Balkanägg i yoghurt
Tycker detta ser smaskigt ut och kolhydratsnålt
Haha, vad roligt, jag tänkte också lägga in en länk till den nu på lunchen.
hihi, då hann jag före dig 
Låter gott, tack för tipset.
Här är proportionerna om man byter till 1 msk smör och till turkisk yoghurt istället för matlagningsyoghurt:
6% kolhydrater. 22% proteiner. 73% fett. (MinMat)
Toppenproportioner, alltså!
Energi kcal: totalt för hela satsen: 853,70 (vilket då delas med 2 eller 4 beroende på hur många som ska äta)
Vikter:
250Gram Spenat fryst
50Gram Lök gul röd
15Gram Olivolja
15Gram Smör 80% fett
210Gram Ägg rått
150Gram turkisk yoghurt
40Gram Ost hårdost 28% fett
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack Maia, nu bokmärker jag tråden. Det blev jätteenkelt efter din omvandling av receptet.
Tack Maia för uträkningen, toppen 
Vad gott det verkar! Älskar spenat och ägg! Tack!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Passade jätte bra då det är äggets dag idag
Jag kan verkligen rekommendera det här receptet som jag lagade idag med såpass gott resultat att tom. mina barn åt med god aptit innan vi drog iväg på biopremiären av "Fame" 
Enda förändringen jag gjorde (förutom att byta ut matlagningsyoughurt mot TY för att det var vad jag hade hemma) var att lägga till en finhackad färsk röd chili och använda färsk babyspenat istf. den i mitt tycke lite slamsiga och oaptitligt 'svarta' frysta spenaten. På toppen riven Västerbottenost, vilket blev kanon med just den lite "torra" ostsorten ovanpå youghurten.
Det var ett bra och välfungerande recept som mao. kan rekommenderas utan reservation.
Trevlig kväll till Er alla! /K.
Bokmärkt! Ser jättesmarrigt ut-skall definitivt testa