Hårt LCHF-bröd
Nu har jag fått brödnoja… Jag har inte ätit bröd mer än 2 ggr i år (vanligt bröd) tills jag hittade Missaz' Pones-bröd. Jag har iofs inte saknat bröd särskilt mycket heller, trots att jag åt mkt av det före lchf. Men nu har jag fått pippi på bröd igen. LCHF-bröd. Nästa steg blir att prova hårdbröd.
Någon som provat detta bröd som jag hittade på Matbrod.ifokus.se? Hårt bröd lchf
Ett hårdbröd à la LCHF, gjort av lin- och sesamfrön samt pumpa- och solroskärnor, ägg och vatten.
Skulle vara kul få höra omdömen om någon har testat och kanske gjort varianter.
Fast testa själv måste jag nog göra i alla fall! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

jag vill testa, men kan inte öppna sidan.
Alicia80 - Har gjort om länken, nu borde den fungera…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Tack Andina!!
Gick även in på matbröd i fokus och hittade flera smarriga lchf recept på olika matbröd där.
Tror denna söndag blir till att baka 
Hittade detta recept på "Frökex" som tycks vara nästan exakt samma recept som ovan - minus ägg. Där kan du se bild på "Frökexen" oxå.
På LCHF-recept.se hittade jag även detta knäckebröd.
Nu ska ingredienser inhandlas! :)

Oh tack! ja de ska de!
jag gör så här:
Mal tillsammans 400 gram av mestadels linfrö och så lite sesamfrö. Blandar detta med 1,5 tsk bakulver, 2 dl riven ost, 2 dl CF eller hälften CF hälften TY, 4 stora ägg samt brödkryddor efter önskemål. Papprar en avlång brödform och lägger i smeten, jämnar till ytan. Sätter ugnen på 250 grader och sätter in formen när ugnen är varm, Efter en kvart slår jag av värmen och låter brödet stå kvar ca 45 minuter. Ev. mer, man får kolla med provsticka att det är klart = torr sticka. Sen låter man brödet svalna i bakduk på galler. Sen går det att skiva tunt, brukar inte smula speciellt mycket och skivorna hänger bra ihop! Torkas med fördel till knäckebröd ca 3 timmar i ugn, gärna varmluft och på galler så behöver man inte vända på det.