Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3100 ggr
lchfnorge
0

preotein - nødvendig?

proteiner. det som brytes ned til 20 forskjellige aminosyrer i kroppen tyntarmen, tarmen osv, for  så og bli satt sammen til et nytt protein. men rekkefølgen teller, om den skal bli et protein som hjelper til muskelvekst,hår, eller nye blod celler.

men alt i alt , hvorfor skal kroppen slite, og bruke så mye energi på og bryte ned et protein, hvis vi ikke bare kan gi de aminosyrene? thats my question.

jeg har i retning i en "RAW" lifstil. (jeg skal ikke gå fra LCHF, slapp av!) der de sier aminosyrer er i ALT som ikke er behandlet / kokt på over 42° celsius.

er egg bedre for f.eks muskelaturen rått? jeg mins og ha lest at en ikke tar opp alle næringstoffene like bra da..

hva mener dere om dette?

Wtn3
0

Vet inte om jag tolkar din norska helt korrekt men man brukar säga att man ska undvika rå äggvita ja, den behöver kokas/stekas för att ta död på avidinet som finns i det, för avidin blockerar upptagningen av biotin.

Gunnell
0

Här kan man läsa om varför man inte ska äta råa ägg.

lchfnorge
0

takk folkens.

men siden aminsyrer er protein, og protein er aminosyrer, underer jeg litt..

[vaargen]
0

Vad jag förstår och googlat så går det utmärkt att äta aminosyror istället för protein men det blir svindyrt.

Aminosyror istället för protein

mikaelj
0

lchfnorge,

Du letar efter Running Raw. Det är inte LCHF, inte ens i närheten.

lchfnorge
0

neinei, det vet jeg godt!

jeg leter ikke helt etter det heller. jeg bare ..filosoferer?

men jeg bare tenker. er det lettest og "få" muskler på den måten?

f.eks spinat..

mikaelj
0

Nej, det bästa sättet att få muskler på är nog i EAA (leucin). Spenat innehåller inte alla aminosyror.

Men prova du…