Kostverktyg!
http://www.lchf.se/Kostverktyget.aspx
Imponerande! 

Men det kostar!
Det gör ju det. Men minmat.net (som är gratis), tja det finns en viss "klassskillnad" enligt mig.

Att det är mer utförligt än gratisalternativen tvivlar jag inte på, men minmat räcker för mig, plus att jag då och då använder Hälsovakten hemma hos en polare, det är lite enklare att hålla koll på hur mycket av RDI av vitaminer och mineraler man får i sig där.
Klassskillnad?
Du ska räkna närings-/energiinnehåll i maten, vem bryr sig hur det ser ut?
Vem är du egentligen? Ett enda inlägg, och det är av misstänkt (kommersiellt) intresse.
Är det du som skrivit sidan/programmet måntro?
Hitta något mer användbart att tjäna pengar i så fall, än att slösa bort dina talanger på att återuppfinna något som redan finns gratis och försöka ta betalt för det.
Det enda, som jag ser (visserligen bara efter en snabbtitt), är Skaldemans ratio och Rekommenderat intag som är extra-info som jag får i LCHF's Kostverktyg jämfört med MinMat.net.
Övrig info/Övriga funktioner i Kostverktyget verkar vara desamma som finns på MinMat.net.
Vad som inte tycks finnas i Kostverktyget är övrigt näringsinnehåll som t ex Vitaminer, mineraler, vilka sorts fetter livsmedlen innehåller m m - som finns angivet i MinMat.net - eller har jag haft för bråttom och missat detta?
Det lite modernare utseendet och "Drag-and-drop-funktionen" kan säkert locka somliga också.
Jag, personligen, ser ingen som helst anledning till att betala för att kunna använda Kostverktyget - särskilt som de extra funktionerna (Skaldemans ratio + rekommenderat intag) inte är någonting jag har behov av - så länge jag har tillgång till MinMat.net kostnadsfritt!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Eh.. det är väl bra med fler alternativ, för den som vill?
Snart kommer säkert Aftonbladet med en LCHF-klubb!!??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Absolut, Zepp, ju fler desto bättre!
Men inte är jag "imponerad" av Kostverktyget som trådskaparen är…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
cream -
Anders Öman heter jag, trådskapare, trebarnsfarsa och LCHF:are sedan tidigt 2009. Mina talanger ligger inte i att bygga hemsidor utan snarare kojor åt ungarna. Lägg ner dina personliga påhopp bara för att jag tipsar om nåt som råkar kosta en slant.
Jag menade inte att baktala minmat.net, så jag ber om ursäkt för att jag skrev klasskillnad. Tycker bara att det kändes mer modernt och smidigt.
Notera att mitt inlägg var riktat mot dig IFALL det var du som gjort programmet och ev. försökte locka kunder.
Är så inte fallet så (vilket borde framgått av mitt inlägg) ska du inte ta åt dig.
Om du postar saker på ett forum, vilket som helst, som är en direktlänk till en betaltjänst och det är ditt första och enda inlägg i forumet får du räkna med att folk misstänker något lurt.
Om någon främling du ALDRIG sett knackar på dörren, trycker upp en dammsugare i ansiktet på dig och säger att "den här är så GRYMT BRA!, ville bara tipsa om det!!!!", vad skulle du själv tro/tänka?
Jag tycker iaf det verkar intressant och tänker nog prova. Har inte tålamod med MinMat.
Fast varför vill man dricka lättmjölk? 
Och helt förlite fett och väldigt mycket av både kolhydrater och protein…verkar inte vara nyttigt att använda den sidan när dom bara gör det för att tjäna pengar utan att vara insatta i vad LCHF är för något…

Och det baserar du på att exemplet de använt är någon som äter en aning mer protein och mindre fett än vad de flesta andra gör? Tittar du dessutom bredvid stapeln för vad personen i exemplet ätit så har du en stapel för vad som är rekommenderat på LCHF, och den ser ut att vara ganska exakt 5-20-75. LCHF.se drivs inte direkt av några okunniga.
Ja, fast du kanske missade min smily gubbe?
Men tycker att dom kan väl visa exempel som följer lchf och lättmjölk brukar inte vara rekomenderat direkt

Din smileygubbe stod efter lättmjölken, att den gällde även för resten av inlägget var jag inte lika säker på, men fair enough. Lättmjölk kan man väl dricka i måttliga mängder om man vill, jag gör det inte, för mycket kolhydrater i förhållande till fetthalten, fast vill man hellre dricka 100 gram lättmjölk än att äta 100 gram paprika (på ett ungefär lika mycket kolhydrater och lika lite fett) så får man väl göra det, det är inget som diskvalificerar det från LCHF enligt min definition, då är den totala mängden viktigare.
Du hittar livsmedel i både Fineli's lista (som Kostverktyget använder sig av) och i SLV's lista (som minmat.net använder) - listorna är inte baserade på lchf - utan på livsmedel och matvaror generellt.