Gujibär
Hej!
Jag är rätt ny med den här kosten och är lite osäker på vad man fpr äta. Idag köpte mina kompisar gujibär och nu undrar jag är detta något jag kan äta när jag följer lchf?
Mvh Åsa
Jag menade gojibär

Välkommen hit!
Frågan du bör ställa dig är: varför äta gojibär?
Näringsmässigt får du allt via maten du äter.
med vispad grädde som extravergansa men de innehåller säkert gott om socker kan nog vara för mycket socker där ja
Låga på slag förevigt
#0 Kanske undrar om det duger som snax?
Jag skulle undvika bären pga dess höga kolhydrats innehåll:
NÄRINGSVÄRDE PER 100 g
Energivärde 1554 kJ/370 kcal
Protein 12 g
Kolhydrater 68 g
Fett 5 g
Kostfiber 10 g
# 3 vad menar du med " Låga på slag förevigt" ?
Jag smaksatte pemmikan med gojibär. Det blev riktigt gott.
Du kan ju brygga te på dem, det borde inte bli så mycket kolhydrater. Ät bara inte upp bären. Te bryggt på gojibär skall vara bra om man har yrsel fick jag veta för ett par år sedan.
/Ullabritt

Gojbär, pemmikan och "Låga på slag förevigt". Herre Gud vad flummigt! Kan någon förklara och om inte, be mig dra! Haba!
ojoj vad det rörde till det men jag skall fixa detta!!
Gojibär med ett innehåll av 68gr kolhydrater på 100gr vara
leder ofelbart till sockerpåslag (höjda sockervärde) om de inte äts i väldigt små mängder eller blandas ut med nått fett tex. grädde om det räcker 
Jag äter ju enligt LCHF med lite kolhydrater(socker och stärkelse) för att hålla blodsocker nivåerna så låga så möjligt
för att få energi äter jag fett istället för kolhydraterna
Hade du bjudigt mej på dessa små godis så hade jag frågat så du inte hade sockrat Vispgrädden till dessa sedan tagit en portion vispgrädde å hoppat över Gujibären för att slippa den på följande sockertoppen
Jag har inget insulin att dra ner sockertoppar med så jag får passa mej för att få dessa
pemmikan fick jag googla å de sa att det innehåller:
Ingredienser (på en höft)
* ca 750 g kött (hjort, älg, rådjur, kossa, bäver, …)
* ca 200 g ister
* 1 liten näve tranbär
* 8 nypor havssalt (ganska salt)
"Låga påslag för evigt" = desto mindre kolhydrater i maten desto friskare blir vi å mindre insulin behövs !!
hoppas det blev lättare å leva för er oxå Tack för ordet!
jaha det var påslag du menade, jag trodde det var nåt med golf! Fast väldigt obegripligt, men det är golf… för mig iallafall, hahaha
trodde alltså att det var nån sån där devis som somliga har längst ner, om att sjunga falskt (den fattar jag inte heller) eller en lång harang på franska och allt vad det är.
Ja, varför inte! jag tittade på kommentaren då å såg att mellanslags boven hade vart framme. Sen de där med golf jag spelar inte detta spel men jag har kört Golf o flera år 
"Låga påslag för evigt" = desto mindre kolhydrater i maten desto friskare blir vi å mindre insulin behövs !!
hoppas det blev lättare å leva för er oxå Tack för ordet!