Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2274 ggr
kmf79
0

Skinka!

Hej! Se dagens Göteborgs posten idag. De testar skinkor, precis vad jag letat efter. Bröderna Nilsson fick bäst betyg och hade bara ett E-ämnen. På andra plats kom änglamark rökt skinka och scans ekologiska rökta skinka med 2 resp. 3 e-ämnen.

Föresten gjorde jag en dundertabbe igår. De hade extrapris på kassler på Hemköp. Tänkte att det var bra med rent kött. Men ack så dåligt insatt man är i livsmedel. Var lite trött och hungrig när jag var där och handlade och när jag kom hem så såg jag att det hade 5 e-ämnen!!! Snacka om nerköp. Jaja, får försöka att inte tänka på det ikväll när vi äter middag men jag gör inte om det. Måste verkligen lära mig att kolla varenda vara jag köper, man kan inte lita på nåt!!!

//Karin

Mervi
0

Kassler är lurigt. Innehåller ca 80% griskött, vad är resten??? Jag trodde att det var en hel kottlett som var rökt osv. Men den innehåller även konsistensgivare, kanske inte alla men den jag kollade en gång.

Jag har hittat utan glutamat E621 och då blir man glad. Det gäller att läsa noga.

Bättre lycka nästa gång.

AnnaLundgren
0

Jag avskyr verkligen alla E ämnen - och blir förbannad dessutom. Vi är så grundlurade, att ha köpt sopor och trott att vi fått bra mat…

Skönt att jag har fått upp mina ögon ialla fall på området - men visst ställer det till mer jobb samt ökad matbudget.