Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 7659 ggr
nenna31
0

Nenna31:s babbelrum........

Välkomna Glad

Jag är en kvinna på 48 år…jag har två utflugna barn som studerar på annan ort….och så har jag två katter som bor hos mig….Glad

Jag började med LCHF-kosten fredagen den 27 Februari 2009……Min väg och mätdag är på fredagar….. 

Den här kosten har verkligen förändrat mitt liv……..Glad

• Min värk har blivit bättre…..Har minskat på mina värkmedicinerna…….
  • Jag har fått ett inre lugn som gjort att jag idag har minskat på min antideppresiva medicin……
  • Min mage mår mycket bättre…
  • Sötsuget har försvunnit…….Inget mera godis…
  • Jag har inte längre dåligt samvete när det gäller min kost….Äter god mat och är mätt…..
  • Jag har blivit piggare och har mer ork och lust…..
  • Jag har tappat 15 kg….ett snitt på ca. 0,6 kg/veckan…..

-Jag har många kilo kvar att gå ner…….men har ingen panik….Har hittat rätt känner jag…….Glad

I den här tråden tänkte jag att vi kan prata/babbla om lite av varje……inte bara om vikten…..utan även om mycket annat…..allt som vi känner för…ämnena kan vara många….- tråkiga, allvarliga, ledsamma, glada, roliga …….ja allt som hör vardagen till……

Hoppas ni kommer att både läsa och skriva i den här tråden……Flört

Varma Kramar från nenna31

Maia
0

Roligt att du startar en egen tråd! Lycka till och grattis till vikttapp och alla hälsovinster!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

nenna31
0

Maia….Tackar ……Oskyldig

Hur går det för dig?…… Vilka är dina positiva erfarenhetar av kosten???

goldcamilla
0

Hej Nenna och så underbart att värken har blivit bättre, ja allt det andra också naturligtvis men det är inte lätt att leva med ständig värk. Jag är själv 50 år och lever också med mina två katter.  Jag har i och får sig en kille men vi bor inte ihop ännu och han bor ca 10 mil ifrån mig. Jag har levt enligt LCHF ca 6 veckor och mår också jättebra av detta. Jag beslutade mig redan från början att detta var ett sätt som jag skulle leva på och att allt får ta sin tid, jag har också en hel del kilo att gå ner och jag ser att detta fungerar även på mig. Det enda som jag har problem med iblan är halsbränna, jag hade det även innan men den har inte försvunnit av LCHF.

nenna31
0

goldcamilla……hej och Välkommen hit….kul att du oxå hittat Lchf-kosten……Glad

Jag tror att din halsbränna kommer att ge med sig med tiden….jag hoppas det i alla fall…..Flört

Visst är det skönt med en kost där man känner sig nöjd på alla plan…..livet blir liksom lite lättare då….

Lycka till …..

goldcamilla
0

Ja nenna, jag har aldrig mått bättre. Alla andra bantningar som jag har genomlevt med åren genom att svälta mig i perioder och sedan gå upp i vikt igen, äta mat som jag inte tycker om eller har blivit mätt på, inte ens mått bra på. Det är så skönt att slippa detta.

Anne-
0

Hej!

Har börjat med LCHF i början av sommaren. Det mesta suget är borta men tycker det är jobbigt att resten av familjen hemma äter vanligt mat och då vill de ju ha bröd, godis, läsk, potatisklyftor och annat till sin mat. Jag handlar och lagar mat i vår familj så det bli ibland lite påfrestande att se deras mat. Men det har gått bra och det blir bättre helt tiden. Är egentligen inte sugen men när jag står och plockar i smågodis till familjen får jag fortfarande snålvatten i mun och känner hur gott det skulle kännas med en suris i munnen. Men det är inte värt det så ingen idé att tänka på det. Jag får ju äta så underbart god mat så jag är nöjd. Magen är toppen. Vikten går väldigt sakta ner åt men dock neråt. Har inte gjort några avsteg och har inte tanken på några heller.

Kul tråd!

nenna31
0

Anne…hejsan…kul att du hittat hit….Glad

Hoppas din famij snart ser alla fördelar med kosten ……det vore ju onekligen enklare om alla i famijen åt samma mat…..Med tiden kanske du gör som jag……- Min son sommarjobbade här och då bodde han hos mig…..ville han ha ris, paste eller något liknande så fick han laga till det själv…..för det mesta….ibland var jag "snäll" o fixade det……men han var ju lite bekväm av sig så för det mesta åt han likadant som mig….GladHan äter sin variant av lchf idag …..till vardags försöker han äta så vettigt som möjligt….men som student så kan det ju bli lite körigt ibland ….men omeletter är ett stadigt inslag i hans kost…..och han märker att äter han mindre kolisar då är hans koncentration och minne bättre ….och det behövs ju när man pluggar….Tungan ute

Lycka till…..

Anne-
0

Tack Nenna ! Ja, jag får hoppas att det hänger på så småning om! Min svärmor har dock hängt på.

Och forumet här är ett stort stöd och man känner med allas engagemang att man inte är ensam med att ändra sitt liv även om inte familjen hänger på.

nenna31
0

Anne-…kul att du fått med svärmor….de kan ju vara lite knepiga ibland….Flört

Visst är det bra att det här forumet finns……alltid något kul o intressant som händer här…..

Idag åt jag smörstekt lax med gräddsås…mmmm gott….

Imorgon är det arbetsdag igen……Ska köra in några elever till halkbanan i Norrköping och sen vidare till Linköping….där ska jag träffa min son….till IKEA och byta överkastet som var för litet…!!…sen ska jag på mammografi…

Jag fick brev från lanstinget där det stod…..Du är Erbjuden mammografi undersökning….i Linköping…!!! Förut så har det alltid kommit en buss hit till Finspång så att alla berörda enkelt och smidigt kunnat göra sin undersökning….men eftersom utrustningen blivit så avancerad så fungerar den inte i bussen..!!! Så nu får vi ta oss bäst vi vill eller inte till Linköping…..Om man som jag inte har bil och skulle behöva åka buss dit så skulle det ta mig ca.6 timmar för en undersökning som tar några minuter….Nu har jag turen att min arbetsgivare är bussig och lånar mig sin bil….!!!!Superbra gjort av henne,,,Glad….Visst det är jätte viktigt men jag tror att det är många som dels inte kommer att ha råd och inte tid att ta sig dit….så risken finns att det blir fler som åker på bröstcancer….vilket inte vore så lyckat…. Bussen går idag i Danmark istället…bra för dom…Glad

nenna31
0

Nähä…..dax att glo på tv…..ska kolla in Persbrant på 4:an…..

Ha de gott alla goa lchf:are…….Glad

vink vink

Tvillingsyster
0

Nenna… jag har också kunnat minska mina mediciner mot utmattningsdepression sen jag började med LCHF den 8 januari. Men har märkt också att om jag inte håller kolhydraterna på låg nivå så börjar jag må psykisk dåligt….. det kanske tar lång tid framöver innan min kropp läker sig såpass mycket att jag blir stabil nog i sinnet…… men jag har tid….. vanligtvis mår jag ju bra.

Det är kul att du började med den här nya tråden.

Branneli
0

Enda gången jag känner sug…..är en vecka före mens Obestämd..Jag gör då en planerad avvikelse,,,ca 200 gram plockgodis. Sen försvinner suget & tanken.

För varje gång ska jag minska på godisets vikt Oskyldig…så småningom..om det behövs, så går det att ta lite mörk choklad istället….

Cool….

nenna31
0

Tvillingsyster o Branneli….kul att ni hittat hit…..Glad

Tvillingsyster……jag och min väninna diskuterade bara för någon dag sedan just sambandet mellan kolisar o deprission/nedstämdhet….Jag Tror tom att riktigt hög konsumion av kolisar kan vara en bidragade orsak till psykiska besvär….

Jag har inte haft någon regelbunden mens på de sista två-tre åren….inte sedan jag opererade ryggen och fick så många olika och starka värkmediciner ………det sista året har det kommit kanske två ggr……men känner av premensbesvären lite då och då gör jag ialla fall…..Tungan uteDå blir det kanske en bit mörk choklad eller lite bär o grädde….

Nu bär det strax av till jobbet….

See you…..tjningtjing…Cool

goldcamilla
0

Jag har ju snart ätit enligt LCHF i 7 veckor och tycker att jag har varit strikt. Inte ätit grönsaker, frukt  osv. För bara några dagar sedan kom jag underfund med att jag gjort en stor blunder. Jag har ätit Läkerol dagligen, den sockerfria. Har inte ens funderat på att det skulle kunna finnas kolhydrater i dem. Så för några dagar sedan så försökte jag läsa vad som stod på asken, 52 g kolhydrater per 100 g. Jag trodde jag skulle bli galen, jag som trott att jag hela tiden höll mig inom ramarna så bra. Hädanefter blir det ingenting utan att jag läser mycket noga på allt.

Anne-
0

Viktigt att gå på mammografi. Har flera på mitt arbete som har/haft bröstcancer.
Själv har jag varit orolig två gånger. Har fått knölar i bröstet men som tur var har det varit ofarliga fibroadenom. Jag har opererat bort knölar på två ställen. Men tyvärr kan de komma tillbaka.

Så uppmana era kvinnliga vänner att gå på mammografi!

kaisakavat
0

Heej!

Så roligt med en nenna31-tråd!

Jag vill också vara med! Får jag det?? Skrattande

Har bara skummat lite än - tänker läsa ordentligt sen - efter fotbollen på TV. Cool

nenna31
0

Morsning korsning….Glad

Ja korsning kan man verkligen säga om gårdagen…..flera vägar inne i Linköping var avstängda …..fick sitta i bilkö….korsa härs o tvärs innan jag kom rätt……

Väl där….så den första jag ser när jag ska parkera ….en granne i samma trappupgång……sen där inne….kommer nästa kvinna från samma trapphus….men inte nog med det …..granne nummer tre dyker oxå upp….så där satt vi fyra kvinnor från samma trappa….hmhm…..synd att vi inte visste….vi hade ju kunnat åka i en bil då….inte bara billigare utan även mera miljövänligt….men vi sa …att nästa kallelse så skulle vi kolla med varandra ….tydligen går de efter gatuadresser…..Vilket jag tycker de kunnat informera om…Jag förstår att man inte skriver ut vem som skall dit…men hur de kallar oss kan de ju informera om …..då kan vi ju själva välja om vi vill prata med grannen…Tungan ute..Men det gick riktigt bra…tyckte det var mindre smärtsamt än förra gången …..men men det beror väl på hur hormomerna ligger till……

Dagen blev lång igår …till jobbet kl. 9 och hemma igen kl 19.30….så gissa om jag var mör o hade ont i hela kroppen…..Tungan ute

Fyndade lite på KappAhl….Glad En blus o ett par korta mys/tränings byxor….

Idag började dagen med tvättis…sen jobbar jag på em….15-19…..Imorgon är jag ledig…..känns att jag behöver det ….ska på en LCHF-träff i Norrköping imorgon kväll….Glad….Någon mer som ska hänga med …????

kaisakavat…..Klart du får vara med….alla är välkomna ….kul om vi är många som läser och skriver …..välkommen….Glad

Ha en underbar dag…..Cool

kaisakavat
0

Tack nenna31!

Så dråpligt med hela trappuppgången samtidigt.. hihi.. Och jo, det gör olika ont beroende på hormonerna.. Ajaj ibland..

Jag vill också fynda kläder.. Tror jag beger mig till Röda korset dock, min börs är pytteliten just nu. Och egentligen behöver jag skor.

Så kul det låter med LCHF-träff. Hoppas ni blir MÅNGA!

mumin61
0

Halloj!!!

Så det är här du håller till nu. Kul att du startat egen tråd. De har samma system i Växjö när de kallar till mamografi. När man kommer dit sitter hela väntrummet fullt av grannar. En del av dem träffar man bara när man är där, det kan bli så när man bor på landet o inte har grannarna precis intill.

Nu är jag hemkommen igen. Jag har haft sk*tkul o sett så mycket hästar o uppvisningar, den här mässan är fantastisk. Det var inga problem med maten de var mycket tillmötesgående på alla restauranger o hotellfrukosten var enorm. Men jag har fuskat…. jag har druckit öl o ätit två kakor o en glass. Fy på mej! Nu är det "riktig" mat som gäller igen. Idag är jag trött o har ont, men det visste jag ju innan att jag skulle få o så roligt som det varit får det vara värt det.

Nu på fm har vi varit i Slöinge o hämtat hem vår häst från djursjukhuset. O nu måste jag åka till stan o köpa en bur för när vi var iväg kom det fram en höna med kycklingar igen (9 st), så mamma som var här o passade hundarna hade fullt jobb med att jaga kycklingar o försöka stänga in dem. 

Hoppas ni får en kul träff imorgon. Ha det så gott!!!

goldcamilla
0

Det låter väldigt roligt med en LCHF träff men eftersom jag bor längst ner på kartan så är det inte möjligt. Brukar ni ha det?

nenna31
0

Morning morning….Glad

Tyvärr blir det ingen Lchf-träff ikväll….vi blev för få…..bara två stycken…men det blir väl gärna så nu när skolorna  och allt dragit igång igen…..vi får hoppas på att vi blir fler nästa månadsträff…..Glad Som är ……. 

Onsdagen den 7 Oktober kl. 18.00  - var vi ska träffas meddelas senare….så ni som är intresserade notera detta datum……Flört

Så idag ska jag ta det lite lugnt ….känner att min kropp behöver vila…ska bara på ett besök hos min sjukgymnast….fixa lite här hemma och kanske en promenad eller ev. en cykeltur….får se vad vädret tillåter…..

mumin61….här är vi …kul att du hittade hit…Glad

Det låter som du haft en kanontrevlig helg….visst är värt värken när man haft kuligt….

Jag försöker tänka …..- värk kommer jag alltid att ha/få så det gäller att se till att det jag gör är värt värken …..Glad

Det händer mycket på din "djurfarm"….mycket tillöknng både här och där….

goldcamilla….synd att du bor så långt härifrån….ja det är inget annat än att du får ta och flytta lite mera norrut….FlörtTror du har ett gäng som träffas där nere i södern…..kolla runt lite på forumet så ska du se att du hittar ett gäng….

Ha en kanonbra dag …..kramkram

nenna31
0

Tjingeling så här på torsdags morgonen…..Glad

Jaha nu är det klart …..min väninna fick semester nästa vecka ….Gladså nu bär det av på cinderellakryssning på onsdag….skitkul…vi har pratat om det så många gånger men inte fått till datum som passat oss båda…men nu så…..och billigt blev det oxå….2 buffé, en frukost, bussanslutning, 2-bäddsytterhytt…548 kr/pers….var kan man roa sig så billigt…??24 -timmar tillsammans…….-vad vi ska "habbelibabbla" ….Glad som hennes sambo säger…

Igår var jag på återbesök hos min sjukgymnast…..har haft semester därifrån över sommaren…skulle ju träna hemma….men ack vad illa det gått med det….SkämsMen hon blev ändå så glad för min skull……att jag mår såå mycket bättre, mina tappade 15 kg, att jag kunnat minska mina mediciner och trots att min värk i mina armar, händer och fingrar blivit mycket värre…..mitt kostval tycker hon är jätte bra …Och hon tyckte det syntes jätte mycket på mig att jag mår så mycket bättre …hon sa att det syns liksom på hela mig i mina ögon…ja hon blev verkligen glad…och jag med förstås…Glad

Vi disskuterade min ev. reumatiska diagnos…hon trodde oxå att det var så…men tröstade mig med att idag finns det tydligen väldigt bra mediciner……Vi avslutade min träning hos henne och jag siktar nu på att kunna dra igång med vattenträning i olika former….där är det bara den ekonomiska biten som ska lösas….hmhm….men det måste fixa sig…Tungan ute 

Idag är det arbete som gäller …. jobbar 13-19 …..Gladtänk att det känns så himla kul att gå till jobbet…..trots att jag inte får någon ""riktig" lön….det är ju bara arbetsträning så man har ju bara sin vanliga sjukersättning…..men vem vet …jag hoppas det leder till ett riktigt jobb….Tungan ute

Jaha vad gör ni en sån här vanlig Torsdag????…eller det kanske är en ovanlig dag för nån där ute……Berätta gärna……

Ha en kanonbra dag…CoolTingtjning

kaisakavat
0

Så kul det låter att åka på kryssning. Och det där med  buffé, så lyxigt. Oj som jag skulle äta.

Roligt åxå med en så positiv sjukgymnast!!

Jag har tvätt- och städdag. Och målar saker. En lampa och en bit byggskiva som ska läggas ovanpå en låg bokhylla.. Blir snyggt.

En bra dag till dig själv nenna31!! Skrattande

nenna31
0

kaisakavat…..du är en riktig fixare du….GladJag gillar oxå att fixa med grejer här hemma…men är lite begränsad pga min värk…..men gör så gott jag kan…..har ju just haft min återkommande ommöblering….fniss…..gör det ett par ggr/år….inte stora grejer …men passar på att städa ordentligt då…..men det går ju inte lika fort som för…då höll jag på en helg …nu tar det några veckor!!Tungan ute…men vad gör det….bara det blir bra…..Nästa projekt är att lämna in symaskinen på lite fix o trix…..vill börja sy om mina kläder…kul kul…Glad

Kryssning är alltid kul…..min tredje i år…..buffé är lyxit gott….det finns hur mycket mat som helst för oss…..Glad

ha det gott kaisakavat….

willowpysen
0

Vilken trevlig tråd! Jag är en kvinna på 29 år, med man och två barn och två katter. Jobbar halvtid som personlig assistent. Har kört LCHF i perioder (när jag orkar engagera mig i vad som jag stoppar i mig). Både jag och maken är överviktiga, mitt BMI ligger på fetma. är 176 lång och väger just nu ca.94kg. Men har vägt 104kg som mest (i icke-gravid-tillstånd). med bebis i magen vägde jag som mest 118kg. (ingen rolig syn). Med LCHF känner jag att kläderna sakta men säkert sitter bättre, skönt, och så är PMS-besvären mycket bättre (behöver idag inget lugnande vid PMS, som jag haft förut), ska även testa att trappa ner min antidepressiva medicin. Mitt mål är att få en ännu bättre hälsa och förhoppningsvis hamna i vikt runt 76kg, eller åtminstone under 80-strecket….

Ha det gott och lycka till i fortsättningen!!!!

"En stund i taget - här & nu"

Tilda-T
0

Hoppas du/ni får det jättetrevligt på kryssningen!Cool

Var du med på kryssningen i år med lchf:arna ?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

nenna31
0

willowpysen…..Tackar…..Välkommen hit…kulGlad

176 cm och 94 kg….låter grymt att det ska vara fetma….kan inte tänka mig att du ser speciellt "fettig" ut ……Flört…tror inte riktigt på det där med BMI….stämmer nog inte så bra….

Roligt att du oxå har så många positiva erfarenheter….

Vad är det som gör att du har svårt att hålla dig kvar vid lchf..???

Fortsatt lycka till du med….Glad

Tilda-T……Nix…hande inte råd just då….GråterMen hoppas att jag kan hänga på nästa gång….Var du med???Tackar vi ska njuta i "fulla" drag…fniss….Flört

På tal om träffar mm……någon som kommer till Stockholm den 3/10….????Jag och en väninna eller två ska gå….

Anne-
0

Jo, jag och min svärmor kommer den 3/10. Det ska bli kul och intressantGlad. Synd att det inte bjuder på LCHF lunch.

Min dag har varit späckad. Först har jag varit på näst sista dagen på hörselrehabilitering och sedan raka vägen till universitetet på första passet i matematikdidaktikkursen. Jag ska plugga samtidigt som jag jobbar, vi får se om det går. Matematikdidaktik är forskning om vad, när och hur du lär dig matematik, typ..Obestämd

Hoppas ni får det kul på kryssningen!

Ha alla en trevlig kväll, jag kommer nog snart gå och sova!!

Branneli
0

Åh, nenna…cinderella…rackarns kul det är Flört.

Kompisen & jag brukar ta husmoderssemester & åka ett varv. Träffa nya människor & sjunga till trubaduren. Underbart andrum i vardagen !!

Jag läste att du har ont i lederna,trots lchf…Idag var jag hos min alternative behandlare, han sa att när jag äter mycket protein så behöver kroppen massor vatten!! Urinsyran söker sig annars till lederna & värken blir värre.

Såå mer vatten åt kroppen !!

Du, ha det så gott på kryssningen Kyss

Tvillingsyster
0

Har inte varit här inne på några dagar…… då blir det mer läsning…. kul. Fler har det kommit hit också….

Imorron skall maken och jag åka till den stora staden Jönköping och handla….. hoppas det inte regnar lika mycket som det gör nu…

Anne- matematikdidaktik låter väldigt intressant!!!!!! 36_1_7.gif

God natt och kram till er alla…..

nenna31
0

Morsning…..Gladsnabbkoll….ska vara på jobbet innan 8…..urk….kanske återkommer senare……

Kul att ni är så många som hittat hit…..Glad

Ha en bra dag …..see you…Flört

Emea67
0

Trevlig tråd det här!! Skrattande

Här kommer jag att läsa mycket!

gldcamilla- innan jag började med LCHF hade jag mycket halsbränna och tyckte det blev mer i början men sedan försvann den helt, men gör jag avsteg med mjöl och socker så kommer den som ett brev på posten.

Hoppas att det blir bättre för dig med Glad

mumin61
0

Hej hopp!

Attans vårt internet har varit borta ett par dar = livet på landet. Det blir mycket att läsa igen på KiF, det får jag göra samtidigt som jag bakar o städar. Vi ska få besök i em, det är lite folk som vill se våra hästar.

Idag är det busväder, störtregn o illblåst. Inget väder för mina små kycklingar precis, om det fortsätter får jag nog flytta in dem i stallet.

Det låter kul med kryssning. Jag blir lite sugen på att åka någonstans jag med fast jag just kommit hem. Hoppas det lugnar sej med blåsten innan du åker. Fast du kanske är som jag o inte har ont av sjösjuka. Jag kan tycka att det är lite mysigt om det gungar lite lagom.

Ha en härlig fortsättning på fredagen!

goldcamilla
0

Det låter bra Emea67. Jag tycker nog att det kommer lite mer sällan nu, speciellt när jag har dragit ner på grädden.

Idag träffade jag några väninnor. En av dem äter också LCHF, det blev naturligtvis mycket diskussion om vad som är rätt och vad som är fel. Min väninna vill ge upp LCHF och gå en mildare väg med mindre fett och mer grönsaker. Hon klarar inte av att äta så mycket protein och fett som både hon och jag bör göra. Upp till 600-700 gram kött och sedan allt fett på det. Jag tycker också att det är jobbigt i bland för jag blir så fort mätt.  Idag fick jag dock i mig allt, gjorde färsröra med curry och kokosmjölk. Lättare att få ner.

Tvillingsyster
0

Goldcamilla - äter du 600-700g kött/dag och ytterligare annat fett? Det skulle jag aldrig klara av ens. Jag förstår inte varför du äter så?

Igår var trådet väldigt seg….. så jag vet inte om jag vågar skriva så mycket idag här…..

goldcamilla
0

Man ska ju äta 1 gram protein för varje kilo man väger och jag väger 120. I 100 gram kött är det 20 g protein och därför blir det 600 g kött, fisk, eller ägg. Rätta mig om jag har fel.

Tvillingsyster
0

Det här hämtade jag från Mikaeljs tråd Vanliga frågor & svar. Läs den först och senare kan du gärna gå till Startsidan. Där hittar du många fler frågor och svar som är verkligen väl skrivna och värda att läsas.

4. Hur vet jag att jag får i mig tillräckligt med protein?

Hur vet jag att jag äter tillräckligt med protein?  Det verkar så krångligt med att hålla reda på att jag inte skall få i mig för mycket eller för lite.

Kort svar

1g/kg kroppsvikt om du är normalviktig, <1g/kg om du har mycket fett på kroppen, >1g/kg om du har mycket muskler på kroppen.

100g av olika livsmedel innehåller olika mycket protein, dock!

• ost: 30g protein
  • kyckling: 25g protein
  • kött: 20g protein
  • fisk: 15g protein
  • keso: 12g protein
  • och så vidare, står nästan alltid på varan.

I praktiken faller det sig naturilgt. Se början på det långa svaret.

Långt svar

För de flesta faller det sig helt naturligt.  Om du till varje måltid tar en handflatestor proteinkälla (fisk, ägg, kött, ost), kanske lite bra grönsaker och en fet sås som tillbehör och äter dig mätt på det brukar det bli precis lagom mängd i slutändan för de flesta.

Det faktiska behovet varierar, och kroppen behöver protein för att reparera celler och för att förnya dina muskler (även hjärtat är en muskel!). Tränar du ökar ditt behov, men eftersom du också blir hungrigare ordnar det sig det (aningens) ökade behovet av sig självt.

Om du verkligen vill veta brukar man beräkna kroppens energibehov till 1-1,5g protein per kg fettfri kroppsvikt.  Vilket naturligtvis är omöjligt att räkna ut, eftersom man ju alltid har fett på kroppen. Genom lite överslagsräkning brukar man ofta komma fram till en miniminivå på 0,6g per kg faktisk kroppsvikt för normalstora personer. Notera mininivå!  Är du aktiv behöver du troligtvis mer protein än så (men då har du å andra sidan säkert redan koll på det!).  För enkelhetens skull räknar man oftast med 1g per kg kroppsvikt.

Har du mycket kroppsfett och lite muskler behövs kanske inte lika mycket protein, utan du kan då äta lite mindre utan att vara orolig för att kroppen skall börja gnaga på dina muskler. Men var ärlig mot dig själv!  Många säger att de är tjocka, men nu menar jag verkligen överviktiga.

Och återigen, äter du mer protein är oftast det enda du riskerar att ge kroppen mer byggmaterial till muskler (bä!) och göra plånboken tunnare (bu!) eftersom fett, din huvudsakliga energikälla, är billigare än protein!

goldcamilla
0

Tack så jättemycket, detta behövde jag verkligen. Har läst i någon annan tråd att det var 1g per kilo men det stod inget mer och inte heller att olika livsmedel har olika mycket protein. Det pratades bara om kött och att det innehöll 20 g protein, så jag tog fasta på det. Det blir lite lättare nu, tror jag i alla fallGlad

Tvillingsyster
0

Glad….. Goldcamilla, jag önskar verkligen att du kommer att trivas med LCHF-kost och oss alla andra…… jag märker att du ger inte upp lätt….. eller är av segt virke Flört

Lottalis
0

Hej på er alla!

Nenna..oj va jag letat… nu först hittade jag din tråd…el..för en halvtimme sen här är ju så mycket intressant att läsa.Skrattande

" Åt Bär och grädde i går det är jätte gott!!"FörvånadTungan uteSkrattande

Tröttheten tar över så nu gör jag inte så mycket efter resan. Blir nog sakta starkare för varige dag men det går oändligt sakta. Är jätte glad att jag kunde vara på resan och träffa nya bekanta.Flört

Var på en massa provtagningar i går. Skall vidare till Reumatologen men det kan bli i oktober, tidigast. Funderingarna går nu på SLE. Får ev börja med kortison igen nästa vecka, beroende på provena. Lever provena går uppåt så de tror inte det är "bara" min infl.lever.  Cytostatikan skall ju hålla den på plats. Så det blir igen att vänta och se. LCHF- träffen vågar jag inte ens vänta på att klara just nu.

Det första jag skall göra när jag klarar det, är att kolla i min mat var jag ligger just nu. Det kan va hur som helst med det, försöker hålla rätt i alla fall.

Ni andra är ju så duktiga. Håller tummarna att det fortsätter så!

goldcamilla
0

Ska ut nu i mitt hobbyrum på förmiddagen. Måste gå igenom alla pärlor och jag har miljontals. Ska ha en liten smyckeskväll för några tjejer där vi alla sitter och gör smycken och jag får sälja lite pärlor till dem. Det brukar bli trevligt och sedan ska jag nog baka något enligt LCHF och se vad de säger. Har gjort kladdkaka en gång innan och den var god.

Emea67
0

Just nu äter jag frukost ost och skinkomelett mmmmm och en stor kopp kaffe med gädde!

Bra frukost feö sedan blir det ut i skogen med scouterna, tror jag ska titta efter kantareller medan barnen broar och roar sig Glad

Ha en trevlig lördag!

goldcamilla
0

Jag köpte igår silikonformar. 8 stycken i ett paket, precis som muffinsformar i papper men i silikon. Hade varit och letat överallt efter en silikonform och hittade till slut på Citygross men jag fick köpa 3 paket kaffe först för att få en form gratis. Var sedan på Jysk för att titta på annat när jag såg dessa. Olika färger i paketet och såå fina så jag bara måste köpa ett par paket av dem också. Så nu har jag silikonformar i alla fall. Måste prova dem nu till mina äggmuffins.Skrattande

nenna31
0

Hej hopp….Glad..uj va roligt att läsa i tråden…Gladblir sååå glad att så många hittat hit…..

Emea67…..hej kul att du gillar tråden…..välkommen hit….trevligt att scouta……det gjorde jag som barn….men mina barn var aldrig intresserade…..de höll på med simmning, hockey och fotboll…..så det var mycket körade hit och dit….Tungan utemen ska jag vara ärlig så saknar jag den tiden…..men man får väl satsa på barnbarnen när de kommer….Glad

goldcamilla…..jag äter utifrån tanken 1gr protein/kilokroppsvikt idag….tycker inte det är så svårt….ägg o bacon till frukost….kött/fågel/fisk mm till lunch och middag ……det är ju som sagt olika mycket protein i olika varor…..och jag räknar inte jätte noga untan stämmer av lite då o då med minmat…..det funkar bra för mig…Gladlycka till och hoppas du trivs med kosten och oss här på forumet….

Tvillingsyster…hoppas ditt internet funkar bättre idag….klart du ska skriva mycket ……Gladdet gillar jag ….

Lottalis….Den som letar han finner….Flörtkul att du hittade hit vännen…trist att resan tog så mycket krafter för dig …..men det bästa var ju att den var lyckad….Hoppas du snart mår bättre och att du får de mediciner som passar dig bäst…..varma tröstkramar…Glad

Idag sov jag lääänge…ute kväll igår direkt efter jobbet….After Work …som brukligt på fredagar….GladÄntligen så fick jag träffa den mystiska männen…Jag vet inte om ni minns ….men fick ju ett felsänt sms i pingstas….!!!vi har sen dess haft sporadisk smskontakt….och igår så träffades vi …mycket trevligt och kul…. Vi känner varandra sen tidigare men det var många år sedan och vi träffades då med gemensamma vänner….så världen är bra liten….Gladoch vi kommer att ses igen…FlörtFortsättnign följer…

Nu ska jag städa lite ….Ha en trevlig fortsättning på helgen…

tjingtjing…..

Lottalis
0

Nenna .. Det där med fortsättning följer låter intressant. Hoppas du delar med dig.Flört

Vi har nu alla barnen utflugna, så gubben och jag var en sväng med båten..fiskade lite …det blir att ta igen det som fanns innan barnen kom.

Men åldern har ju satt vissa spår, både vikten och styvheten gör ju sitt…men de e ju inte bara jag .. fast han godkänner ju inget av det förståss.Oskyldig

I morgon kommer 2 av barnen och dotterns familj hit på mat. Maten blir enligt orken, endast kött och tilltugg eller så kommer sallader och såser + efterrätt. Enligt lchf så mycket som möjligt.CoolSkrattande

nenna31
0

Hej hopp……Glad

Lördagen blev en städdag…sen orkade inte jag mer….Obestämdsliten….ont överallt och tom lite snorig..!!!???..men idag känns det bättre….tur …vill inte bli sjuker…..

Idag på eftermiddagen ska jag o min väninna till en tredje väninna…:)….på hälsoträff….hon har börjat sälja Aleoveraprodukter…..och hon tycker jag oxå ska börja …!!…ja det är frågan det ….??Någon som känner igen företaget "forever living products"…????…Aloevera vet jag är bra …sålde Mirandas för ca 10 år sedan …och vi hade aloevera produkter i vårt sortement…

Lottalis…..lovar….ska dela med mig…..han var så trevlig som jag kom ihåg…..Flört…Det där med styvheten ….:)….ler kan ju vara på både gott o ont ….hihi….men det var nog inte det du syftade på Flört

Bjud på så enkelt som möjligt…..gör en gryta och be att dom tar med sig salladen….Hopas det blir lite bättre med dig snart….kramar….

Ha en skön söndag alla goa lchf:are…tjingCool

goldcamilla
0

Jag har varit på en sådan träff med en väninnan och hon köpte något paket eller var det prenumeration? Jag kommer inte ihåg just nu men jag kommer ihåg att det var dyrt. Min väninnan höll på rätt länge men tyckte sedan att det var och slänga ut pengarna i sjön för hon märkte inte någon skillnad. Hon köpte både cremer och några flaskor som hon skulle ta som medicin. Själv köpte jag inget eftersom jag tyckte det var för dyrt.

nenna31
0

goldcamilla…..aha…ja dyrt brukar det alltid vara……Obestämd…men det som intresserar mig mest är nog vissa krämer, tex tandkrämen och kosmetika….det man ska dricka känns lite onödigt…..i alla fall när man som vi äter LCHF-kost…..Flört Tittade på deras hemsida men hittade ingen innehållsförteckning på dryckerna …..och jag vill ju inte ha något som kan trigga sötsuget….men det ska bli intressant att höra mer…..Glad

goldcamilla
0

nenna31, ja, allt lät ju helt underbart, naturligtvisFlörtnär de berättar om de olika produkterna. Tandkrämen skulle också vara jättebra och kosmetikan fick man prova. Jag går gärna igång på sådana här saker och vill plötsligt ha allt men måste stanna upp en stund och titta på vad jag håller på med och då slutar det nästan alltid med att jag köper ingenting av någon anledning.

sigyn
0

Jag har en gång i tiden ätit en del av de produkter som de säljer. Jag har även använt mig av deras tandkräm och kosmetika, men tycker inte att jag fick någon nytta av de påstådda hälsoprodukterna och jag höll på länge för det var min syster som sålde dem. Vad det gäller kosmetikan så kan man lika väl köpa lika bra i affären av de vanliga märkena fast billigare.

nenna31
0

goldcamilla…..du har så rätt…..klart att allt är suberbra grejer när säljaren berättar om dem….Tungan utemen känner igen det där ….går oxå ofta tomhänt hem….man ska se till att man har sina kritiska ögon och öron med sig …..Flört

Emea67
0

Är inte heller någon storkonsument när det gäller home partyn, det är alldeles för dyrt!!

Men förra söndagen hade min granne öppet hus för aloevera produkter + smycken. Det är aldrig köptång och det är bara trevligt att träffa nya människor. Men jag köpte en pumptvål för händer och ansikte och oj vilken skillnad det är på mina händer. Jag städar som profession och med mycket vatten och medel så sliter det på händerna men några dagar med den tvålen så har händerna blivit mycket bättre , nu söker jag mirakel kur för naglarna Flört

Jennix
0

Goldcamilla och Tvillingsyster: Vill bara påpeka att alla måste testa vad man själv mår bra av och vad man blir mätt på. Fokusera på fett kött och lägg till lite grönsaker och ev. en smörklick. Och så äter man tills man blir mätt. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

goldcamilla
0

Tack Jennix, det känns bra att inte känna sig tvingad till att äta si och så mycket. Ibland går det nämligen bra men ibland blir jag mätt så jättefort.Glad

nenna31
0

goldcammilla…inget säger att man måste äta si eller så mycket ….det är bara riktlinjer/rekomendationer som kan vara bra att gå efter …dels ser man med hjälp av dessa att man ligger bra till i matintag så man varken äter för mycket eller för lite….det är det jag tycker är så bra med den här livstilen…man gör som man själv vill…..man hittar sin egen väg…..Gladjag väger o mäter inte allt varje dag ….nu kan det bli nån dag i månaden eller om det är någon ny rätt….då känns det bra att kolla hur det ligger till med de olika delarna…

Anne…..var åker ni ifrån….bor ni nära Sthlm……vi kanske kan heja på varandra när vi är där(3/10)…..Glad

Anne-
0

Ja, det vore kul jätte kul att heja på varandra! GladJa, vi bor ca 3 mil utanför Stocholm, Tullinge.

Är den här helgen inte helt kry. Ont i huvudet och tung i huvudet och ont i ryggen. Känner mig sjuk. Min son är också sjuk men har ävensnuva. Vi har ingen direkt feber. Men det känns litemotigt.Hoppas det går över till i morgon för jag behöver jobba. Rynkar på näsan

nenna31
0

Anne-…..vi kan ju lunch/fika dejta……Glad..Trist att du känner dig sjuker….hoppas att du kryar på dig….Skickar varma Kryapådigkramar i massor ……

nenna31
0

Anne-….Vi kommer ända från Finspång/Norrköping……så det blir tåg eller bil….beror på hur många som hänger på….än så länge är vi två billösa….Flört

Anne-
0

nenna 31 Ja, lunch/fika dejta låter kul! Har ännu inte börjat tänka på hur vi ska göra med lunchen den här dagen. Om det blir proviant i väskan eller så. Men fika kommer vi säkerligen att göra. Vi kan väl höras mer när det börjar närma sig? Ledsen att vi inte passerar, vi kommer att åka pedeltåg.

Svärmor är just nu på en treveckors semester i Thailand och det ska bli intressant och höra hur det gick med maten??? Men hon beslöt att maten inte skulle vara det viktigaste under resan.

Tack för kryapådigkramen! Jag ska nog  bo i soffan idag, fast solen skiner, men det känns inte som om jag vill gå ut. Egentilgen har jag massor med litteratur jag borde läsa tills på torsdag, men det är på engelska så jag kan inte slö läsa.

Ha en trevlig sönda på er alla!

Tvillingsyster
0

Kul nenna att det funkar med dig och mannen….. Glad det gör livet så mycket rikare….. och ger glädje….

Goldcamilla… jag tror vi alla blir mätta olika fort från dag till dag, men att äta mer än man orkar kan aldrig vara bra…

Har ni andra märkt att huden blir så mycket bättre och friskare när man äter LCHF? Jag märkte inte det själv, men när jag och min man var i Finland i juni, så började min lillasyster prata om det med mig. Småsyskon ser så mycket……….

goldcamilla
0

Fick ikväll reda på att jag har fått plats som utställare på hantverksmässan "Fingrar Kan" i Höganäs 7-8 november. Det var jätteroligt, det är första gången för mig och det är inte lätt att komma med på mässor och marknader vad jag kan förstå. Man ska tydligen vara ute minst ett halvår eller mer med sina intressanmälningar. Har ju försökt att leta reda på dem på nätet men det har alltid varit alldeles för sent.

nenna31
0

Hej hopp…..Gladmåndagsmorgon……arbetsdag idag på fm……

Var på "homeparty" igår….mycket intressanta produkter…."forever living"….Aleovera produkter…..mitt inköp blev Tandkräm……utan flour….och den smakade riktigt gott…Gladkommer säkert att köpa fler produkter…..deon och aleoveragelen kommer bli inköpta snart….

Tvillingsyster….vi är ju inget par Glad….utan endast gamla kompisar som hittat vararndra igen på en lite konstig väg….(felsänd smsTungan ute)…men en mycket trevlig och rolig vänskap….vänner ska man vara rädda om….Det där med maten är ju så individuellet….men man måste se till att man varken äter för mycket eller för lite,,,,för lite protein kan göra att man tappar muskler…..för mycket protein blir till kolisar…..så lite koll på det hela vill jag ha…..Håller med dig….huden blir mycket finare…lenar och inte lika torr…Glad

goldcamilla……skit kul….måste vara jätte spännande …..hoppas att det blir lyckat….Synd att deet är så långt dit …annars hade jag gärna kollat….Lycka till..Glad

Ha en kanonbra dag…..tjingCool

mumin61
0

Hopp hej!

Ja då var det måndag igen efter en trevlig helg. Vi hade en liten kräftskiva i lördags med våra barn. Det är alltid lika kul när de är hemma samtidigt, det blir inte så ofta nu för tiden.

nenna31

Vad kul att du träffade han som sms:ade fel, o att du känner honom sen tidigare. Ibland är världen liten.

Lottalis

Hoppas du känner dej lite piggare idag.

Ha en bra start på veckan!

mumin61
0

Jisses, har precis varit ute o jagat kycklingar. Idag kom det fram en höna med kycklingar igen (6 st). Hoppas det var den sista för iår, för nu har jag helt slut på burar så de nya får bo i hästtransporten så länge. Phu!!! Men söta är de fyra gula o två svarta.

Nu ska jag sova, ska jobba inatt.

Emea67
0

mumin61 vart bor du säjer du ägg?

Skulle vilja hitta någon som säljer ägg från frigående höns, men det är inte så lätt eller de ligger aldeles för långt ifrån för att det ska vara ekonomiskt hållbart.

Nu ska jag ut och kolla äggmjölks recept det går åt alldeles för mycket grädde här och det blir dyrt i längden.

Trevlig kväll på er! Skrattande

Lottalis
0

Tvillingsyster.. Visst blir huden jämnare - friskare av den här maten. Tidigare var min hud torr och svårskött men nu är den mjuk och jämn.

Mumin … När man har djur blir det inte alltid som man tänkt.Skrattande

Jo tack jag börjar känna mig bättre i form.

Om jag bara kunde låta bli att städa då. Allt är kaos, först ställde vi ju i väg dotterns flyttlass och sen är jag borta i 2 veckor. Gubben och sonen var ju hemma men stressade med vallen, de va ju vackert väder. Damsugit och golvet var torkat, disken borta de var jätte duktiga.  ..men de övriga.. dammigt, råddigt… kan bara inte låta bli… sen kommer värken från fingrar till armbågar ..men får skylla mig själv.

Och andra sidan en bra jumppa..är ju sjukskriven i 3 veckor. Julen är ju på kommande så…då är alla skåp och lådor klara!FlörtSkrattande Allt tar ju sin tid!

Tvillingsyster
0

Mumin, visste inte att det kunde finnas svarta kycklingar. Skulle du kunna ta fram en bild på alla sex kycklingarna? Skulle vara roligt att se dem……

Nenna, ursäkta att jag missförstod Skäms men det är bra att du inte är rädd för att förklara…… Sen äter man kött så får man både protein och fett samtidigt i sig. Risken är större att förlora muskler om man går hungrig….. det ska man akta sig för.

Goldcamilla, grattis för utställningsplatsen. Jag har tittat på smycken som du har i albumet och tycker de ser fina ut. Har du gjort smycken i många år?

goldcamilla
0

Tvillingsyster, ja, jag har gjort smycken i ca 6 år. Det började naturligtvis med att jag gjorde till mig själv, sedan delade jag ut till nära och kära och till slut så fick jag börja sälja dem, dels från min hemsida och sedan i en hantverksbutik som sorgligt nog fick stänga ner. Har inte plats till allt. Det känns som meditation och jag behöver slappna av när jag kommer hem från jobbet så därför så syr jag någon eller några timmar varje dag.

Nu är min semester slut så jag ska börja jobba imorgon. Det har varit en skön tid och det ska faktiskt bli kul att komma tillbaka till jobbet efter en månad.

mumin61
0

Hej hopp!

Jobbenatt, tar en liten paus från golvmoppen. Måste vila armarna lite, då passar det bra att läsa lite på KiF.

Emea67

Jag bor utanför Alvesta, men tyvärr kan jag inte sälja några ägg till nån, jag får själv köpa hos grannen, för mina hönor värper inte så mycket. Jag har dvärghöns så de få ägg som blir är små åxo. O mina rackans hönor som får gå fritt har en viss förmåga att värpa så jag inte alltid hittar deras ägg. Nu hoppas jag bara att det inte är för många tuppar bland kycklingarna.

Tvillingsyster

Jodå kycklingar kan ha olika färg beroende på ras. Mina höns är en salig blandning av raser. Från början hade jag rashöns, men jag ledsnade när höken var o tog dem för mej hela tiden. Så jag sa att när höken tagit sista hönan ska jag inte ha fler, det där var väl inte hönsen riktigt med på så de satte i sta o ruva fram kycklingar så de verkar inte ta slut i första taget. Fast det är ju tur för jag tycker det är mysigt med höns som går o sprätter. Jag ska ta lite kort på kycklingarna, men jag får vänta tills nån av barnen kommer hem o hjälper mej att lägga in bilder i datorn för det kan jag inte.

goldcamilla

Himmel vad vackra saker du gör. Det kan vara bra när man behöver köpa nån present nån gång. Kan man special beställa om man vill ha i nån särskild färg? När vi var i kina var vi i en fabrik som gjorde pärlor i cloisonne, det var rätt intressant att se.

Nähä det är väl bäst att återgå till svabben.

Sov så gott!!!

nenna31
0

Morsning korsning…..Glad

Tvättis o jobb idag ……kanske lite strykning oxå….men inget jag gillar ….Obestämd…men får se vad jag vill ta med på kryssningen….Gladfunderar på klänning o leggings…..köpte ju en kl'änning på rean…kanske skulle testa den….???

mumin61…..visst är ödet förunderligt ibland….ObestämdGlad….håller med dig ….besök av barnen förgyller verkligen vardagen….min dotter kommer hem på fredag - söndag….hon ska hämta katterna ….hon saknar dem så mycket…..o vad kommer jag o göra då???Flört….får väl skaffa en ny..???!!!men vem vet de kanske snart är hos mig igen…djur är underbara….gillar oxå höns som går o pickar ….rogivande…..om de inte anfaller…..Glad

emea67……skulle oxå vilja ha nån att köpa ägg av…..men det är inte lätt när man inte har nån bil….

Lottalis…..vad har vi sagt om att göra för mycket ….ajjabajja……skäms på dig…Flört…..ja det är ju så vi är många ….vi gör för mycket….var rädd om dig…..

Tvillingsyster…. ingen fara …kände bara att jag ville förklara mig lite bättre …kan bli lite konstigt i skriven form…..Flörtdet är ju så bra med den här koaten …just för att deen är till för alla …oavsett vad man har för målsättning…..viktnedgång/hälsoeffekter….eller både och…..jag vill ha både och….Glad

goldcamilla….. jag gör oxå lite smycken ….men det blir inte så mycket eftersom jag har så ont i mina händer o fingrar…..Rynkar på näsanfår hålla mig till större pärlor….för mitt pincettgrepp är obefitligt….

Ha en ba dag …..kramar…

goldcamilla
0

Mumin61. Naturligtvis går det att beställa i olika färger och storlekar på armband. Det tar ju lite extra tid eftersom de inte finns färdiga i så fall men det är bara att skriva ett mail.

nenna31
0

Trallalla la…jag är sååå glad…..Skrattandefick just ett telefonsamtal……     -kan du ta hand om en chiuvauvakille…????(vet inte hur det stavas)…visst vill jag det …en kille på två år….så vi ska prova när jag kommit hem från kryssningen….Längtar redan…sååå spännande…hoppas att det blir bra…..då kanske min dröm går i uppfyllelse…

:zz: th_blissysmile th_biggrin  th_studsmatta  Tror ni jag gör så här…???

goldcamilla
0

Grattis Nenna31, så underbart och naturligtvis kommer det att gå braGlad. Måste själv snart göra mig i ordning för att ta mig till jobbet, första dagen nu efter semestern. Måste se till så att jag får med mig ordentlig mat så att jag inte faller för någon frestelse. Har ju mer eller mindre haft semester hela tiden nu när jag har strikt ätit LCHF-mat.

nenna31
0

goldcamilla…tackar …ja vi får hoppas det….

Ja snart jobb här oxå…men har tur …jag hinner äta innan jobbet….jobbar ju knappt halvtid….så jag äter antingen före eller efter jobbet….Gladse till att du har en bra matsäck med dig ….då blir det enklast….

Emea67
0

Vad kul nenna31, djur är en välsignelse Skrattande

Har själv en labbe hane på 4 år som ser till att förgylla tillvaron! Han ser också till att man kommer ut i ur och skur och det är härligt, nja kanske inte när det är -16 och det är snöstorm ute men men det är bara några få dagar om året.

nenna31
0

Emea67….håller med dig…har haft en labbe förut …även schäfer o greyhound….med de sista åren har det bott katter hos mig….så djur vill jag ha, måste jag ha ……Gladja ut behöver o vill jag komma …har ju gångsvårigheter o värk……så just därför passar det perfekt med en liten hund…..spännande….

mumin61
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvillingsyster här kommer lite bilder på mina kycklingar.

mumin61
0

En till

mumin61
0

sista bilden…

goldcamilla
0

Gud, så söta de är mumin61, skulle gärna ha velat ha några hönor men eftersom jag har två katter så skulle jag inte ens våga försöka.

Emea67
0

Oj oj vilka söta vill haaaaa!

Alvesta hmmm ligger för långt bort men du har ju ändå inga ägg Flört så jag får väl trösta mig med det, men kyckling är ju också gott Skäms

Ha en bra dag!

nenna31
0

Ååååååhhhh….sååå söta ….djur är underbart att ha….Glad

mumin61
0

Jobbenatt igen.

Jag bad min dotter ta lite kort o lägga in på kycklingarna när jag sov idag o hon har ju skött sej. Just nu bor de i en tunna i hästtransporten. Men imorgon ska de flytta ut i en bur. Visst är de ljuvliga, men Emea67 mina kycklingar kommer aldrig att bli uppätna (annat än av höken isf), så vi får inte veta om de är goda. Jag är så löjlig så jag äter gärna köpt kyckling men inte de jag pysslat med själv.

nenna31

Vad härligt att du får ta hand om en hund. Det är så underbart med djur, jag kan inte tänka mej att leva utan nåt djur. Idag har mina två vovvar legat brevid mej i sängen när jag sov, det blir varmt o gosigt. Fast egentligen får de inte vara i sängen. Lycka till med din lille raring o hoppas att ni kommer att trivas ihop. Gillar dina katter hundar? Eller är det meningen att de ska bo hos din dotter?

Inatt har jag en tjej som går brevid här på jobbet så det är bäst att gå o göra lite nytta nu. Hoppas ni alla sover sött.

Emea67
0

Mumin61  jag förstår dig. Ja jag sov sött när du skrev inlägget Glad

nenna31 är det idag du åker iväg på kryssningen? Om det är så ha det så trevligt du kommer att bli saknad här inne Skrattande

nenna31
0

Morning…..alla lchf:are……Glad

Kryssningsdag idag……..Skrattande….ska packa lilla väskan…..+ kylväskan…… vill ju ha lite "fika" på resan ….det blir lite brieost, ölkorv, lite nötter och grädde……troligtvis nån kall öl oxå….Skämsjag älskar ju öl…..inte i stora mängder men ändock…..bussen stannar vid Nyköpingsbro…..så vi får hoppas på fint väder….ska bli härligt att komma bort ett dygn……

mumin61…..mina katter är inte hundvana…..hunden är kattvan…..och så är han ju inte så stor ……Flörthan väger kanske tom mindre än den ena katten….de kommer att bo hos dottern den här terminen …men sen kommer de till mig ett tag igen …hon ska till Kanada och plugga vårtermin….därför vill vi testa innan hon far iväg med dem…..kan hända att hon lämnar den ena katten kvar här….vi får se hur det går …man får hoppas på det bästa…..Glad

Lova att ni håller tummarna….Glad

Emea76…japp…tackar gånger två …ler generat…Oskyldig

Ha en bra "lilllördag"……det ska jag ha……Flört

Anne-
0

Ha en härlig kryssning! Solen skiner och det ser fint ut.

Själv har nu min förkylining accelererat så idag är jag hemma från jobbet. Har mycket ont i halsen och näsan har börjat rinna. Tyvärr är både min make och son hemme sedan flera dagar så jag får inte var sjuk själv. Hade lovat en arbetskamrat att skjutsa henne till arbetet i dag för hon skulle på klassresa, så jag har varit i väg fram och tillbaka till jobbet. Men har nu satt mig med en stor kopp the med kokosfett i och ska nu försöka kurera halsen. Jobbigt att inte kunna äta halstabletter!!

Jag är också djurägare, har en gammal katt som har ett härligt liv hos oss. Sedan har vi smådjuren i källaren, spindlarna….

Och på landet har vi mössen som kommer in om vintern…

Kycklingarna var ju otroligt söta, har heller aldrig sett någon svart kyckling.

Kommer nog läsa på Kif flera gånger i dag, har inte mycket annat att göra.

Ha en bra dag allihopa!

goldcamilla
0

Jaha så var semestern slut, första dagen igår på jobbet, det märktes att jag har haft semester och verkligen kopplat ifrån jobbet. Det tog tid innan jag kom in i det igen, fick till på köpet en lärling med en gång. Kände mig alldeles vimsig innan jag kom underfund med alla system mm, sitter mycket vid datorer. Jag kände inte igen mig själv, brukar alltid kunna allt, vara effektiv och snabb. Ja, ja, det kommer väl tillbaka.

kaisakavat
0

Jiskanees nenna31!! Här händer det saker! Förvånad

Jättetrevlig tråd! Läser och läser…

goldcamilla
0

Vi har en charkbutik i Malmö som hetr Västchark och där har de något som de kallar friterat fläsk på svenska, Czvarci eller något liknande på, kan det vara jugoslaviska. Det är det godaste jag vet. Det är tjocka fläskbitar som är skurna i små bitar och sedan friterade. Har alltid köpt dem men har alltid haft såå dåligt samvete och tyckt att alla tittat på mig när jag köpte dem. Nu är de jättepopulära och jag kan äta dem utan dåligt samvete. Köpte ett halvt kilo igår och hade med mig på jobbet, perfekt att ta en bit när man är sugen på något, jag äter det istället för godis. Har ni en chans att hitta detta så köp! Jag har försökt göra dem själv men det blir inte samma sak.

Emea67
0

goldcamilla vad jag blir sugen på det nu och avundsjuk!!! Inte finss det någon sådan chark där jag bor heller Rynkar på näsan Men kanske i Stockholm? Någon som vet?

Låter himla gott, något att ha när gubben sitter och snaskar på ostkrokar.

mumin61
0

Varning för gnäll!!!

Fy vilken dag, har mått så dåligt. Jag vet inte om det beror på att jag knappt åt nåt igår. Jag var så trött när jag kom hem från jobbet igår morse så jag tog ett kokt ägg bara. Vaknade med migrän o kunde inte äta på kvällen, tog en mugg te med lite smör. Ändå var jag inte hungrig när jag vaknade idag, så jag gick ut för att flytta mina kycklingar o planen var att gå in o göra omelett efteråt. Men jag blev rent ut sagt skitdålig innan jag kom så långt. Började må illa, yr, matt, kallsvettig, det kändes som om jag skulle svimma o jag kunde knappt ta mej in. Jag svettades så det rann ner i ögonen tom. Tänkte gå o lägga mej på soffan men kom inte längre än till köket, där jag hängde över köksbordet länge innan jag tog mej fram till kylen. Det som gick snabbast att äta var lite ost med paprika. När jag ätit lite blev det bättre, men mått skumt hela dagen o träningsvärksont i varenda muskel, o så trött. Kan man bli så dålig av att äta för lite?

Nog med gnäll. Igår natt vägde jag mej o jag har faktiskt gått ner exakt 8 kg sedan februari. Det går så sakta så det knappt märks, men neråt går det ju. Härligt. Konstigt bara att det inte märks på kläderna.

goldcamilla

Vad det lät gott med friterat fläsk. Jag har just lärt mej att äta fläsksvålar, pappa åt det ibland när jag var liten o jag tyckte alltid att det luktade så illa. Men det måste ju vara godare med hela fläskskivor än bara svålen.

Emea67
0

Som du har kännt så kände jag ofta i det förra livet (kolhydrat träsket) när blodsockret sjönk alldeles för fort. Har alldrig kännt så när hjag har ätit LCHF. Har du gjort något avsteg som gjort att du kände så? Eller kanske det bara berodde på att du ätit för lite.

Hoppas att du mår bättre nu!

mumin61
0

Emea67

Nä, jag har ätit som vanligt, utom att jag åt för lite igår så antagligen beror det på det. Vad jag kommer att äta rejält i fortsättningen för så här dåligt vill jag inte må igen. Trodde inte man kunde må så illa av den orsaken.

Ja, jag mår mycket bättre nu, men muskelvärken hänger i.

Nu är det snart dax för "bingen", natti natti.

Tilda-T
0

Mumin61 , det är inte så att du har fått influensan?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

mumin61
0

Hej hopp!

Sitter här o äter frukostomelett. Det blev en konstig variant idag, jag hade bara ett ägg kvar. Jag stekte lite grönsaker purjo, paprika, två cocktailtomater o färsk spenat hällde över ett ägg utrört i lite grädde o så lite osttärningar över det. Jag måste rusa till grannen o köpa ägg så fort jag ätit klart för så här kan jag inte ha det.

Tilda-T

Nä, influensa är det nog inte. Jag mår ganska bra idag "bara" ont i musklerna, ingen feber el så inte ens en knorr har jag fått.

Ha nu en skön o solig fredag alla, själv ska jag sova i em för jag har min jobbehelg.

Anne-
0

Sol, jag älskar sol. Men inte den här veckan. Förkylningen har tjocknat till så jag hoppas det vänder snart. Men ögonen tåras även av solen utanför fönstret. Har varit hemma från jobbet nu i tre dagar och börjar tröttna på snorig näsa, tryck i öronen och ont i halsen. Har drukigt mycket the, kaffet har inte smakat gott. Har haft i grädde, har inte orkat göra äggmjölk på hela veckan. Har till och med ätit några strepsil under natten för att kuna sova. Hur denna vecka kommer att avspegla sig i vikten får framtiden utvisa. Kokosoljan har varit bra att smörja rödfnasig näsa med.

Ni som kan gå ut och njut av solen, snart är den gömd under gråa skyar. Snart är höstrusket här.

Ha alla en bra dag!

Emea67
0

nenna31- ser att du är ute och smyger i trådarna Flört Välkommen hem och hoppas att du har haft roligt!!!!

Tvillingsyster
0

Mumin, de är så söta att jag fick tårar i ögon…… Kiss of love)

men nu måste jag gå och lägga mig, god natt allesammans… 24

mumin61
0

Jobbenatt. Sitter på jobbet o tar det lugnt för tillfället, helgerna är alltid lite stillsammare än vardagsnätterna. Tur är väl det för min konstiga muskelvärk sitter i ännu. Kan inte fatta vad som hände.

Anne

Hoppas du mår bättre nu, är det svininfluensan du har? Man måste få äta lite hur som när man är sjuk. Det är väl bättre att äta lite "fel" än inte alls, även halstabletter får väl vara OK tycker jag. Det ordnar sej med vikten, sånt får man ta när man är frisk igen.

Tvillingsyster

Ja visst är de söta när de är så små. I år har det varit fem hönor som kläckt fram kycklingar. Det blev sammanlagt 32 kycklingar. Tyvärr försvann en (måste ha kommit ut ur buren på nåt vis) o en dog (kom ifrån mamman o blev kall, det tål de inte de första dagarna). O sen har jag gett bort en tuppkyckling till ett par som har höns men blivit av med sin tupp. Så nu har jag 29 kvar, hoppas bara det inte är för många tuppar bland dem.

Hoppas ni alla drömmer söta drömmar inatt.

Anne-
0

Tackar Mumin61, jag vet inte om det är svininfluensan eller en rejäl förkylning? Har inte hög feber med dock feber ca 1-1,5grads höjning. Snuvan har nu tjocknat och hostan har satt in. Kände mig bättre i fredags än vad jag gör nu. Hade hoppats jobba i morgon. Pratar jag så hostar jag och jag har ett jobb där jag måste prata. Jag får se hur dagen artar sig.

Jobba natt är jobbigt, jag gjorde det när barnen var små, fast jag jobbade bara ca 5 dagar på raken i månaden. Men det var tufft minns jag. Hoppas du sover bra när du äntligen får!

nenna31
0

Hejsansvejsan…….GladUj vad mycket det blir att läsa när man haft knappt om tid att läsa/skriva här…….Gladmen kul att se att det är aktivitet här på forumet…..

Kryssningen var jätte trevlig…..massor med god mat……öl o jäger och trevligt ressällskap…… kan inte bli bättre…..Skrattande

Jobbade på fredag fm…..hem o hämta bur…..for iväg och hämtade lilla Ivar…..gud såååååå sööööt och snäll han är…..sen kom dottern hem från Sthlm…..mat o babbel hela kvällen …..På lördag bar det av till Linköping för att se när sonen var med i den årliga dragkampen som ordnades av studenterna för 39 året i rad…!!!…jättekuligt…tyvärr van inte sonens lag …..men roligt ändå….han var så fint klädd i damkläder…kortkort kjol…uppstoppade bröst…..löshår…..fniss…en underbar syn…Skrattande Idag är det disk mm och så åker dottern tillbaka till Sthlm med en av katterna…….så nu har jag en katt o en hund här hemma …..det verkar fungera bra med katterna och hunden…..Glad

Ha en fortsatt trevlig helg…..vink vink….Cool

goldcamilla
0

Vi får väl se en bild på lilla Ivar hoppas jagFlört. Så bra att du hade det trevligt på din lilla kryssning. Själv har jag bara arbetat. Sex dagar i sträck efter semestern och många sena kvällar. Lite hårt tycker jag men nu ska jag vara ledig mån-tis. Tänkte att jag skall göra massor av Lembas och äggmuffins så att jag har att ta med mig till jobbet sedan, ja, jag får ju inte glömma Kesoplättarna. Det har varit härligt väder här med sol och en del värme så jag hoppas att det fortsätter några dagar till.Glad

nenna31
0

goldcamilla…..ska se om min dotter kan hjälpa mig att lägga in bilder på mina katter Trazzlan, Baunty o den lilla vovven Ivar….

Tuff start för dig så här efter semestern….hoppas du hinner vila upp dig lite när du är ledig….lembas vill jag oxå testa …har inte gjort det ännu….får se om jag orkar göra några ikväll…??!!

ha det gott…..Cool..vink vink

mumin61
0

Vad mycket roligt som hänt dej de sista dagarna nenna31. Vad skönt att det funkar med hunden o katterna. Jag ser oxå fram emot att få se en bild på lille Ivar (min farfar hette Ivar). Det är underbart med djur, o hundar är så kloka. En hund är mer sällskap än en katt eftersom katter är mer självständiga än hundar.

Kul att kryssningen var lyckad o det är alltid roligt att göra saker med barnen.

nenna31
0

Morsning korsning…..Gladmåndagmorgon…..nu är det höst i luften…..var just ute lite hastigt med lilla Ivar …tur att man inte behöver ta en långpromenad så här på morgonkvisten…..Tungan utevarke huvud eller kropp är ju i ordning på mig så här tidigt….jag är trögstartad….Flört

Ivar vännen ska följa med till jobbet idag……undra vad han tycker om det…??..han får sitta i cykelkorgen när vi åker dit……dottern testade att cykla med honom igår och det gick bra ….Glad

mumin61…..Vi hann inte med några bilder……tyvärr….ska se om jag kan fixa på nåt vänster….ObestämdTungan ute…jag undrar om Min Ivar och din farfar är lika ???Flört

Ha en skön måndag alla goa lchf:are…..vink vink Cool

Emea67
0

Morgon promenader med hund kan variera som tur är slipper jag de flesta mornarna, min man går ut då, men jag går ut lördagar och ibland söndagar så få hjärnan att hänga med är inte alltid lätt när man är inställd på att vara ledig Flört

Roligt att jöra att det går bra med Ivar och katterna undrar hur min vovve skulle reagera om det kom in en katt i huset för han blir helt tokig när han ser en ute!

Höst har vi här också lite i luften men hoppas det blir bättre framåt dagen.

Ha en bra måndag allihopaSkrattande

mumin61
0

Godmorgon

Har precis kommit hem från jobbet o ska gå o sova så fort jag ätit upp min omelett.

nenna31

Jag tror det enda din Ivar o min Ivar har gemensamt är namnet. Jag har det lite lyxigt för jag behöver inte gå på morgonpromenad med mina vovvar. Jag bara öppnar dörren o släpper ut dem, sen kan vi gå ut i skogen senare under dagen. Det är skönt för jag är ingen morgonmänniska, jag brukar knappt vakna förrän framåt em.

Ha det så gott allihop!!!

goldcamilla
0

Har bakat Lembas idag, åh vad gott det var, har varit utan ett par dagar. Sedan hittade jag ett recept på en variant av tunt knäckebröd som är gjort av bara frön som jag nu har i ugnen. Spännande att se hur det blir och hur det smakar naturligtvis. Skönt att vara ledig idag så jag har varit ute i trädgården mycket idag, solen skiner och det är riktigt skönt.

Här är en bild på mina kisar.

mumin61
0

goldcamilla

Vilka gosingar du har. Vad är det för ras?

Emea67
0

Kan di inte länka till sidorna där recepten finns eller skriva in här  blir himla nyfiken och söka på sajten är himla knöligt tycker jag Skäms

goldcamilla
0

Det är dragdolls mumin61.

frökex kallas de visst, de som jag kallade knäckebröd och sedan är det här Lembas Emea67

Emea67
0

Tack så mycket! Skrattande

Anne-
0

Hej allihop!

Nu mår jag bättre så imorgon måste jag jobba. Det har varit skönt att kunna ta det lugn i några dagar. Är bara täppt i näsan och hosta kvar.

Vilka fina katter. Ska se om jag kan fixa en bild på min gamla skrutta!

Hoppas nu vädert håller i sig ett tag, har inte varit ute på en vecka.

Tur att Kif finns när man ligger hemma och är sjuk, har läst mycket spännande men börjar nu bli lite less. När man läser annars hinner man inte så mycket som man vill och jag upplever att det kommer så mycket nya frågor. Men nu när jag läst många gånger per dag och ganska länge ibland så har man läst det mesta som verkar intressant. Men nu blir det som vanligt att man hinner en stund på kvällen. Väderet verkar hålla sig i morgon iallafall.

Kram på er ! // Anne

nenna31
0

Tjingeling…..Gladgrådisigt….och lite småkallt….men det var ändå lite skönt ute….Förvånadgick längre promenad med Ivar än jag hade tänkt….Förvånad

Möte på kommun redan kl. 8.30…..så det gäller att sätta fart….har redan varit i tvättis….hinner hänga tvätten innan jag drar….ska oxå hämta grejer jag skickat efter från Ellos….ett överkast bla…..värmedynor 3 st……ska ge barnen en varsin i Julklapp…ja jag börjar redan…Glad….passar på när det är rea…har man obefintlig ekonomi så får man handla julklappar och presenter året runt….men lite kuligt oxå….har alltid lite grejer liggandes hemma…..Flört

Urk ska till tandläkaren idag oxå…..har bitit sönder en tand….men tror att det är rätt skapligt i övrigt….ska bli spännande o se om kosten har påverkat mina tänder….Sen jobbar jag några timmar för att sedan åka till Nyköping på ett möte…..Forever Living Products…..ja det är full rulle här….Tungan utetur att jag har ledig dag imorgon….

Emea67….jo morgonpromenaderna är värst …men när man väl kommit ut så brukar det gå rätt bra….

mumin61….tror tom att min Ivar är lite sötare…fniss…….jo känner igen det där med morgontrött…..men det har blivit lite bättre det sista halvåret….

goldcamilla…..Åååhhh såååå söööta…..det kommer bilder på mina älsklingar snart oxå…..

Anne-….skönt att höra att du mår bättre …hoppas du snart är på benen som vanligt….det kan ta sin lilla tid när man varit rejält sjuk….krya på dig vännen….

Ha en underbar dag……Coolvink vink….

mumin61
0

Morsning

Uppe tidigt idag för att vara mej. Vi har personalmöte på jobbet. Det är inte precis vad jag känner för efter en jobbehelg, jag vill ju va ledig idag. O inte blir det sovmorgon i morgon heller, ska till lasarettet på röntgen tidigt på morgonen. Jag har fått lite torr hosta, så lungorna ska kollas upp eftersom det kan vara en biverkning på medicinen. Men jag tror att det bara är nåt tillfälligt jag har fått, hostar inte mycket alls.

nenna31

Jag tror oxå att din Ivar är sötare (ser fram mot en bild). Jag har oxå som plan varje år att köpa julklappar tidigt, men det har hittills aldrig hänt att jag gjort det. Jag är en typisk sån som får allt gjort i sista minuten under stor stress. Du verkar ha mycket på gång just nu ta inte ut dej bara, du måste vara rädd om dej.

goldcamilla

Hmmm undrar om det blev stavfel? Letade efter dragdolls på internet men hittade bara ragdolls. De var iaf jättesöta. Jag har bara bonnkatter, fast de är söta de med, o bra på att ta möss.

Anne-

Vad bra att du mår bättre igen. Det är alltid skönt att vara ledig o hemma från jobbet men inte när man är sjuk, då vill man bara tillbaka igen.

Skön tisdag på er.

goldcamilla
0

Mumin61. Hoppsan, det såg jag inte, natruligtvis är det inga "dragdolls" hihiSkäms. Jag undrar just vad man hittar när man söker på det? Naturligtvis ska det vara ragdolls "trasdocka". Kallas för det för när man lyfter upp dem blir de alldeles "lealösa" och dinglar med benen och kroppen.

Nenna 31. jag har i många år köpt julklappar året runt, just för att jag skall slippa springa ute i julruschen och känna mig stressad. det som sedan händer när det närmar sig jul mer och mer är att jag helt plötsligt bara MÅSTE ut i julhandlen och handla. det är precis som om att jag måste göra precis som alla andra, ut och stöka, leta, trängas. Det blir alltså fler julklappar än vad jag hade tänkt mig i slutändan.

nenna31
0

goldcamilla…..ja den risken kan ju finnas ……Gladinte så bra kanske….Tungan utemen de sista åren har det funkat rätt bra ….har inte haft råd att gå i affärer vid jultid….då blir det bara mat…..

mumin61……jo det är mycket på G just nu …Gladjag lägger in pauser hela tiden …annars kanske jag faller ihop som ett korthus…..och det vill jag inte vara med om igen….Men sedan lchf-starten så är jag mycket piggare ….men ibland så bara säckar jag ihop och sover några timmar…..det blir det säkert imorgon när jag är ledig…..men det gör ingenting…..har planerat in det….Flört

Branneli
0

Men visst handlar det om att planera livet…när man har en "trasig" kropp att ta hänsyn till !!

Inte alltid så kul. Men attans skönt att orka göra roliga saker. Och ibland får det bli heldagsvila….när man är sliten…….

nenna31
0

Morning…Glad

Sovmorgon idag…inget speciellt på schemat…..och tur är väl det ….gårdagen var minst sagt rörig, intensiv, givande, mindre givande och spännande……Glad

Aleo Vera produkterna är mycket intressanta varor……min väninna vill verkligen att jag börjar sälja …..Vi har tidigare jobbat ihop, är nära vänner och känner varandra mycket väl, både goda och bra sidor hos varandra….Tungan uteHon tycker att det är "jag" som hon säger…..och visst är det "jag"….men har lite trista erfarenheter sen tidigare homeförsäljning….har sålt både Tupperware och Miranda´s…..trivdes kanon men jag är en sån person som har lite svårt att inte ge allt när jag blir intresserad och tycker at det är roligt….Tungan uteMen som hon sa ….jag har blivit äldre och lärt mig av mina misstag….och visst har hon rätt……men men …mycket som händer i mitt liv just nu…..Branneli du har sååå rätt så…..- ont kommer jag alltid att ha och få….men man får se till att det man gör är värt det…Flört

Ikväll ska jag träffa en annan väninna som varit i Paris i fyra dagar…kul att få höra hur hon har haft det …..Gladoch hon ska få träffa Ivar för första gången…..

Ha en skön Onsdag….

Tvillingsyster
0

Mumin, blir det för mycket bråk om det är för många tuppar? Obestämd

Nenna, börja inte med någonting som du inte vet du vill helt och fullt

Och god kväll…… Boo hoo!

nenna31
0

Tvillingsyster…..Du har så rätt så…..jag både vill och inte vill…..tror jag ska prova i liten skala….Har ju ingen bil idag så jag kan ju inte fara runt som en toka ….Tungan uteså det gör ju att det blir lite lugnare….till vänner o bekanta…..

Jag har två biljetter till Stockholm den 3/10 som jag tyvärr inte tror att jag kan utnyttja…..Någon som vill köpa…..????

Det var tänkt att jag skulle gå med min dotter och samtidigt stanna kvar över helgen hos henne…..men nu krockade det med en tenta för henne….Rynkar på näsan

Sovsöttdrömblött…Flört

nenna31
0

nenna31
0

Oj vilken stor bild det blev ….men det här är Ivar….Glad

mumin61
0

Jaha, då var det jobb inatt igen. Städa toaletter, damma, tvätta o stryka står först på programmet. Eftersom jag fortfarande är konstigt "ond" i kroppen får det bli en hel del pausar. Tog med mej lakritste som jag köpt idag, det var riktigt gott så jag får nog ångra att jag tog med hela paketet.

Var på lungröntgen tidigt på morgonen idag. Både magnetröntgen (tror jag det heter) o vanlig. Alltihop tog en kvart, sen var jag klar. Tror inte att det är nåt fel men skönt att de kollar upp det iaf. Imorgon ska jag ta nya blodprov oxå för nåt värde på njurarna var inte så bra sist, fast det är nog oxå bara tillfälligt för det har inte varit fel på det innan.

Tvillingsyster

Lite tuppfäktning blir det alltid när man har många tuppar. Men inte så farligt mycket när de är kläckta o uppväxta ihop. Det är mycket värre om man köper en ny tupp o släpper ihop med de man redan har, det funkar inte alltid att göra så. Det dumma med många tuppar är ju att man inte får så många ägg.

nenna32

Vilken liten goding du har. Är bilden i naturlig storlek (fniss). Har han samma ovana som min lille "råtta" så han vill sova i sängen? Det är svårt att vara sträng mot såna små, särskilt som de kan se så bedjande o oskyldiga ut. Min lilla "råtta" utnyttjar verkligen sin charm, så alla som kommer hem till oss smyger till honom gottis o gosar med honom hela tiden. Han tror han är kung, o det är han ju. Det är helt ofattbart att man kan bli så förälskad i sina hundar, men de är guld värda var o en på sitt sätt.

Nu får jag nog köra ett bus med städningen, men snart tar jag paus igen med en mugg lakritste. Sov sött.

Emea67
0

nenna31

Tänkte precis som mumin61 att bilden var i naturlig storlek Flört Himla söt är han! Har du satt in bilde själv eller har du fått hjälp av dotter?

Torsdag morgon och trött, men det går nog över bara jag sätter igång. Lite mera kaffe innan det är dags att skutsa barnen till skolan och sedan fortsätta på jobb Skrattande

Ha en bra dag!

goldcamilla
0

Började tidigt idag, tycker inte om att gå upp 05.30 men ibland måste man. Sitter här på jobbet och har inte speciellt mycket att göra så därför har man tid att läsa lite här.

Vilken söt liten vovve du har fått nenna 31, man kan bara stoppa honom i fickan om man ska någonstans, mycket praktisktFlört. Mina katter är inte så små utan riktiga klumpedunsar mot honom. De vill gärna ligga i min säng när jag sover men det är inte så roligt för de springer ut och in hela tiden och har jord under tassarna. Har kattlucka till dem. Det är dock inte så lätt att motstå dem för de vill ju ha lite kel. De är ju mina barn, fast mer bortskämda.

Under ledigheten så bakade jag en massa äggmuffins, lembas och frökex. Det är så jättebra att ha med sig på jobbet så man inte blir frestad att äta något annat när kollegerna kommer och frågar. Jag har så lätt annars för att falla för frestelser men sedan jag började med LCHF så har jag faktiskt inte varit speciellt sugen på något annat, änGlad.

nenna31
0

Morsning Korsning…..Glad

Gårdagen blev riktigt slaaaapp….men det behövdes…..

Emea67….. Jag Lyckades ju på egen  Hand lägga in den naturstora bilden på Ivar….fniss…..men nu vet jag hur jag ska göra ialla fall…nästan…Glad

Mumin61…..första nätterna ficka han sova hos mig i sängen ….men eftersom han är van från sitt tidigare hem att ligga i bur på natten så får han göra det …….det funkar bra …och då får min lilla katt en chans att gosa med mig …..GladHon måste oxå få lite kel o mys…..Nu inatt så "pratade" Ivar i sömnen…..helt otroligt….men lite häftigt tycker jag ….Hoppas det snart är över och att du mår bättre från din "flunsa" eller vad det nu var du råkade ut för…..och att din rtg och blodprover är okey….krya på dig vännen…

goldcamilla…. visst är Ivar söööt …..han är liten och praktisk….han får vara med mig på jobbet….min katt är högre än vovven men viktmässigt är de rätt lika….Vad duktig du var under din ledighet…hade oxå tänkt baka lite …men jag glömde visst bort det ….FlörtOch du jag skulle inte heller vilja gå upp så där tidigt …..jag är hellre vaken på kvällen och sover gärna till kl 8-9 på morgonen….men oftast vaknar jag 6.30….börjar ju nio två dagar i veckan och 14 de andra två dagarna …på onsdagar är jag ledig ….visst är det skönt att godissuget i princip är borta….helt otroligt… 

Ha det gott alla goa människor ……Coolvink vink

nenna31
0

Morsning korsning…..Redan fredag …..FörvånadGladuj vad fort veckan har gått…

Det blir som många andra fredagar ….After Work…..buffé + en stor stark…..och denna veckan får det bara bli EN stor stark….!!!!Har inte gått ner i vikt de sista två veckorna…men har inte mätt mig heller….men men ….sånt är livet …..känns som det gått åt rätt håll….men kanske ska låta det stanna vid EN öl i kväll….Glad

Ha en bra fredag…och helg med för den delen….vinkelivink..Cool

Emea67
0

Det är väl bra att du står still bättre det än att du går upp!!

En öl, jo om jag sitter hemma så skulle det fungera men skulle jag ut på lokal så skulle det bli fler för min del och gärna några jägerOskyldig

Det är därför jag alldrig går på lokal!!

Sitter hemma med familjen och dricker mitt survinFlört

Ja redan fredag och jag är ledig, har bestämt själv att jag inte ska ha för mycket jobb på fredagar, ska köra barnen till skolan och sedan till min kompis och dricka kaffe och prata struntSkrattande

Ha en trevlig fredag!

nenna31
0

Emea67….vad rätt du har …..jag gillar oxå jäger…Oskyldig

Vad smart du är som ger dig själv din fredags stund….det är guld värt….Det är härligt med kaffe och "struntprat"…..ett mycket trevligt nöje….

Ha det gott…

cattan
0

Hej! Tänkte bara hälsa ppåOskyldig

Jag har varit inne i olika trådar och skrivit lite… Ikväll kommer jag att vara hemma med tonårig son som har ont i halsen, det blir en kväll på tumanhand eftersom Lillasyster går på klassfest och maekn på lokal och då är det mer än en öl som tas omhand av honom. Jag tycker jag börjar dra iväg nu, äter lite för mycket av det tillåtna och jag har ätit plommon - kanske det är det dem som gör att jag tycker att det drar iväg. jag äter mer än jag borde och känner mig mer sugen än jag gjort på ett tag. Försöker hitta strategier att komma på banan igen genom att äta ytterligare liter mer fett. Ingen katastrof idag ännu, men har köpt jordnötter istället för cashew bara för att det var billigare. Nån som vet hur många kh det är i jordnötter? Ha en bra fredag.

nenna31
0

cattan…hej och välkommen hit….Glad

Om du går in på www.mimmat.net så finns det en tabell över många produkter och dess innehåll….där kan du även "regga" vad du ätit tex en dag ……Det kan vara ett bra hjälpmedel för att se hur man ligger till….

Någon sa …:att är man hungrig så har man ätit för lite protein och är man sugen så har man fått i sig för lite fett….Flörträtt bra tänkt tycke jag ….

Det tog ett bra tag innan jag hittade "min" väg inom lchf-kosten…vi är ju olika och därför måste man hitta sin egen väg…låt det ta tid och lär känna din kropp….

Lycka till ….och skriv gärna och berätta hur det går……Känner du för det så kan du skapa dig en egen tråd…..där du skriver vad du vill och kanske skriver in vad du äter så finns det alltid många som hjälper och stöttar dig på din väg….vi finns här för varandra….Ha en mysig kväll med din son….Glad

Anne-
0

Hej på er alla!

Har jobbat tis-fredag och det har varit en intensiv vecka med friluftsdag och föräldramötet, seminarium på min kurs och komma ikapp jobb som gjort att dagarna har varit överfulla. Ska idag komma ikapp med plugg, städ och tvätt. Har även bestämt att min man och jag ska på bio under eftermiddagen. Vi har knappt umgåtts den senaste veckan.Har inte haft tid att vara på Kif så mycket som jag vill men hoppas nästa vecka att det blir något lugnare. Ha en bra lördag alla! Skrattande

Emea67
0

Anne- hoppas du också får en bra lördag!! Ja ibland rusar viss veckorna i väg fortare än andra!

nenna31- hur gick det igår vart det bara en öl?

cattan- hoppas att du hade det mysigt med din son!

Själv sitter jag lite och läser här på Kif och väntar på att alla i familjen ska vakna, jag har varit ute med hunden sonen äter frukost men maken och dottern saknas. Dags att de stiger upp snart ska vara hos svärföräldrarna 12.00 och vi måste ut med hunden en sväng till + att det är 8 mil att köra dit. Helst skulle jag vilja sova lite till men det får jag göra imorgon Flört ……hmmmm glömde att jag har tvätt och annat att ta hand om Skäms ja ja det blir som det blir!

Ha en trevlig lördag allihopa!

nenna31
0

Morning morning…..Gladsovmorgon…..skönt…..ska försöka ta itu med mitt förråd den här helgen…..måste liksom "stuva om"….ska göra plats för grejer från garaget och balkongen…..har två stycken förråd…men de är överfulla…..inte med mina saker ….barnens!!!!????…..de har inte plats…de bor i studentboende och då har de i princip inga förråd alls….men måste kolla om sonen kanske kan ta lite grejer ….annars vet jag inte hur det ska gå till….Förvånad

Sen ska jag umgås med väninnor i helgen…..viktigt….Glad

Har bestämt mig nu….ska prova på att sälja Aloe Vera produkterna jag pratade om……ska ge det en chans…mycket för att jag är nyfiken på att testa dom själv….Glad

Anne-….skönt att höra att du ger dig och din man eran tid….GladAtt ni vårdar erat förhållande….det är viktigare än man tror….det är så lätt att livet bara rusar på ….sen står man där med ett förvånat ansikte….Förvånad Man behöver stanna upp och reflektera över saker och ting….Hoppas ni får en mysig stund tillsammans…

Jag gillar att gå på bio…det var länge sen nu …..eftersom jag måste åka till en större stad så blir det gärna ett besök på kinarestaurangen oxå….så man bränner lätt minst en femhundring….Tungan uteurk….vill gå på bio idag ……!!!!

Ha en underbar lördag….var rädda om er ….krama varandra….Cool

mumin61
0

Godmorgon

Vad skönt med en ledig dag, tyvärr blir det väl ingen vila men jag behöver ju inte åka tiil jobbet iaf. Har varit på jobbet varje dag sen förra fredagen. Det blir ju lite konstigt när man jobbar natt, då är man ju där två dagar för en natt, om ni förstår hur jag menar, o sen ett möte den enda dagen det inte var jobb.

Idag ska här plockas potatis, jag har sagt att jag inte kan vara med pga värken o så är jag så trött. Jag stannar inne o håller med mat o fika istället o så måste jag nog försöka städa lite, huset har ju grott igen nu när jag jobbat mina "jobbiga" två veckor. Jag har ett schema som gör att jag jobbar mycket de veckorna när jag har min helg. Sen har jag o andra sidan ledigt en hel vecka (har plockat bort en helg). så jag jobbar bara en helg på fyra veckor, hade jag jobbat heltid skulle jag ha jobbat varannan helg, det hade jag aldrig orkat.

Nu har jag varit gnällig igen som vanligt, men det blir väl lätt så när man känner sej så trött hela tiden. Jag tycker att det känns bra att äta LCHF, men blir lite undrande ibland när jag läser om alla som blir så starka o går ner så mycket i vikt. Jag känner mej svagare o inte går vikten ner med nån fart heller. Så trött som jag är nu har jag inte varit sen jag fick en utmattningsdepression, men nåt sånt beror det inte på nu. 

Hoppas ni alla får en underbar lördag.

nenna31
0

mumin61……skickar många varma, pepp och tröst kramar…..Skickar lite av min glädje också……delar gärna med mig….Glad

Du kanske får i dig för lite av protein eller fett….lägger du in i minmat nån gång..???Det kan jag rekomendera….bara för att kolla av läget…inget jag gör för jämnan …bara nån gång då och då….

Var rädd om dig …kramkram…

nenna31
0

Söndagsmorgon……sköönt….Gladmorgonmys med djuren innan vi tog en promenad……

Inte blev det nåt gjort i min källare igår…..Rynkar på näsandet blev såå fint väder att jag var tvungen att vara ute….flera timmar….Gladjag och min väninna tog en promenad….vi ville ha en god kopp kaffe…..men inte ett ställe öppet……så det fick bli på Sibylla….Rynkar på näsankaffe fick vi …men inte var det någon höjdare….Efter den promenaden …utan krycka ….så blev jag helt slut….satt o somnade i soffan …och ryggen och mitt ben värkte……Rynkar på näsanmen men …det var underbart ute…och är jätte glad att jag tog promenaden …men kanske lite för vågat att lämna kryckan hemma…???!!!….Alltid lär man sig nåt…..Flört…Jag lärde mig att…- har jag cykeln med mig då behövs inte kryckan…..- går jag i affärer med kundvagn….då behövs inte kryckan….- korta promenader med vovven funkar utan krycka ……  - men ska jag ta en sån promenad som igår …ja då får jag ta med mig kryckan….Glad

Då ska vi se om jag får nåt gjort i min källare idag…..????…kanske…

På eftermiddagen då får jag besök av en väninna …….kul……..

Ha en underbar dag……Coolvink vink

Branneli
0

Visst är det gott med solen & värmen !!! Underbart gott !! Idag har jag varit & kollat på sonens fotbolls-match. Trivsamt med god underhållning & glada föräldrar !! Nu är det vila framför fotbollen, på tv:n….sen ska jag ut till min älskade trädgård.

Anne-
0

Hej hopp Nenna31! Är det helt säkert att du inte kommer till Stockholm den 3 oktober?? Vi skulle ju fika! Det vore roligt att ses!

Idag har jag pluggat hela dagen, läser en svår bok på engelska och har köpt en översättningspenna men den är känslig för solljus så jag har suttit inne.

Branneli jag önskade att jag kände så för min trädgård. Jag älskar att sitta i den men att rensa och fixa tycker jag inte om. Har en ganska vildvuxen trädgård med mycket blommor( som tidigare ägare planterat). Jag hoppas intresset ska vakna när jag blir äldre och har mer tid…

Mumin61 hoppas du mår bättre nu!

Åt fiskgryta till middag av Norge torsk, grädde, skvätt vin, CF, örtkryddor och dill, örtsalt. SUPER GOTT blev det. Till och med sonen som inte är så förtjust i fisk tyckte det var gott, han fick ris till.

Ha en trevlig söndagkväll på er!

mumin61
0

Hej hopp!

Rolig dag idag. Barnen kom hem för att fira mej, (jag fyller år i veckan). Först åkte vi o tittade på traktorrace det var riktigt spännande o lite nervöst när en del höll på att välta med sina traktorer. Jag höll på en tjej som köpt en häst av oss får några år sedan, tyvärr gick det inte så bra för henne.

Sen var vi ute o åt, jag tog fläskfile med beasås o grönsaker istället för pommes. Det var så gott tom beasåsen fsat jag annars inte är jätteförtjust i det (gillar inte dragon).

När vi kom hem tog yngsta dottern fram en frusen cheesecake som hon gjort i smyg. Hon hade tagit väldigt lite socker i för min skull, så jag tog faktiskt en bit av den o det var så klart jättegott det med.

nenna31

Tack för dina kramar o att du delat med dej av din glädje. Hoppas du mår bättre nu. Bry dej inte om att rusa runt i källaren nu när vädret är så fint vänta tills det blir en regnig dag, o passa istället på att njuta av solen. Kram på dej oxå!

Hopas alla får en skön söndagskväll.

Emea67
0

Godmorgon allihopa!

Måndag och ny vecka nya möjligheter!

Grattis mumin61 i förskott eller när det nu är!Skrattande

Det känns härligt med måndag för mig så jag får komma in i mina rutiner igen och kämpa mot choklad monstret!!

Ha det så gott allihopa!

nenna31
0

Morsning korsning……Glad

Den här helgen har jag varit helt slut……inte orkat mycket ….Rynkar på näsanjag som var sååå stolt och glad…..men men …..så är det …jag lär mig aldrig….jag vill för mycket…..

Ivar (den lilla hunden)kom in i mitt liv…..nästan allt fungerade bra ….katten och hunden trivs ihop, han sitter i cykelkorgen, han är med mig på jobbet……och framför allt så är han såååå underbar på alla sätt och vis…..MEN……min kropp säger ifrån…..den orkar inte med alla promenader…..merjobb…har ju ingen bil så allt tar ju mycket längre tid…..den värker mera ….balansen har blivit sämre…..benet och foten har börjat svullna…..sover ännu sämre om nätterna ……inte bra inte bra….har funderat, vänt och vridit ….Hur ska jag göra…????det är inte rättvist varken mot mig eller Ivar att utsätta oss för detta…..Ivar kom in i mitt liv vid lite fel tidpunkt……Fk vill ju att jag ska klara att jobba 100 %…..men det tror inte jag på……mitt liv är ju inte riktigt i fas….Jag är under utredning som det så fint heter….Gladvet ju inte hur det kommer att bli…..tråkigt….vill gråta …men tror att mitt beslut är riktigt ….och det är viktigast att jag är ärlig både mot mig själv, Ivar och hans ägare……

Det gör såååå ont i mitt hjärta ……jag kommer att sakna Ivar….han får åka hem igen…..Hoppas ni förstår mitt beslut och tycker jag gör rätt……????

Branneli ….hade jag som du haft en trädgård då hade det varit en annan sak….bor ju i lägenhet……saknar trädgård….

Anne-…Tyvärr ser det ut som det inte blir något Sthlm…..får inte ihop buss/tåg resor mmm…..men åker till dottern i Sthlm ibland …kanske vi kan få till en fika då…..Glad

mumin61….Tackar…..behöver många kramar idag…..(se ovan)….blev ingen källare i helgen….ingen ork….Visst är det underbart när barnen kommer o hälsar på …hade dottern här förra helgen…och vi var o träffade sonen lite hastigt….kramar tillbaka….

Grattis i förskott säger jag med…..

Emea67….Håller med om att vardagen är skön ibland…..men vad vore vardagarna utan helgerna…..Flört

Kramar till er alla……tjing tjing…Cool

mumin61
0

Då var det ny vecka igen.

Idag ska jag på ett läkarbesök, hoppas på att få minska lite till på kortisonet. Sen får jag åka hem o sova för jag ska jobba inatt igen, två nätter till sen är jag ledig en vecka o det ska bli så skönt.

Emea67

Tack så mycket (det är inte förrän på torsdag)

nenna31

Det gör ont i mitt hjärta med. Jag har ju läst hur mycket du längtat efter en hund. Men du gör rätt, både för din skull o för lille Ivars. Det är viktigt att allt funkar, annars blir det inte bra för någon av er. Du får söka tröst hos din lilla kisse istället. Det är klart att promenaderna blir en belastning de dagar man är riktigt utslagen. Jag har ju så bra så mina dåliga dagar öppnar jag bara dörren o låter hundarna springa ut själva, de längre skogspromenaderna blir på mina bra dagar. Annars hade jag nog inte kunnat ha mina hundar heller. Hoppas du snart blir bättre. Jag vet ju hur lätt det blir så där, de dagar man mår bra vill man så mycket o det blir ju alltid bakslag på det. Var nu riktigt rädd om dej o försök skämma bort dej lite extra. Jag skickar massor med kramar till dej. Tack för grattiset.

Ni får alla ha en skön måndag!

goldcamilla
0

nenna 31. Så typiskt att det blev så här men jag tycker absolut att du gjorde rätt och att du gjorde det snabbt istället för att dra ut på det. Ju längre tid det går desto svårare brukar det bli. Det hade  bara känts som ett tvång till slut eftersom du har så ont när du skall gå ut så ofta. Upp med hakan, du har ju dina katter eller är det bara en fortfarande?

Helgen har annars varit underbart, soligt väder 20-21 grader varmt både under lördagen och söndagen. Det ser ut att bli samma härliga väder idag. Är ledig idag och imorgon också. Har varit ute i trädgården så mycket som möjligt under helgen, man får ju ta till vara på dessa dagar innan det blir kallt. Vi har grillat revben, karré och tjocka bitar av fläsk och suttit ute och ätit både frukost och middag. Helt underbart. Sitter också ute och syr smycken, ljuset är ju så bra när man kan sitta ute.  När jag tänker efter så är jag lyckligt lottad, jag mår bra, får äta god mat, vädret är fint, har en kille, Göran, som är helt underbar mot mig, har ett bra jobb och har två jättefina katter. Det är så lätt att se det negativa så jag har bestämt mig för att titta på allt bra varenda dag så jag kan se vad jag har att vara tacksam för.Glad

Ha nu en riktigt bra dag och många kramar

Emea67
0

nenna31

Självklart förstår jag ditt beslut och tycker att du göt rätt!

Du har din hälsa att tänka på och Ivar ska ju också ha det bra i längden och mår du dåligt så mår han dåligt.

Men förstår också att du känner dig sorgsen över ditt beslut men som goldcamilla skriver så är det bra att du tar ett riktigt beslut snabbt och inte drar på det!

Här kommer många styrkekramar från mig medSkrattande

mumin61 då fyller du år samma dag som min man Glad

Anne-
0

Styrkekramar från mig också Nenna31! Var sak har sin tid, ta vara på dig själv först. Det är viktigast! Det kanske blir hund senare!

Nenna31när du åker till stockholm hör av dig, det skulle verkligen vara roligt att ta en fika!

Grattis mumin61 på födelsedagen!

nenna31
0

Morning…….Glad

Tack för ert fina stöd…..känns skönt att omgivningen förstår och stöttar……ja kanske det kan bli hund längre fram ….när alla bitar fallit på plats…..Det känns rätt bra idag trots sllt….sa till mig själv att jag varit hundvakt…..och kanske kommer att vara det igen….De hade saknat honom så mycket så det var helt okey för dem oxå….Och även dom var införstådda med mitt beslut….skönt….Nu har jag i alla fall provat…och vet att det är fel tid för en hund nu….Gråter

Idag har jag teletid med min läkare…ska äntligen få provsvaren…få se vad han har för planer för fortsättningen…????

Mumin61….  Hur gick det ..???får du minska på kortisonet..???hoppas det …förmediciner kan verkligen göra en trötter….

goldcamilla…Vad glad jag blir för din skull….alla är värda att ha det bra …och visst blir det lättare när man tänker positivt……men det är oxå förbaskat skönt att få gnälla av sig ibland…FlörtGlad

Emea67….Ja det känns som jag tagit rätt beslut…..Jag vet ju att han inte får det dåligt när han kommer tillbaka hem….det känns viktigt ….

Anne-…..Visst ska jag höra av mig när jag åker till Sthlm…..kanske blir den 3:dje….inte klart ännu….

Ha en skön dag….tjingelingCool

Lottalis
0

Hej på er alla!

Börjar så smått återvända till livet.

Nu har jag äntligen!!!???? fått börja med kortison igen.(7,5mg inte 40 som förra gången.)

Haft feber vid ansträngning hela sommaren. Avslutade senaste kortisonkur 31.5 för AIH, fick feber från ca.10.6 blivit tröttare och tröttare och levervärdena har stigit och provena visar att levern är utan inflamation. Det fick jag veta 2.9 vid läkarbesök.

19.9 var jag till reumatologen (rekordsnabbt! kommer hit 2-3 ggr i året) hon skulle kolla om jag hade Sjögrens syndrom eller SLE (båda höjer levervärdena). Hon gjorde det enkelt för sig hon sa jag har en blandning av båda. Så mera mediciner på men blivit betydligt piggare.

Har ni hört att man kan ha åderbråck i ryggen?? Reumatologen sa att det är det jag har i ryggen, kan stå/gå korta stunder, är alltid blå. Inte pratat med min vanliga inremed. läkare ännu.

Jag får alla konstiga sjukdomar..Obestämd

nenna31

Sorgligt att det inte gick med hunden. Men ingen av er hade mått bra i längden.

Ta tröst av dina trevliga katter, gosa lite extra med dem. Sen du blir bättre går det att försöka igen.

När jag blir bättre skall jag ha en liten Dvärgshnauzer! " Då behöver inte jag skälla på alla"Oskyldig

mumin

Fick du minska på kortisomet? Har du mycket biverkningar?

Sköt om er!

nenna31
0

Hejsan svejsan…..onsdag=ledig……Glad

Sovmorgon…..skööönt……har inte gjort mycket ännu…..datorn, telefon och massor med sms….Gladmen måste sätta lite fart nu….ska kasta mig över disken…sen blir det källaren…..idag är jag såååsugen på kyckling…..tar ut ur frysen…..Nu har jag gjort det …Flörttur att man inte behöver slakta kycklingen…bara att plocka fram från frysen…..Gladdet blir nog en smarrig kycklinggryta framåt kvällen….

Var ju hos farbror doktorn igår…..han är en väldigt speciell man……Gladmycket duktig….och noga…..mina prover visade inte RA…..men han gav mig en Diklofenack-kur 10-14 dagar….om min mage tål…..ska oxå röntga mina händer….Mina blodvärden var mycket bättre än i början på året…..han var riktigt nöjd….sjukskev mig året ut….med kommentaren …-ja det är ju Fk som bestämmer hur sjuk du är…FlörtDet känns faktiskt lite bättre i min tumme….Förvånadhåller tummarna för att det håller i sig ….Flört

Ha det gott alla goa människor….PDT_Love_06

Lottalis
0

Nenna

Hoppas att det ordnar upp sig!

nenna31
0

Lottalis….heeej…Gladhur har du det …hur mås det ….???hoppas det inte är allt för jäkligt….

Varma kramar från nenna31…..

Lottalis
0

Tack! Nu håller det nog på att gå åt den rätta sidan. Mycket piggare, så nog är jag på bättringsvägen.

Tänkte sätta in en smailis men de är borta och hela sidan ser annorlunda ut.

Stor kram Lotta

flikkan77
0

Hej Nenna! Nu har jag läst i kapp mig i din tråd. Tråkigt att det inte fungerade med hunden men så är det ibland. Vill själv skaffa en hund till, hon vi har är 11 år och ger mig inte så mycket stimulans direkt. Helst vill jag ha något jag kan tävla med så småning om. Måste bara må så pass bra att jag orkar med valpstadiet… och slyngelåldern.

"You just have to belive…"

mumin61
0

Dålig dag igen, vad trött jag blir. Fick stanna hemma från jobbet inatt för jag vaknade med migrän i går em. Var bara uppe o tog tabletter o ringde jobbet. Så jag har sovit från kl 10.00 igår morgon till 9.30 idag o är lika trött. Det känns som om man är bakfull. Jag har mått ganska bra i sommar men de sista två veckorna har varit jobbiga. Har försökt ta mej i kragen o dammsuga lite men har inte kommit så långt ännu.

Jag var ju hos läkaren i måndags. Tack o lov så får jag minska på kortisonet med en halv tab, men jag ska öka på methotrexate med två tab. Så jag vet inte om det är bra el ej. O så fick jag en kalk- o Dvitamin tab. Läkaren sa att hon misstänker att det kan vara nått långsam reumatiskt jag har men att kortisonet maskerat det. På så sätt är ju kortison en lurig medicin, den kan dölja en del sjukdomar. Nog är det typiskt men efter läkarbesöket fick jag jätteont i ett par fingerleder, varför kommer det när man just varit på undersökning. O så trodde hon att min muskelvärk kom från kortisonet, det tar bort ledvärk men kan ge muskelvärk hmmm… vilket är värst? En trist biverkning av kortisonet är ju alla blåmärken jag får oxå, mina blodkärl är tydligen så sköra så jag får blåmärken för ingenting.

Nog med gnäll för idag. Nu är jag ledig från jobbet i en vecka o jag ska vila o ha det skönt (måste bara dammsuga först). Min "stora" dotter ringde o undrade om jag ville gå med på bio på lördagkväll, hoppas det finns biljetter. Det blir allt för sällan der blir av att gå på bio. Min "lilla" dotter ringde, pigg o glad var hon, det är sånt man behöver såna här dagar.

Lottalis

Vad jobbigt du har o har haft det. Jag har aldrig hört talas om åderbråck i ryggen, vad kan de göra åt det? Hoppas du snart blir så bra så du kan ha en liten shnauser. Kram på dej.

nenna31

Vad skönt att dina prover var bättre. Hoppas nu inte FK ställer till det för dej. Det är ju helsjukt att de kan sitta o avgöra hur nån mår utan att ha träffat personen. Var nu rädd om dej o ta det stilla i källaren så det inte blir ett nytt bakslag. Kramar!

Hoppas att alla får en bra fortsättning på onsdagen.

nenna31
0

Tjingeling…..Glad

Torsdag….kanske tar ett varv med dammsugaren….???..arbete på eftermiddagen……Glad

Riktigt nöjd med mig själv….FlörtStuvade om i min källare igår….oj får ju plats med en hel del till….FörvånadNer med grejer från lägenheten…och så ska det in lite till från garaget…men tyvärr inte utemöblerna…får se om jag kan hitta nån annan plats åt dom….

Lottalis….skönt att det går åt rätt håll…hoppas dina sjukdomar håller sig i schack…..extra kramar….Flört

flikkan77…kul att du oxå hittat hit…jo jag insåg att min kropp inte har lika mycket ork som min knopp…..Flörtmen får prova igen lite längre fram….när arbetsträningen och allt är i ordning….när jag vet hur mycket jag klarar att jobba…..

mumin61…..Kramar om dig …..vill hjälpa dig ….hur /vad kan jag göra….känner med dig ….Visst är det tokigt med mediciner ibland….de kan ställa till med mer än de gör nytta…..Hoppas ni får biljetter till bio…vad ska ni se…..???vill oxå gå på bio….

Ha en skön torsdag……vem vet det kanske händer nåt kuligt idag…..FörvånadGladFlört

mumin61
0

Hej hopp!

Kan det vara vädret som spökar i mina muskler o leder? Till slut efter långa diskussioner med mej själv dammsög o moppade jag golven igår. Gissa om jag är glad för det idag. Igårkväll kom några kompisar hit en sväng, mycket trevligt. Nu ska jag baka bakelser, får lite besök idag oxå. Sen gör jag inte mer idag.

nenna31

Jag önskar oxå att det fanns nån hjälp att få. Nu misstänker jag att det är vädret som ställer till i min kropp. Skönt att få minska på kortisonet iaf. Vi ska gå på "Flickan som lekte med elden", men har inte beställt biljetter ännu. Finns det inga platser kvar får vi gå en annan gång.

Ha det så gott i regnrusket.

flikkan77
0

Ja, nenna, det är  jobbigt när kropp och knopp inte riktigt vill och orkar samma saker. Hos mig varierar det lite om vilken som orkar mest. Ibland lägger huvudet av före kroppen och ibland är det tvärt om.

Lottalis
0

Mumun

Min reuma dolde sig bakom kortisonet. Blossade upp när kortisonet minskade och sen avslutades.

Nu påminner du mig om kortison-muskel värken…den vill jag inte ha tillbaka, räcker så bra med lederna.

Fuska lite med maten så kommer värken tillbaka. Kan vara rätt värkfri om jag håller mig med maten. Bara ett obehag och styvhet.

Nenna

Hon vill alltid pigga upp oss andra.Skrattande

flickan

Jag har inte läst på så mycket med vad jag sett så ser du ut att må bättre nu?

Såg att du äter mer än på våren.

Du är en riktig kämpe!

flikkan77
0

Hej Lottalis! Jodå, just nu äter jag mer mat. Framför allt har jag upptäckt köttfärsås och en gång har jag ätit kycklinglever. Så det går framåt men maten. Bara vikten och måtten som står helt stilla.

Tack för din peppning!

Branneli
0

Flikkan77…du har ju bytt bild Glad…jättefin !!

Kul att det går åt rätt håll med maten….Kram på dej / Anneli

nenna31
0

Tjingeling…..Glad

Fredag……jaha vad gör jag på fredagar…….jobbar på förmiddagen….sen hem nån timme för vila….ja jag kan ju inte frångå min fredagsvana som har pågått de sista tre månaderna…..After Work…..SkrattandeMen ikväll så blir det ett annat ställe….måste ju variera mig lite….FlörtTungan utedet är jag och en eller några väninnor….jätte trevlig avslutning på veckan….vi ses vid fem- tiden…..äter lite och tar nåt trevligt att dricka …..pratar av oss veckan…..och hem och slänger oss i soffan….ibland är vi hemma tidigt ibland blir det väldigt sent….Tungan ute….men gillar verkligen denna avslutningen på veckan….

När barnen var små…hade vi oxå fredagsmys…..då var det ofta taco…och barn/ungdomsprogram på tv…..och jag somnade som en stcok i soffan….Skrattande

Tiden går och livet ändras……så nu är det vuxenmys på fredagar….Flört

Vad gör ni på fredagarna …????har ni oxå vanor…??? 

Hur som helst…..ha en underbar dag ……och njut av livet…..Cool

flikkan77
0

Vi gör faktiskt inget särskilt på fredagar, men så har varken jag heller maken jobbat på flera år så  just fredagarna har mist lite av sin charm. Det var annorlunda när jag jobbade för då kändes fredagen lite mer speciell och det blev alltid lite extra god mat eller nått. Förutom de gånger jag jobbade helg för då var fredagar tråkiga.Glad

Emea67
0

Vi går och handlar hela familjen och köper gott pålägg, ostar, skinka och salami, till kvällsfikat, gottbröd till resten av familjen och lite vin till mig Skrattande

Sedan avnjuter vi detta alla tillsammans och pratar om veckan och vad vi ska göra på helgen. Sedan myser vi tillsammans i soffan och ser på tv ibland hyr vi någon bra film, ja mina barn är "små" 8 och 11, fram mot 21 tiden sitter jag och nickar till Skäms och är helt slut efter veckans alla måstenFlört

Ha en bra fredag!!!

flikkan77
0

Tack Branneli! Kram på dig med! Kyss

mumin61
0

Hade lite gäster igår, det är ju alltid kul. Idag ska jag se om jag kan ta ett litet tag i mina garderober, mycket som behöver rensas ut.

Ja du nenna31, frdagsmyset med barnen var inte att leka med. Mycket mat, popcorn o en jätteskål med smågodis. Nu blir det inget speciellt på fredagarna. Gubben är oftast ute i stallet el med annat jobb till klockan är rätt mycket, sen somnar han i tvfåtöljen så fort han satt sej. Ändå tycker jag fredagarna är x-tra sköna (om jag inte jobbar helg förståss). På nåt vis kopplar man av mer när det är fredagskväll.

Lottalis

Jag är så glad för varje liten halv kortisontab som jag får ta bort, samtidigt är jag rädd för vad som kan visa sej när kortisonet försvinner, just nu finns bara ett ord för hur jag mår o det är AJ! Funderar på om det kan vara maten som spelar in oxå. Jag har nog börjat äta lite mer grönsaker än vad jag gjorde i början, visserligen av de "godkända" men ändå. Jag får nog dra in lite på det o se om det hjälper.

Hoppas alla får en härlig fredag (med mysigt mys)

Lottalis
0

Nu har vi ett fredags mys som jag hoppas håller i en längre tid.

Av våra 3 barn är ju dottern bosatt i Sverige pga studier. Sonen kör frakt Fin - Sve, hemma 2v sen jobb 2 veckor.

Men varige fredag eftermiddag kommer den andra dottern hit med vårt barnbarn. Vi äter kvällsmaten tillsammans och sen hennes sambo slutar jobbet kommer han hit. Så då skall alla vara hemma.Skrattande

Måste berätta en sak vår svärson har alldrig kommit i kontakt med andra djur än hund och katt. Han är rädd för våra di kor och tjuren. Vårt barnbarn (1år) vill så gärna vara hos djuren och traktorn + alla maskiner. Nu har svärsonen också vant sig vid djuren när han inte kan säga nej till sonen!!Skrattande Snart kanske han kör traktor också.Cool

Emea67
0

Barn är härliga och vissa pappor kan de verkligen snurra kring fingret Cool

Anne-
0

Halloj på er alla! En intensiv vecka är till ända! Har längtat till denna kväll för ikväll ska jag inte göra något annat än att sitta i soffan och ta det lugnt. Ett stort glas vin ska jag också dricka!

Det är det som är skönt med fredagar att få möjlighet att varva ned.Och vetskapen att man kan få sova om man vill på morgonen, nu vaknar jag nästan alltid tidigt ändå. Men känslan att slippa vakna och stressa iväg det är skönt tycker jag.

Ha en trevlig fredag allihop!Glad

nenna31
0

Morning morning……GladLördag och sovmorgon…..uppe rätt bra tid…..kl.8…..sitter här med min dator. och min salamiomelett…läser nyheter både lokala och riks….hittar nya spännande hemsidor på nätet…..och nu är jag här…..Glad

After Work blev riktigt trevligt…..en väninna som jag inte träffat på länge hägde på…..vi åt hamburgetallrik med kvällens öl…..Jag tog givetvis min utan bröd o pomme men med extra sallad och dressing….mmmums…..hemgjorda burgare…..

Idag ska jag och dammsugaren ta en vals….sen får vi se hur mycket mer jag orkar…..knske det blir utgång ikväll…..

flikkan77….och mumin61…..ni kanske skulle införa lite mys på fredagarna …..bara att få den där lilla känslan är inte fel…..Flört

Emea67 och Lottalis….låter jätte mysigt ….Glad…längtar efter barnbarn…men vet att det kommer att dröja minst fem år…..

Anne-…… håller med dig till 100%……

Ha en trevlig fortsättning på lördagen och helgen…..tjngelingCool

flikkan77
0

Ja, fast nått sätt så har vi alltid konstiga saker för oss på fredagskvällarna. Igår körde vi en granne till Borås för att han skulle hämta en begangnad bil, var helt slut när vi kom hem efter att ha kört hans gamla minihusbil.

En annan fredag borrade vi hål i väggarna hos oss för att sätta i nya kontakter. Just sånt händer ofta på fredagarna. Lite knasigt egentligen. Glad

nenna31
0

flikkan77….hihi….ja man kan ha kuligt på många sätt…..det viktigaste är att man trivs……Gladkram på dig tjejen….

nenna31

flikkan77
0

Det har du rätt i Nenna! Kram på dig med!

Lottalis
0

Vet ni måste bara berätta nåt helt annat!!

Stickade 1/2 socka i går kväll när vi satt uppe sent…SkrattandeHar ingen värk i fingrarna i dag!!! Inte ens styvhet!!SkrattandeSkrattande

Stickat nåt varv tidigare som gumpa för fingrarna att de inte helt styvnat bort. Så de måste bero på nya medicinen för SLE. De går framåt sakta men säkert.

Man behöver hitta på nåt kul ibland så blir vardagen lättare.Skrattande Nåt annorlunda är de vanliga, bilbyte sker ju inte varige dag eller..Skrattande

mumin61
0

Det blev rätt mysigt ändå igårkväll. Sonen med flickvän kom hit på fika. Idag har vi varit o tittat på golv o väggmatta till toa, det blir svårt att välja. Vi hann med en fika hos sonen o tjejen oxå. Ikväll blir det bio (med äldsta dottern), hoppas del två är lika bra som ettan.

Lottalis

Härligt att det går åt rätt håll.

Hoppas alla får en skön lördagskväll, kram.

nenna31
0

Morsning korsning…..GladSöndag…..idag får jag ta itu med det jag inte orkade igår….Obestämd…dammsuga……

Igår var det en riktig slappar dag …..kände att jag behövde det ….både för kropp, knopp och själ…..

Bokade tåget till sthlm…(seminariumet på lörd)….åker på fredag fm…..så jag får en em i huvudstaden……på lördag efter seminariumet så åker jag direkt hem…..har fått fribiljett till en danskväll…..så det blir raka spåret dit….där singeltjejerna möter upp….Glad

Lottalis…..blir så glad att höra att det känns lite bättre ….trist med massa mediciner men hellre det än all värk och elände….

mumin61…hoppas filmen var bra …..och att du hittar vad du vill ha till ditt badrum….

Anne-…..jag kommer till Sthlm redan på fredagen så vi kan ses på fredag eller luncha ihop på lördagen…vad sägs????

Många varma helgkramar till er alla

Lottalis
0

Nenna Va kul att du kommer att åka till seminariet i alla fall.Skrattande

Det blir säkert intressant. Jag vill så gärna men skulle komma mig till båten sen är jag helt slut. Nästa gång då kommer jag!!Flört

nenna31
0

Lottalis…..ja vore kul om vi kan ses snart igen ….det blir säkert ett jätte bra seminarium……men får åka och gå själv så en biljett brinner inne …har inte lyckats sälja den….Rynkar på näsan…..kram på dig tjejen….Flört

Anne-
0

Nenna31 var roligt att du kommer på seminariet!Glad Jag hinner inte på fredagen men kan vi inte ses när vi kommer till seminariet, kan vi inte sitta tillsammans eller som du föreslog luncha ihop på lördagen. Jag mailar dig mitt mobilnummer så att vi kan hitta varandra vid seminariet.

nenna31
0

Morning ….måndag ….Obestämd…börjar nio….börjar kännas att jag har ökat min arbetstid ….är uppe i 18h/ve….nästa vecka blir det 20h/ve…..kommer att ändra mina arbetstider lite …har svårt med dessa morgnar …….min kropp är svårstartad….Hinner ju inte vila mitt på dagen längre så det sliter mycket mera på kroppen…..Men hur som helst så mår jag bra i själen och det är det viktigaste ….att kropp och knopp inte hänger med det kan jag ta…..får försöka vila lite på dagarna ….

Anne- ….läste ditt meddelande först…..tycker vi ses på lördag och har sällskap på seminariet…..min buss kommer till seminariet nästan 30 min innan så vi hinner byta några ord först…kuligt…Glad

Någon mer här i tråden som ska på seminariet…????skulle vara kul att träffa flera ……hör av dig till mig …..Glad

Ha en skön dag ….var rädda om er ….kramar från nenna31Cooltjingtjing

mumin61
0

Då var det en ny vecka igen, är det fler än jag som tycker att tiden rusar iväg? I lördags var jag o dottern o såg "Flickan som lekte med elden". Nu ser jag fram emot del tre, har för mej att jag hört att den ska komma i november. Hoppas det stämmer.

Igår började jag städa i min garderob, men blir ju fort trött o får ta paus ofta, så jag blev inte klar så det blir fortsättning på det idag.

nenna31

Synd att du inte blir av med biljetten. Jag ville gärna gå, men har ingen möjlighet just nu. Hoppas det blir riktigt bra, du får berätta för oss andra sen.

Måndagskramar till er alla!

Branneli
0

Jag inväntar också november, då nästa film kommer Tungan ute. Hoppas att oktober blir solig & varm….

flikkan77
0

Vill också se "flickan som lekte med elden". Jag är dock väldigt dålig på att se filmer på bio. Har supersvårt att sitta stilla så där länge, försöker oftast få plats längst bak så det inte gör något om jag behöver stå upp eller röra på mig mycket.

Det har hänt att jag lämnat bion innan filmen är slut med…

Branneli
0

flikkan 77…filmen kommer säkert snart, så det går & hyra eller köpa….du får ta fram det berömda "tålamodet" !!

Nu har du något att se fram emot !! Flört

flikkan77
0

Ja, se filmer hemma i soffan är bäst. Då kan man ta pauser och se dem under flera dagar. Glad

Fast lite kul är det ju att vara på bio med, utrustad med öronproppar, kuddar och nått gott att äta och dricka, sen brukar första timmen gå bra. Tycker det är synd att så många filmer är så långa nu mera. En och en halv timme tycker jag är alldeles lagom! Oskyldig

Branneli
0

Håller med om att filmerna är sååååå långa !!

I soffan kan man ligga & kolla. Kanske framtida bio….det finns ju bio för ammande mammor, med bla paus för blöjbyte !! Obestämd

flikkan77
0

Mamma-bio hade passat mig! Glad Fast utan barn då… eller ja, andra får ju gärna ha med sig mina men jag har ju inga. Kan kanske ta med en docka eller nått. Flört

mumin61
0

flikkan77

"Flickan som lekte med elden" är ju visserligen mer än två timmar lång. Men den är så bra så det känns inte så länge. Jag rekomenderar verkligen den, men man bör nog ha sett "Män som hatar kvinnor" eller läst böckerna först. Jag hörde från nån som inte gjort det att hon inte fattade vad filmen handlade om riktigt. Det är ju inte precis en fortsättning av historien från första filmen, men det kan vara bra att känna till personerna.

Är det nån som sett "Sommaren med Göran"? Jag har hört att den ska vara mycket rolig. Få se om jag hinner gå o se den innan de slutar visa den, annars kommer den väl på DVD.

flikkan77
0

Mumin61: "Män som hatar kvinnor" såg jag för inte så länge sen och tyckte om den så det är därför jag vill se fortsättningen med. Kanske blir det att vi ser den på bio faktiskt, om vi hinner men den bör väl gå ett tag till.

nenna31
0

Mosning korsning…..GladUppe med tuppen idag oxå….tvättis…..men kör bara två maskiner idag….så inte så fasligt jobbigt….

Jobbar på em….kul…..som vanligt….GladHade besök av AF-gubben igår ….han är en väldigt trevlig och förstående person…han kommer att göra vad HAN kan för att hjälpa mig till ett arbete där jag arbetstränar nu……GladVi bestämde att jag from nästa vecka tom en vecka in i november ska arbetsträna 20 tim/veckan….nya arbetstider….må, ti, to 13-18 fre 10-15 och lediga onsdagar….får se hur det fungerar …och om jag orkar …..Det känns som det är realistiskt ….men har svårt att tro på mer än 50%…..

Låter trevligt med bio…skulle vilja se de filmer ni pratar om…..men den här veckan lär jag inte hinna…..för bli något att se fram emot…kanske nästa helg…vem vet……

mumin61….pauser måste jag oxå ta….vissa dagar är de många och långa ….andra dagar ….flyter det på bättre….styrkekramar….

Ha en bra dag och var rädda om er …..tjing tjingCool

Karen
0

God morgon fran England!

Jag alskar StigLarsson bockerna , last dem bade pa svenska och engelska, intressant och nastan som nytt igen!!

Filmer Skrattande  vet nagon om den forsta har kommit ut pa vdo annu?

Have a lovely day All Skrattande

Emea67
0

Den första har kommit ut på DVD här i Svergie för ca 1 månad sedan Skrattande

Har läst alla böcker och vi hyrde den en fredagkväll och självklart somnade jag Skäms

nenna31
0

Goddagens…..Glad

Har läst runt i så många trådar så jag knappt hittade hit ….Flört

Idag är jag ledig….ska köra min chef till tåget och sen åker jag vidare till sonen…ska bli kul att träffas igen….vi ska fylla på hans skafferi….man får passa på när man får låna bil….Glad

Nu sitter jag här och väntar….på Mr X….(han som skickade sms fel till mig …om ni minns)….kanske han kommer på fika idag ….innan jag drar 15.30….lite spännande ….Flört

Återkommer med info……

Ha en bra dag …kramkram

nenna31

mumin61
0

Hejsan

Var ute med kameran en sväng igår tänkte ta lite fina höstbilder, men det har inte kommit så fina färger här ännu. Fick några fina bilder ändå. Jag tror jag ska ta en sväng idag oxå, då går jag åt andra hållet. Det gäller att passa på nu när det är så fint o soligt.

Igår kväll kom sonen med flickvän hit. Hon läser svenska o har lärt sej så mycket på så kort tid, jätteroligt. Jag bjöd dem på sjömansbiff som alltid varit en av mina favoriträtter. Det var inte förrän efter maten jag kom på att jag inte ens varit sugen på att smaka. Jag hade tagit undan av köttet till mej o gjort en god sås o åt det med blomkål, så gott.

nenna31

Kul med Mr X, hoppas han kommer. Vad ska du bjuda på för nåt LCHF-gott? Visst är det skönt att vara ledig. Jag har varit ledig från jobbet en vecka, men känner mej fortfarande trött, så jag fixade vikarie o tog semester ett par nätter. Nu är jag ledig till måndag o det känns att det behövs. Håller tummarna för dej att dina nya arbetstider ska funka.

Ha en skön "lillelördag"

Emea67
0

Nenna!!!!!!

Vi väntar på rapport om MrX!!!!!

Kom han förbi på kaffe? Bjöd du på något gottFlört

nenna31
0

Morsning korsning…..uppe med tuppen….urk…är trötter….kom inte hem förren kl 22.30 igår……var ju till sonen min….IKEA, Willys…lidl hann vi med efter kl. 17 igår…oj oj….sen hem till sonen en sväng….drack lite kaffe innan det var dax att åka hem….men det gick bra….Men urk vad kallt det börjar bli…när jag kom hem igår så var den bara 0,5 grader …..

Ska åka hemifrån kl. 7.30 idag ….ska med en tjej som ska köra upp….Sen jobbar jag till 13…..

På em. ska jag gratta kompisens dotter som fick en flicka i MAJ….ja jag vet det var ett tag sen….GladHar träffat dom flera gånger …men oväntat…..så idag ska jag dit med mina två presenter….ett gosedjur …och en badanka med termometer i ….lite kuliga grejer och tidlösa….Glad

Tyvärr……fick jag inget fika-besök igår….han hann inte innan jag var tvungen att åka ….men kanske ikväll….vi får se….Flörtmen han hörde av sig i tid och sa ifrån…owow…..inte illa ….ett + till honom…..Glad

Mumin61…jag gillar oxå hösten o de vackra färgerna och den höga klara luften….

Ha en bra dag alla sköna människor….

Tvillingsyster
0

Nenna….. jag blir glad när jag läser att MrX ska komma och fika….. har han anpassat sig till din ork och så……

Mumin….. hösten är härligt när solen skiner och träden är röda, gula och gröna…….

mumin61
0

Visst är hösten underbar när solen skiner på alla härliga färger. Det kan vara lite mysigt när det stormar o regnar oxå, bara man får vara inne. Hösten är den bästa årstiden enligt mej. I förrgår när jag var ute hittade jag en hel del trattkantareller. Det är så kul att plocka svamp.

Igår var jag i "stan" med sonens flickvän. Hon skulle köpa lite kläder. Det är roligt när ungdomarna vill ha med en på shopping. Vi var iväg hela dan, så jag var mycket trött o fick migrän på kvällen. Skröpliga jag. Men dagen var mycket trevlig iaf.

Idag skiner solen o jag känner mej förvånansvärt pigg efter att mått så dåligt igår kväll. Jag ska gå ut i solen lite o sen ska jag se om jag orkar städa lite. Jag kanske ska planera in nått mys till kvällen o "lura" gubben att komma in i skaplig tid så vi hinner prata lite innan han somnar.

nenna31

Vi väntar med spänning på "rapport" om Mr X.

Ha en skön o avkopplande fredag med mysigt mys.

Lottalis
0

Visst är hösten vacker, nu har vi haft frost så färgerna är inte så fina längre.

Tidigare har jag gått ut i naturen och fotat, målat av några också men i höst har hela naturfärgerna gått mig förbi pga hälsan. det är som man missat något viktigt. Nästa år kommer en ny höst.

Nenna

Mr X ??

Hoppas du får det bra i helgen!

nenna31
0

Sitter nu vid min dotters dator i Sthlm…..GladDricker en kopp te innan sovdags…..måste upp tidigt så jag kommer till seminariet i tid…..GladShoppade en blus och en väska i huvudstaden idag…..mina favvisar när det gäller shopping…Har snart inte plats för annat än mina väskor hemma…enligt min dotter….Tungan utefniss….

Mr X….kom aldrig….ObestämdHan skulle resa bort…men men vad gör det ….vi ses nån annan gång….

Lottalis ..MrX…han som skickade sms fel till mig i pingstas…..Flörtdu kannske minns att jag berättade om det….Varma styrkekramar till dig….hoppas du inte har det allt för jäkligt….

Och givetvis kramar till er alla andra oxå…..

Det ska bli kul o träffa iFokus folk imorgon….hoppas det finns kaffe där….

Vi höres och ses….Cooltjingeling

Anne-
0

Hej! Nenna31 jag hoppas du ringer i morgon så att vi kan träffas! /Anne!

nenna31
0

Anne-Visst visst…GladMåste köpa mig nån lunch…hoppas det finns nån livsmedelsbutik….så jag kan köpa tex en grillad kyckling….är sååå himla sugen på det ….Tungan uteJag smsar när jag är framme…..see you…..pling pling…

Lottalis
0

Nenna

Minns så väl vad du berättade, tänkte mer på forstättningen…. Mr X?

Livslevande följetongSkrattandeSkrattande. Sen berättar du de du vill berätta.

Väntar med spänning att höra hur ni haft det under lördagen.

Anne-
0

Vilken intressant dag med föreläsningar av Andreas Kostdoktorn, SSS, Annika, Bitten Jonsson, Ralf Sundberg och Mats Humble. Mycket intressant och inspirerade. Inte så mycket nytt men roligt att höra dem berätta live.Mats Humble berätta om D-vitamin, det var mycket intressant. Ralf Sundberg var rolig och intressant.

Träffande och satt med Nenna31. Roligt att träffas i verkligheten!

Supernöjd med dagen!Skrattande

Emea67
0

Lite avis är jag att ni träffats i verkligheten Flört Men kunde tyvärr inte delta idag men hoppas att det blir en annan gång Skrattande

nenna31
0

Hallojsan……Glad

Oj oj vet inte var jag ska börja…..viken helg……Glad

Seminariet var skit bra…..mycket intressant …..och även roligheter mellan varven…..D-vitaminernas betydelse visste inte jag att den var så stor….så nu blir det att införskaffa D-vitamin….

Det tar ett tag att smälta allt de pratade om …..det ploppar upp både det ena och det andra……aha upplevelserna var många…..

Anne- ……tack för din och din svärmors sällskap…jätte trevligt ….hoppas vi kan ses flera gånger…….KattaMo ……Stort tack till dig oxå som såg till att jag blev av med min biljett……Nu kunde jag inhandla en bok GI-NOLL…av SSS….singnerad och allt…..FlörtOch vi hann ju prata en liten stund…..hoppas vi oxå kan ses igen ….alltid kul  att utbyta erfarenheter och träffas IRL…..

Ser fram emot nästa räff…..hoppas det blir nåt kuligt snart igen…På tal om träffar…..

På onsdag hoppas jag det blir Östgötaträff…….någon som vill hänga på ?????

Jag tog tåget hem 17.40…hemma i Finspång kl 21…..hem o fixade till mig lite och sen ut på dans……Jag är jätte förvånad att jag orkade …..det skulle varit jag för 6 månader sedan….innan lchf….skulle inte orkat alls….Tänk vilken stor betydelse maten har ….helt otroligt…..Jag dansede mer än jag gjort på flera år …..Men i morse sov jag lääääänge….gick inte upp förren 12.45!!!oj oj…men var ju inte hemma förren 02.30 inatt….så inte så konstigt ….Glad

Så denna dag blir en slappar dag …lite pyssel bara ….

Lottalis…aha….den följetongen har blivit bruten ….han har flytt Finspång…..Han är sjukskriven och orkar inte med by´n då…som han själv säger …jaja….får väl se hur det blir med den följetongen….han måste hitta sig själv …..och efter han fick sina proppar i benet så mår han inte bra….han har livit rädder…..så han går väl igenom en svår fas som han vill jobba med själv tydligen …ObestämdHan vet var jag finns om han vill ha mitt trevliga sällskap….Glad

Ha det gott alla goa lchf-människor…..

Branneli
0

Tungan ute Åh livet leker med dej just nu !! Det bara sprudlar av positivitet mellan raderna. Helt underbart.

Hoppas att denna trend håler i sig !

Östgötaträff på onsdag…typiskt…då har jag en hel em i Örebro & efter denna behandling, så blir det vila ! Jaja, fler tillfällen kommer väl !!

nenna31
0

Branneli…..Typiskt…..men visst kommer det fler tillfällen……GladHåller med dig…..jag hoppas oxå den positiva trenden håller i sig …..

Kanske en annan dag i veckan kan passa bättre…..söndagar kan ju vara rätt trista ibland……Obestämd

Branneli
0

Tja, man vet ju aldrig hur livet ser ut.

Jag jobbar ofta kvällar & varannan helg…funderar på att byta…jobba två helger i rad & ledig två helger i rad…..Obestämd…. Finns behov på jobbet för detta !!

Tvillingsyster
0

Nenna…. om du köper D-vitamin, så köp D3-vitamin - det är viktigt - absolut inte D2-vitamin.

nenna31
0

Branneli..… okidoki….hoppas vi kan ses på en träff inom kort…..Jag har oxå jobbat helger förut innan jag opererade ryggen….Jag jobbade ständig natt inom akut och äldrevården…trivdes kanon….men nu slipper jag det…..Har sån tur att jag arbetstränar på en trafikskola …trivs suveränt…….så nu blir det inge helger vilket känns skit bra…Glad

Tvillingsyster…oki….har kollat in Doc´s blogg…..tänkte inhandla D-vitaminen som han rekomenderar på sin blogg….vet inte om det är D2 eller D3…får kolla upp det

Jaha måndagmorgon….skänns rätt okey…..helgen har ju varit så givande……Gladsöndagen var en återhämtnings/förberedande dag…..

From Den här veckan och fem veckor framåt ska jag prova att arbeta 20 tim/veckan…..må, tis, to 13-18 och fre 10-15 onsdagar ledig….Det ska bli intressant att se hur det fungerar för mig ….om jag orkar med mig själv, hemmet och arbete mm…vill ju även orka med lite fritid…..Glad

På onsdag ska jag röntga mina händer …ska bli intressant att se hur de ser ut inuti….om det är inflamationer eller artroser jag har eller kanske både och….????

Ha en skön måndag och njut av den vackra hösten vi har idag ….här i Östergötland skiner solen……Glad

Kramar från nenna31

KattaMo
0

Hej Nenna!

Det var jättekul att få träffa dig i lördags!

Vilket bra föredrag det var, jag anteckande så pennan glödde!Glad

På kvällen somnade jag ovaggad i soffan med en son i famnen!

Hoppas att resan hem gick bra!

Stora kramar från

Katarina

nenna31
0

KattaMo….Tack själv…..resan hem gick bra …men jag fortsatte kvällen med dans…..helt otroligt…..var har min ork kommit ifrån….lchf-kosten förståss….Skrattande…men söndagenmorgonen sov jag ju till 12.45…!!!!!! inte illa var sk*t  trött….

Hoppas vi ses snart igen….Glad

nenna31
0

Morsning korsning…..Glad

Hoppas ni har lika vackert höstväder som jag har ….Glad

Idag är en helt vanlig Tisdag ….tvättis på fm och jobb på em…..

Någon som har nåt extra kuligt på G idag ????

Höstkramar från nenna31

Karen
0

Avis jag ocksa!! Far val kolla Ryan air nasta gang det blir forelasningar!! lchf flyg!!!

skrev om d vitamin i en annan trad, tror jag laste det har!! Anyway, jag skickar efter fran Us

BioLife Vitamin D D3

,www.kirkmangroup.com

men en litet tips(tullen la pa priset for mig, sa jag vet nu att man kan vadja till foretaget att ''andra'' vardet pa varan i paketet!)

Yes, en vanlig tisdag, dvs full rulle!! Jobbar ju i en ettagluttarklass med 30 stycken, .hm jag ar 52 och yes, jag blir trottaren, men det ar sa roligt att det blir positiv stress!! Dessutom mar jag ju battre, och har battre ork pa denna fantastiska kost Skrattande

nenna31
0

Hej Karen ….Var bor du någonsans…?? du kanske har skrivit det men jag har nog missat det…..Skäms

Aha du skickar efter dina D-vitaminer…..jag ska beställa dom som Kostdoktorn rekomenderar på sin sida….passar på att beställa lite omega-3 oxå…..

Har du ätit lchf_kosten länge…???

Emea67
0

Roligt och roligt en tisdags morgon?????? Jorå det har jag haft suttit och bokfört och lösa dess mysterium + betalat räkningar och oj vad tiden försvinner snabbtFörvånad Solen skiner men det är kyligt ute, har varit en sväng med hunden sitter nu och äter lunch och sedan iväg och jobba några timmar.

Sitter här med en förkylning och det är inte kul Rynkar på näsan har lite torr hosta undrar om det är grissjukan Tungan ute annars bara lite trött och hängig och näsan rinner osv. ingen feber iaf.

Ha en bra dag!

Karen
0

Hej Nenna,

Jag bor mitt i England, (sa langt fran vatten man kan komma at alla hall suck jag saknar havet) i Warwickshire.

Borjade forsta gangen med denna kosten forra aret, men det var Valdigt halvdant, trodde jag kunde komma undan med bade det ena och det andra!!

Sa vips i varas ,sa borjade kilona oka, ingen slags kost alls forrutom  kolhydrater i mangder, sa nu ar det andra gangen gillt. Ater bara kott och smor just nu, och mar alldeles utmarkt.Har gatt ned runt 3 kg (vissa dagar iallfall) Flört ungefar en manad denna gangen so far. Forsoker intro lite i familjen ocksa.Har pojke med special needs, och hoppas att han kunde bli lite lugnare av lchf.

maste rusa tillbaka till jobbet ,hej.

Tvillingsyster
0

Hej Karen…… du har varit med över ett år men det är första gången jag 'ser' dig. Du har ett sådant Avatar att man glömmer inte det när man ser det…… välkommenCool

Tvillingsyster
0

Nenna….. kostdoktorns vitaminpreparat är D3-vitamin. Har själv en sådan burk hemma.

Karen
0

Tack!!! Tvillingsystern,sag att du bor i Vetlanda.Jag bodde flera av mina uppvaxtar i Osterkorsberga!! I gula huset framfor kyrkan!!!Glad (kanske ar det inte gult langre,)

har varit anonym bild mesta tiden,plus att jag nu borjar fa lite mer klam pa det har med computern…maste annars kommer 11aringen dit och knappar snabbt till nagonting!!Skrattande bilden ar en ''afrikansk Daisy''!!

ska ga och kolla ugnen nu, pa min taco fisk!! Recept harifran,testar pa pojkarna!!!

mumin61
0

Hej hopp!

nenna31, vilken rolig helg du haft. Vad fantastiskt att du orkade ut o dansa efter en sån dag. Jag önskar jag hade kunnat vara med på seminariet, men det blir förhoppningsvis fler tillfällen. Lycka till med din ökning av arbetstid,hoppas det kommer att funka bra för dej.

Jag var på IKEA i lördags, så äntligen har vår FULA bokhylla åkt ut, o så hittade jag ett litet skrivbord. Det blev precis som jag ville ha det i mitt tv-rum. Nu ska vi "bara" köpa en ny tv oxå. Färgen har "tagit slut" i den vi har nu, det är inte ens svart-vit bild det är brun. Rätt trist o titta på.

Igår o idag o imorgon är sovardagar, har jobbatt en natt o ska jobba inatt igen. Men imorgon hinner jag inte sova så länge för hovslagaren ska komma hit. Tur att jag inte ska jobba den natten oxå.

På lördag är det fölmönstring på Huseby utanför Växjö. Vi ska dit med två föl. Är det nån som bor i närheten så kom gärna dit o titta, det kommer nog många fina hästar. Det är fjäderfäutställning precis bredvid oxå om nån är intresserad, men där kostar det lite i inträde.

Emea67 hoppas det inte är svininfluensan du fått. Själv går jag o velar över om jag ska vaccinera mej eller inte. Min läkare säger att jag absolut bör göra det, men själv känner jag att jag nog inte vill. Svårt att veta vad som är bäst. Krya på dej.

Hoppas alla får en fin fortsättning på kvällen.

Tvillingsyster
0

När vi åker till Växjö då åker vi ju genom Korsberga. Gula hus finns det där - det vet jag - också nära kyrkan. Vi åker norrifrån så ert hus borde vara på vänster sida om vägen och kyrkan på höger….. Är det rätt tänkt? Vi åker neråt om ett par veckor så kan jag kanske kolla lite bättre….. jag blev lite nyfiken. Annars vi bor i Ekenässjön.

Karen
0

Samma sida som kyrkan, pa kyrkoplanen, det stora gamla skolhuset!! Jag brukade sitta och kolla pa brudar och klanningar genom mitt sovrumsfonster!!For lange sedan!!! Jag kan fortfarande dromma om den lagenheten, vi hade hela overvaningen for oss sjalva, och mitt rum var stort som ett hav,kandes det som.

Tacofisken blev,well intressant.Flört av nagon anledning tog jag inte creme freche pa,vilken jag skulle gjort, for jag hade pa alldeles for mycket kryddor, sa aven om vi ar vana vid very spicy indisk mat, sa var det i hottaste laget.nevermind.

mm nu ska jag pa veckans yoga traning.Tur har jag som bara kan ga till huset nastan intill, som ar ''kommunhuset'' dar det ar en kurs.Sedan kan jag slapa mig helt  avslappnad och halvsovande hem.Och nar jag kommit hem ar jag pigg som en mort!!!Skrattande

Tvillingsyster
0

Stor gammal skolhus - jag får diskutera med min man om det, han är född och uppvuxen här så han vet mer om det gamla om jag går bet. Du måste ha varit liten när ni bodde där eftersom ditt rum kändes 'stort som ett hav'. Cool

Emea67
0

Tack mumin61 det är nog bara en vanlig förkylning och hostan är inte torr och ingen feber bara allmänt knäckt Flört. Det är flera på jobbet som har samma symtom. Har förkylningsastma så det gör att jag får väsrta slem hostan men det är bara att trycka i sig lite medeciner.

Ha en bra dag allihopa Skrattande

Karen
0

Sitter har i morkret tidigt pa mrogonen, och det ar sa tyst!! For nu borjar jag vakna upp tidigt igen, def aldern!!(52!!) Det ar ganska skont med lite lugn och ro innan ruset borjar igen. Hemmet ar intensivt/ett barn med autism gor livet livligt/och jobb i skolan med gluttare ,well ni kan ju gissa.

Yogan var ooohm, och mina muskler idag ocksa!!

Traffade en av skolbarnens mammor i veckan, och hon har last Wallander bockerna !! Sa raskt stack jag Larssons forsta thriller i handen pa henne,hon stracklaste over helgen och ska fa den andra idag!! Jag tycker det ar viktigt att pusha Sverige!!

Kul dag idag!! Yngste sonens hogstadium har lararstudiedag, (konstigt really mittiveckan)fast nu foljer han med mig och hjalper till istallet!! Han kanner ju flera dar fortfarande,eftersom han lamnade den skolan i somras.Glad

Vager mig nog varje dag, det ar verkligen kryptakt!! Strunt idet, for jag gar ju ned .

nenna31
0

Godagens…..Glad

Vad kul det var att läsa allt ni skriver……Glad

Har röntgat händerna idag ….snabbjobb…..får se hur svaret blir ..det tar väl ett par veckor ….

Har även fått hjälp med min döda bil…..så nu blir det att fixa däcket och köpa nytt batteri….för att sen försöka sälja den…..saab -94…undra hur mycket man kan få för den …..???

Lite komiskt blev det …..jag hade fått telefonnummret av min väninna till den här killen som skulle kolla på bilen…det är hennes ex…..så jag visste ju inte vem han var…men men när han dyker upp…..så visst kände jag honom …hade ingen aning om att de hade varit ihop….ja ja världen är bra liten ibland……FörvånadGlad

Så vi hade ju en hel del att kackla om….började prata hälsa …och han har diabets 2 och psoriasis artrit……då kunde jag inte vara tyst….rekomenderade honom givetvis LCHF……så nu ska jag fixa lite bra info till honom….Han kommer att ge kosten en chans innan han måste börja med insulin…..håller tummar och tår för honom….Glad

Kanske kanske blir det ytterligare ett herr besök idag ….FörvånadMrX….vi får se lite senare idag ….Glad

Emea67…krya på dig vännen….

Karen ….välkommen tillbaka …kul att du hittat hit….GladHar förstått att den här kosten är mycket bra för barn med autism….Hoppas han tycker om maten….

Tvillingsyster…aha bra …ska beställa idag …..både D-vitamin och Omega -3

mumin61…tackar …ja hoppas oxå det ska funka …känns skönt att slippa morgarna ….jag ska inte vaccinera mig …men jag tillhör inte någon riskgrupp….jag hoppas kosten Lchf, D-vitaminerna och Omega3 ska hjälpa mig ….

En Skön höstonsdag hoppas jag ni alla får……CoolPling

Karen
0

Tack ,valdigt trevligt att ''vara'' har!! Valdigt Uppiggande Skrattande

Jag har tur, han alskar kott!! Fragar i affaren ''vill du ha den dar yoghurten som lillebror vill ha''?nej, tack sadant ater inte jag, ar en  kottatare!! Far han pasta sa slinker det ju ned bra forstas, men det kan vara svart att hitta det i vart kok nu for tidenFlört(han sitter just nu och ater chicken corma med massor med gott i, annars vet jag att han gar runt och letar choklad…vem gor inte det ?!!)

lite slut nu, men maste vidare, asthma syster med en av killarna, och sedan till judogruppen darefter.

Ser fram emot helgen, alltid fredagsklvall for da Tar jag mig ett glas vin nar jag lagar mat,(hur det an gar med fettforbranningen!!!!)och slappnar av totalt. Pa lordag ar det fest i kommun huset!! Vi bor i en trevlig liten by, och manga avangemang tilldrar sig i denna lilla byggnad. Man kan hyra den for privat bruk, sa har varit dar pa manga trevliga fester!!Flört Lax pa lordag, sa det gar ju fint att ata!!hm sa ar det ju ''puddings'' forstas!!Har ar det ett allmant namn for alla efterratter ,jag letade ju efter puddingen forst har..Obestämd sedan ar det Bopp!! Dvs dans till band som spelar 80talet!! Kul.

take care

Karen

nenna31
0

Tjingeling…..Glad

Mrx igår ….japp…..

Kryssning i helgen….japp…

Med Mrx….japp…..Glad

Om han kan boka med mig förstås. ….han håller på att fixa det ….Tungan ute

Kul kul…..vänter på besked …just nu….återkommer med rapport…..fniss….

tjingelingCool

Emea67
0

Intresant intresant Skrattande

Väntar med spänning på fortsättning Flört

Håller tummarna att det går att fixa Skrattande

nenna31
0

Emea67….tydligen var han tvungen att ringa …..telefonköööööö…..Tungan ute

Väntar oxå med spänning på hur det går…..läste att man måste ha pass. till tallin….då får jag väl inte gå iland……???

Emea67
0

Oj bär det iväg till Tallin!? Trevligt där har jag inte varit och skulle gärna vilja se. Har du inget pass? Tråkigt att inte kunna gå i land det är ju hela nöjet med en sådan tripp! Jag = hatar kryssningarSkäms men älskar att resa och upptäcka nya städer Skrattande

Håller tummarna på att det finns plats för dig iallafall Glad

mumin61
0

Åhhh… nenna31 vad spännande o roligt. Hoppas verkligen det blir kryssning. Väntar med spänning på vad som ska hända.

Nu ska jag till frissan o klippa mej, det är riktigt nödläge med min frisyr så det ska bli skönt. Sen ska jag med sonens flickvän till sjukgymnasten, ska försöka agera tolk.

Ha en go dag alla.

nenna31
0

Nu är det fixat…..ska bli skitkul……tjingeling….återkommer med fortsättningen…..

Emea67
0

Wooo hooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande Vad kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande

Karen
0

Great Skrattande onskar dig en underbar helg!!

Och visst har de smorgasbord pa de batarna, sa massor av lchf?

mmmmmm

Tvillingsyster
0

Trevlig resa Nenna!!!!!!!!!th_balloons

nenna31
0

Tackar alla….vad gulliga ni är…..Glad

Känns lite spännande faktiskt…..vi känner ju inte varandra så väl….men men nu får vi möjlighet till det….40 timmar …!!!

Får bara hoppas att de inte har passkontroll ….för då får jag inte följa med….Rynkar på näsan…men jag tar en rövare…Flört

Buffé har vi bokat gånger två……så det blir smarrigt…..

Hoppas ni oxå får en kanonbra helg ….höstkramar…

mumin61
0

nenna31 du kommer säkert att få en toppenresa, så ät o drick o må så gott. Det är så härligt att höra om vad du har för dej, du låter så glad o positiv för det mesta. Så det här kan bara bli bra o roligt.

Hos oss krabbar det hela tiden känns det som, nu har vi ett föl som skadat sej. Det är tredje hästen iår som skadas, jag blir så ledsen o trött. Vi har haft tur i många år nu utan några skador el sjukdomar på våra hästar, men nu är man nästan beredd att ge upp. Det är mycket jobb o många pengar. Sitter här o försöker få tag i vår veterinär, som såklart inte svarar i telefon. Imorgon är det fölmönstring i Huseby, vi får åka med bara en häst.

Ha en skön o trevlig helg allihop!!!

Lottalis
0

Nenna

VA KUL! Hoppas ni får en jätte fin resa.Skrattande

Uppförde han sig…??CoolTungan uteFlört Hoppas inte … el…Flört

Min son hade brådskande last med långtradare -från Stockholm till Helsingfors. Med sommarens kö på båtarna skulle lasten inte kommit i tid så han fick åka via Tallin, inget pass med och för lång bil i Tallin, kom knappt att svänga den mellan båtarna.Skrattande

Mumin

Är det inte underligt med djur. Det går en lång period utan problem och sen när det börjar finns det inget slut på det. Förra året hade vi fler sjuka än på de senaste 5 åren.

Hoppas det reder upp sig,

Min nya medicin slog ut mig helt fick alla symtom för överdosering?? Kan det bero på kosten?? Blev trött, glömsk, vimsig, synrubbningar vågade inte köra bil ens, deppig, tungt med andning och hjärtat. Slutade med den på torsdag och i dag har jag varit överaktiv så få se nu om det visar sig med värk i morgon. Kul att kunna göra något igen.

Jag är läkarnas värsta mardröm. Först får jag alla ovanliga sjukdomar och sen tål jag inga mediciner - inte bara en utan fler som sen skall kombineras att passa…..Skrikandes

I morgon kväll skall vi sköta vårt barnbarn. Han stannar över natten när föräldrarna skall ut med bekanta. "Äntligen" åker de någonstans!!Skrattande

kaisakavat
0

Nenna31.. Jag läser och läser - du har en sån mysig tråd och jag hänger ju inte riktigt med..

Och så är du ute på äventyr. Haha.. trevligt! Ser fram emot rapporten. Önskar det hände mer "äventyrliga saker" här. Men inte det! Tungan ute

nenna31
0

Jag skrev just ett låååångt inlägg här….och det bara försvann….nu blir jag ARG…..SkrikandesSUCK…..

Helgen var superbra ……GladGlad

Återkommer med mera senare…..

Emea67
0

Kul att höra iaf. att helgen var bra!

Vet hur det känns när inläggen bara försvinner och det händer när man varit som mest klokast och skrivit låååångtFlört

Ha en bra måndag!

nenna31
0

Emea67…..Visst är det irriterande….men men …det händer väl oss alla ibland….Nu måste jag hoppa i duchen….Börjar ju jobba kl. 13 !!….

Ha det gott du med…..CoolTjingeling

nenna31
0

Morning……Glad

Helgen var jätte trevlig….Trevligt sällskap…..Flörtgod mat, öl och jäger…..

Ingen passkontroll….han hade fixat biljetterna innan jag kom till Sthlm…..Vi tog en promenad i ett gråmulet Tallin på lördagen….På dit resan var det ca 1500 Bosnier på båten …de skulle till Tallin och se på fotboll……!!så det var ett himla liv emellanåt ….trummor och sång…. men det var ju ett glatt gäng….GladLite störande men överkommligt….Vi hade en fin hytt….dubbelsäng och Tv…så där kunde man slappa mellan varven…..Handlade lite smått och gott på båten…..

Det sämsta var att man kunde inte få ut några kontanter på båten….man kunde betala all mat och dryck med kort men när vi ville spela Black Jack eller på banditerna så var det stopp….man kunde inte ens köpa "marker" i informationen…..ska nog maila och klaga…..det stod inte i infot innan resan något om det ….så det var riktigt dåligt…!!!suck…Skrikandes

Jaha får se hur den här vänskapen utvecklar sig …intressant och spännande…..Glad

Skulle tro att jag var trötter när jag kom hem …..men men då får man sova …..

Nu är vardagen igång igen …jobbar på som vanligt….chefen hade sitt första samtal med min handläggare på AF igår….ang en ev. anställning, ev. lönebidrag mm…..Hon sa att hon verkligen trivs med mig och att hon ska göra allt hon kan för att få ha mig kvar…..men att som nystartat företagare men lån och allt vad det innebär så är det viktigt att det inte blir för dyrt för henne…..Jag tycker det är sååå skönt att hon berätter för mig hur hon tänker och att vi kan komma på nåt bra tillsammans….Vi tycker och hoppas att de förstår hur viktigt det är för både henne och mig att de stöttar oss….det blir ju liksom två personer som de hjälper …henne som nyföretagare och mig som handikappad…..så nu gäller det att ni hjälper till och håller tummarna för oss….Glad

Ha en jätte bra dag alla goa människor där ute……CoolTjingeling…

Karen
0

Hej,

Roligt att hora att helgen var braSkrattande

Och visst ar Rak kommunikation best!!

har i uk ar det kallt och host, och jag funderar pa nar sommaren kommer..snart?eller oj det blev ingen i ar igen!! Vi har haft tur forr om aren och akt tillSverige, dar solen stralat i 27grader varmt, men i ar blev det Cornwall istallet ,i talt, i regn och dimma. Suck.

Sa nu har jag vinterstovlarna pa igen, och far val tanka pa kul i jul istallet!!

Sitter har med min aggmjolk, och Nu rullar tisdagen igang.Flört

Emea67
0

Nennea håller tummarna för dig och din arbetsgivare att det blir en bra lösning och fortsättning Skrattande

Karen här har vintern kommit!!!! Eller det snöade imorse vid 7.30 tiden Rynkar på näsan lite väl tidigt där jag bor, utanför Stockholm mot Enköping, men som tur var smälte det bort när den nådde marken Skrattande

Ha en bra dag!

mumin61
0

Hejsvejs

Idag har det varit riktigt kallt. Men ingen snö ännu som tur är. Vi har haft personalmöte på jobbet, så jag missade när gubben o resten av jaktlaget kom hemasande med älgen de skutit. De får skjuta fyra kalvar till (om de kan), så lite kött är det hopp om. I lördags var vi på fölmönstring o vår Mistral kom trea.

Lottalis

Ja det här med skadade djur kommer "klumpvis". Just nu har vi tre skadade hästar, det är jättetrist. Vi fick köra vårt lilla föl till Slöinge där de opererade henne. Hon fick stanna kvar så vi vet inte när vi får hem henne. När hon kommer hem har vi två hästar att lägga bandage på. Det är mycket jobb, tid o pengar vi får lägga på det här, men bara de blir bra är det värt det. Vad tråkigt att du mår dåligt av din medicin hoppas du mår bättre nu när du slutat med den.

nenna31

Jag visste väl att din helg skulle bli bra. Hoppas vänskapen håller i sej på ena eller andra sättet. Tänk vad ett felskickat sms kan leda till, kul. Jag hoppas verkligen att AF fattar rätt beslut, så du får vara kvar på ditt jobb nu när du trivs så bra. Jag håller tummarna för dej.

Godnatt, nu är det dax för sängen.

Lottalis
0

Nenna

Va kul att resan var bra! Hoppas nu det blir en bra fortsättning. Håller tummarna.

Hoppas jobbet ordnar sig.

Hela .se har varit borta för oss nu i 24h. Konstit att inte komma in på kolhydrater men tur att de e fixat nu.

Karen
0

SNO!!Wow!! Fast uppat Uppsala-hallet ar det val lite kallare, och min goda van dar har ganska ofta sno forst. Minsta killen(snowboardaren)vill flytta till Sverige sa det blir lite riktig sno.

Hela dagen inbokad idag/jobb/pojke till judo/hem med honom/ut igen till autism parent support group.Forsta gangen jag tar mig till en sadan grupp, hoppas att den ar vettig. (ar pa nagon pa webben, fst ibland ar det skont att prata med nagon direkt)

Bara denna veckan nu,sedan pa kurs innan ''halfterm holiday''

Jag ska ga pa Forrest school kurs!! Kommer ursprungligen fran landet Sverige!!! Ar val Mulleskola kan jag tro, med fortsattning uppat i aldrarna.Vi ska iallafall lara oss att ta klassrummet ut i naturen!! Ser fram emot det.

Nagon av er som har barn i skogsskola?Vore kul att hora om .Glad

nenna31
0

Hejsvejs……Cool

Jo jag hoppas oxå att vänskapen håller i sig ….och det är ju rätt festligt att ett felskickat sms kan leda fram till ett möte….fniss…..spännande är det i alla fall…….

Idag är jag ledig …lite pyssel här hemma…..sen måste jag köpa KAFFE…..fick bara en ynka lite kopp i morse…..hade glömt köpa …..illa…..har jag tappat minnet i Tallin tro…???Flört

Sen blir det bussen till Norrköping……LCHF-träff…..känner ni till lchf…????FlörtVi blir visst 5-6 st ungefär…kanske fler…..vi ska ses på Harrys …..känner nån för det så säg till….så ses vi där …..

mumin61…..hoppas det löser sig med alla dina fina djur …och grattis till tredjeplatsen……

Karen….Tälta kan vara riktigt mysigt….men inte för mycket regn då…..skogsmulle skulle vara kul…men både jag och mina barn är för gamla……Flört

Emea67….Tackar för dina tummar…..ja jag hoppas verkligen att det fixar sig …..har varit skittrött ett tag nu….kan ju iofs bero på mina utflykter…Flörtmen jag hoppas jag orkar 50% ….skulle göra stor skillnad i plånboken…..idag har jag ju bara sjukersättnig….inte många kronor…..

Lottalis….Hur mår du nu…..hur går det med all ny medicin…????hoppas du kan få må lite bättre eller rättare sagt myckat bättre….Kram 

Många varma krama till er …….

nenna31

Lottalis
0

Nenna

Här är det nog bara att skrattaSkrattande sig förbi alla problem, om man skall orka med sig själv!Cool

Skulle i magnetröntgen med ryggen i går…SkrattandeSkrattandeCool rymdes in..Oskyldig si så där…..  Fick panik när det inte fanns luftrum (astma). Så det blev inget av med det Gråter. Har hört om andra som fått panik men ingen tanke att det skulle drabba mig. Nu är jag ju den erfarenheten rikareFoten i munnen. Nu går jag fortfarande med min onda rygg när nån äntligen skickar mig för koll. Skäms Orkade inte ta tag i det i dag men i morgon måste jag nog ringa läkaren. Skall pröva igen när jag gått ner 20kg!!

Dottern kom sen och hjälpte mig välja glasögonbågar, så nya glasögon på kommande. Så något positivt.

Mumin

Mår helt klart bättre utan den medicinen. Får vänta och se fortsättningen.

Vet av handlederna nu att jag får ha stöd. Vet inte om det beror på att jag avslutade medicinen eller att jag varit flitigare igång.Flört

Hoppas du har hem hästen snart.

nenna31
0

Lottalis……urk…har gjort magnet rtg fyra -fem ggr……lika illa varje gång….har fått lugnande varje gång…..det är fruktansvärt obehagligt när det blir så trångt……jag fick panik……Skrikandes

Sista gången fick jag åka in baklänges…med fötterna före….men risken är visst att bilderna inte blir lika bra ….men men jag slapp ialla fall ha huvudet där inne…..urk….

'Tur att du är så positiv som du är annars så skulle det aldrig funka för dig …..Varma stött-peppkramar….

nenna31
0

Nu tror jag det är dax att göra en ny "tråd"….Den här börjar bli seg…..

- Den nya "tråden" döper jag till nenna31:s babbelrum 2.……fyndigt eller hur…???Flört

Hoppas ni hänger med ……..

Kan någon som vet hur man gör länka denna tråd till den nya…????

Emea67
0

Här kommer en länk till det nya babelrummet

Jag hänger självklart med ditSkrattande

nenna31
0

Emea67….Tackar …..kul att du hänger med och att du fixade länken….Glad

Hur fasiken gör du???

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.