vad tror ni? jordnötsmör?
Hitta detta nyss:
http://www.fitnessguru.se/products-page/naturellt-jordnotssmor/naturellt-jordntssmr/
Vad tror ni?
Väääldigt dyrt iallafall, borde inte vara bättre än tex green choice, det kan ju liksom inte bli bättre när båda enbart innehåller jordnötter (och salt ?)… menmer än tre gånger så dyrt, (eller mer inkl frakten) inget jag skulle köpa

kung markattas jordnötssmör är ekologiskt, brukar finnas i vanliga butiker. kostar 34kr för lika mycket på ekohandel.se, kan inte tänka mig att det kostar mycket mer på ica
Green Choice (det danska, "ökologiskt") är utan tillsatser och är godare än Kung Markatta. Lite krämigare. Ser ingen som helst anledning att beställa Sids dyrare variant. (och det är säkert samma fast ompaketerat)
Håller med om att Green Choice är godare än Kung Markatta. Green Choice finns både Creamy och Crunchy.
Jag gillar jordnötssmör men försöker hålla nere omega6 och då är det nog inte så bra oavsett märke man väljer.
Eller vad tror du mikaelj?
Numer pensionär i Nynäshamn
har provat att gora eget jornotsmor. jordnotter och smor. mixa.
det hade sakert varit godare om jag tagit bort saltet forst… alltsa inte sa himla lyckat…
det allra enklaste o billigaste är ju att köpa en stor påse jordnötter o bara köra i mixern.. blir ju smör efter en stund utan några tillsatser.. sååå gott men beroendeframkallande tyvärr.. 

Ju fler mellanhänder ju mer kostar det.. fast det är nog inget fel på Sids smör!
Jag köpte Grenchoice då Markattas smör alltid är slut.. blä.. smakade inget vidare och var alldeles för finmalt.. jag tyckte inte det smakade jordnötter!??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
är du säker på att du inte fick deras tahini istället 
Stämmer, Margareta. Jordnötter har dålig fettsammansättning och dålig proteinkvalitet.
Men gott är det. :-)

Jag tyckte det smakade mest plast! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 Det blir godare om du tar naturella jordnötter och rostar dem innan du mixar. Om du sen låter mixen gå läääänge, så blir det smör (du behöver inte ha mejerismör i)