våg
Hej!
Hur fungerar eg en våg som mäter fettprocent och vätska i kroppen? Går den efter standardiserande mått och procent och säger eg ingenting om individens förutsättningar, förutom längd, vikt och ålder?
är det något att ha el bara slöseri med pengar?

Jag tror det är rena bluffen.
Jag vet inte alls hur de fungerar, men det dyker säkert upp någon här som vet…
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har en, men klarar inte av att samtidigt sta pa vagen och sen trycka pa knapparna, for att andra till olika funktioner. Nar jag stiger av vagen forsvinner ju vikten och man far borja fran borjan igen. Kanske det finns battre modeller an min, den kopte vi forra aret och den ar av market Beurer, Diagnose-Waage BF 1P.

Jag köpte en AEG vikt som skulle göra allt detdär, och det fungerar på sonen, men jag är utanför gränsvärdena - dvs för tung… så den fungerar inte på mig. Dvs bortkastade pengar..
Jo, och man registrerar kön, höjd osv så den tar ¨hänsyn till fler faktorer. Sen ska man stå barfota för den skickar några elektriska impulser genom kroppen för att göra mätningarna….

Jag köpte en sån våg och den funkade INTE….fast min fettprocenten minskade så visade vågen större fettprocent. Lyckades lämna tillbaks skiten och få pengarna tillbaka.
Vill man mäta fettprocenten så är nog kalipermetoden mycket bättre.

Jag har köpt en EKS på Claes Ohlsson.
Har aldrig haft problem med den. Dock måste den stå på stadigt underlag.
Den visar vikt, kroppsfett, benmassa, muskelmassa och vatten.Dessutom räknar den ut kaloribehovet i Kcal.
I dagarna har min muskelprocent gått om fettprocenten. JIPPIE!
Man har sin egen profil på vågen och kan mata in 12 personer.
Den kostade 695:-.
lizziett: vilken bra våg du hittat och priset var inte heller så farligt. Hade varit kul att kolla hur man ligger till. Jag skall fundera om inte jag "behöver" en sådan våg.
Pasi
Kalipermetoden???
Man mäter underhudsfettet med en speciell kaliper. Kroppsbyggare håller på med det.
Lizziett, är det den här?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389875Måste Måste man stå på de där 4 plattorna och krävs det i så fall stora fötter?
De har sänkt pris på den här också.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389876

Den här vågen är det:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389875
Nej du måste inte stå på de där plattorna. Dessutom så måste man inte hålla på och trycka för att få alla funktioner, för när man har matat in sin profil och står på vågen så kommer allt eftersom. Skriver upp varje morgon vad vikt, fett,benmassa,muskelmassa och kaloribehovet är. Det är alltid kul att följa!
Den andra vågen är väl också bra, men har inte lika mycket funktioner som EKS-vågen.
Vill ha! Har du märkt nångång att du fått bättre fördelning muskler/fett utan att du ändrat vikt? Enligt vågen alltså.
Jag har fått erbjudande att ställa mig på en sådan våg som mäter typ allt….. En vän jobbar på en vårdcentral där de har en sådan. Funderar fortfarande, men kanske skulle det vara bra att göra.
Vågar har aldrig varit min vän och sist jag skulle ställa mig på min härhemma hade mannen tagit ut batterierna för han behövde dom till något haha…. Kanske för det bästa ändå…:)

Hej Hemul!
Idag såg jag att det var samma vikt men annan fördelning på muskler/fett. Det hade blivit mer muskler med 0,1%.
Tack. En sån skulle man ha haft från början när det verkligen hände grejer på muskelfronten!