll över resten av smeten, vilket blir glasyr. Strö över kokos. Låt stelna och skär i rutor.

Låter gott, speciellt om man skulle vilja bjuda på fika. Undrar om man kan "bröa" formen med kokosflingor!?
"still lost in space and time"
Åh vad gott det låter! Måste provas!
Men - måste ut o leta efter Kärleken först… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Baka du Andina, så kommer nog Kärleken ska du se
. Lite som när de får oväntat besök i gevalia-reklamen du vet!
Det går nog att bröa med kokos. Jag hade ett smörpapper i formen också, men jag tror inte det behövdes för kakan släppte lätt.
Kladdkakan lossar bra fastän man bara smälter smöret i formen och låter den svalna i formen.
Skall pröva Kärleksmumsen.

Detta har ju jag bokmärkt, kan jag säga!
(Har inte ätit en enda sötsak på en månad el så, så nu är jag sugen på choklad)

Bokmärket är ett faktum även här! 
200 gram choklad är iofs ganska mycket, men utgör ändå inte en så stor del av satsens sammanlagda 700 gram (cirka)… Så en liten bit kaka (+ en aning vispgrädde) till helgkaffet lär det kunna bli tal om.
Vad gäller förhållandevis nyttiga chokladsorter (av sådana som "går att få tag i") så brukar jag välja Marabou Premium 70% (pallar inte mycket högre än så). Där ligger kh-halten runt 30 gram/100 gram. Kanske någon har en ännu bättre sort att rekommendera?
Hursomhelst: tack för receptet, mariasuper! Låter vansinnigt gott! 

#7 Ja, jag kan definitivt rekommendera än bättre choklad (blä för M)…Valor (spansk tror jag), Anthon Berg Ecuador, men även deras fare trade 70% eller om den är 72-74% är god,
Ibland har ÖB en 70% som heter Alprose…ganska söt, men god som sjutton.
Jag har sällan choklad hemma. Bakar jag och är utan byter jag den mot mycket kakao, vaniljpulver och sen måste man nog sätta rätt mycket sötning.