Yoghurthinken för mixerstaven!
Funderar ibland på vad man kan använda tomma yoghurt-hinkar till (annat än att bara slänga dem till plastinsamlingen). Visst förvaring av smått och gott - vilket jag gör redan nu för djurfoder (fågelmat bl a) och djur-tillbehör m m.
Men - nu äntligen kom jag på en idé; att jag kan använda den för min mixerstav! :)
Klippte upp ett kryss (+) i ett yoghurtlock (det första "klippet" ända ut från lockets kant in till drygt mitten). Trädde i mixerstaven i krysset och sedan ner i hinken och trädde på locket på hinken. Nu kan jag mixa nötter, frön och kokosflingor till mjöl - utan att det flyger runt i hela köket!
MixMix!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Smart!

Lysande! Det ska jag härma! Nöden är uppfinningarnas moder.
Gjorde ett nytt lock med ett runt hål i istället (och en uppklippt skåra från lockets kant till hålet), lagom för mixerstaven. Funkar perfekt.
Nu gäller det bara att hitta färg eller nå't så att jag kan dekorera burken o göra den lite 'najsare'…
Ja, nöden är uppfinningarnas moder. Så har jag resonerat betr maten de senaste dagarna oxå. Man tager vad man haver (o "mixar ihop nå't"…)
Någon annan som har nå'n god idé vad man kan göra med hinkarna om man inte har små barn som vill leka m hink o spade? En hatt kanske? Rånarluva?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Har använt den mindre versionen ofta som matlåda till jobbet. Den större burken hade jag till innerkrukor för växter på balkongen. Jag tog bort handtaget och gjorde några hål i botten med spetsen av en sax.
Smart!! 
Himla smart idé! Man kan ju också frysa in saker i den, lingon, bär, köttbullar… Man behöver ju inte sätta på locket helt förrän innehållet är fryst.
Ja, nu kan jag göra färdiga "mjölmixar" och förvara i hinkar oxå (utan hål i locken förstås) för framtida behov… 
Columba, innerkrukor är en bra idé också! Själv har jag redan ett antal "färdiga" innerkrukor som står på kö för att bli använda också… Men det lär bli mer kryddväxter här så småningom, så man vet aldrig om de blir stående i yoghurthinkar så småningom.
Som matlåda är ju hinkarna bra - bara att grabba tag i handtaget o ta med sig!
Kanske dax för en handväska à la Yoghurthink…?
Kaisakavat, jo, ibland slår glödlampan till och glimtar till! Tyvärr allt för sällan… :)
Smart, Magma! Fast själv har jag ingen frys längre… :)
Gör ett litet hål i botten av hinken. Trä igenom ett grovt snöre eller liknande och gör knuten på utsidan av hinken. Smält sedan ister och bland i diverse fågelfrön, solros etc. Häll allt i denna hink och låt stelna. VIPS har men godsaker till hackspettarna att hänga upp till vintern.
Har gjort det i några år, Hacke är så glad så! 
Jamen, de' e' ju klart - fågelhink! Tack Puschel!
Använder du den stora hinken? o Hänger du upp hela hinken med fågelgottet i? Blir det inte för djupt med den stora hinken när det börjar bli tomt…? Fast - Hacke, Kolis o Nötskrikan de är ju ganska stora - men kanske ska använda småhinkar för de små fåglarna…
Och en som jag tror kommer att uppskatta en så'n här hink i trä'na - de' e' Kurre Kurt (ekorren)!!! Oj va' gla' han ska bli.
#9: Bra tips!! Jag har bara gjort i lerkrukor, men det hålet är ju så stort så det är ett himla sjå att få det tätt så inte smeten rinner ut…

Bra till diverse förvaring av spik o skruv mm i garaget.
Böjer till metallstänger som passar under kanten för enkel upphängning