Pajdeg?
Hjälp!
Jag är så sugen på min smarriga räkpaj! Har haft färdigköpt pajdeg på påse. En stuvning på smör, mjöl, grädde och räkstuvning på burk (ABBAS). Hällt stuvningen i pajdegskalet, klämt ner MASSOR av räkor, täckt med skivade tomater och till sist massor av riven ost. Det är så vansinnigt gott att jag nästan sitter här och dreglar över min frukost (ägg o bacon)!
Vad sjutton gör man en pajdeg av istället och vad reder jag stuvningen med?
Eller kan man frångå sina principer och köra en sån variant som fredagsmys med ett par glas vin.
Det är himmelskt gott.
SLUUUUUUUUUUUUUUUUUURP
Här finns lite trådar om pajdeg - du hittar säkert nå't recept som känns rätt. Annars är vi många som gör "paj-utan-pajskal" - vilket är lika gott! 
Låter gott med din paj!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Stuvningar brukar jag reda med philadelphiaosten.

Du kan ju försöka göra ett pajskal av ägg, po-fiber, en nypa salt och grädde. Precis som Missaz bröd som hon gjort.
Brödet är f ö väldigt gott!
Oj, såg att jag missat få med länken i #1, här är den:
Pajdeg på KiF (googlat)
#3 - Jag har sett Missaz brödtråd och jag bara måste prova! Det verkar ju vara ett succé-recept!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Andina:
Det smakade mycket bra! Jag njöt rejält häromkvällen med en brödkaka, gott te och en film!
Sätt igång och baka med dig!