Mailbomba Livsmedelsverket
Det är dags att sluta acceptera att Livsmedelesverket smiter från debatten om naturligt mättat fett.
Det är inte rimligt att tvinga skolbarn att äta lightprodukter utan att kunna diskutera varför.
De verkar hoppas att frågan kan tigas ihjäl. De har fel. Hjälp gärna till att få dem att inse de:
Fixat :)

Bra initiativ - har mailat dom

Klappat och klart 
Mailat jag med! 
Jag med.

"Check"
Nu har jag också mailat!
Mailat? Jarå!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Japp, har oxå mailat :)
Absolut
Numer pensionär i Nynäshamn

Fixat!
Lic. kostrådgiver i LCHF

jag med :)
Vänliga hälsningar Stephan
jag med
och jag råkade starta en annan tråd med detta tips… 

klart. och skrev en friskhets berättelse till.
har också mailat

Livsmedelsverket är "bombat" 

#17 nu har jag mailat, hoppas att de någon gång kommer att lyssna!

Ditto !
Medarbeterare på Kost

Jag har dragit mitt strå till stacken.
Agneta

Mailat följande:
Till Livsmedelsverkets företrädare Med förvåning ser jag att Livsmedelsverket ensidigt hävdar att mättat fett är hälsovådligt utan att ta upp att det finns en växande skara bland både fackfolk och "användare" som hävdar motsatsen. Till den senare gruppen hör jag som skriver. Jag grubblar på varför ni inte tar upp vår ståndpunkt till rättvis och förutsättningslös debatt. Har ni någonsin tänkt tanken att det kunde ligga någonting i den ståndpunkt som tunga forskare och mängden LCHF-förespråkarna så bestämt hävdar? - Om ni inte grundligt efterforskar vilka den andra sidans argument är, så vet ni ju inte vad ni motarbetar! Vilket är viktigast: att få rätt eller att sanningen kommer fram till medborgarnas bästa?
På er hemsida hittar jag era två listor som skall bevisa respektive motbevisa att mättat fett leder till hjärtsjukdom eller andra hälsoproblem. På den senare listan saknar jag:
Mozaffarian D, Rimm EB, Herrington DM. Dietary fats, carbohydrate, and progression of coronary atherosclerosis in postmenopausal women. Am J Clin Nutr. 2004 Nov;80(5):1175-84.
Mente A, de Koning L, Shannon HS, Anand SS. A Systematic Review of the Evidence Supporting a Causal Link Between Dietary Factors and Coronary Heart Disease. Arch Intern Med. 2009 Apr 13;169(7):659-69.
Jag kräver nu:
1. Att ni klargörande svarar mig på frågan: Hur djupgående är er kunskap om de vetenskapliga bevis som LCHF m.fl. stöder sig på?
2. Att ni på er "motbevislista" lägger till ovannämnda vetenskapliga artiklar.
3. Att ni meddelar mig vilket diarienummer denna skrivelse fått.

#20,
bra mail!

skulle gärna hjälpa till men jag vet inte vad ja skas skriva! någon som har ett tips?
Det finns tips på http://www.kostdoktorn.se
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag känner precis som #22 Får tänka lite på detta. Vill skriva, men det ska bli bra.

Är det nån som fått svar? Jag bad om att få ett diarienummer och skickade mailet den 23/9. Jag har inte hört nånting från dom.

De har nog ett berg med mail nu. Kanske tar ett tag?
De är ju inte kända för sin snabbhet direkt. 
Inget svar här inte. Jag väntade mig inget heller…

Har ni sett artikeln i Aftonbladet från igår om studien som WHO har gjort ang fett? "En gigantisk utvärdering av de studier som gjorts av fett och de olika fetternas påverkan på oss".
Citat: " Och tänka sej; allt vad man har försökt tuta i oss är fel……."
Rubriken är "Varsågod och njut"
Kan inte länka, men gå in och kolla! Äntligen händer det nåt! Ingen kommentar från Livsmedelsverket än så länge.

Bombat!
/bombad?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#28 Här är länken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/karinahlborg/article5884827.ab
Tag och läs! Njut och sprid!