Pepsi max
Undrara bara om pepsi max kan vara boven till att jag inte går mera ner i vikt? dricker det 2 gånger i veckan..1/2 l
Gick ner - 6kg sedan blev det stopp för 4 veckor sedan. Har inte varit sockerberoende så behöver inte vara rädd att att sötma skall trigga mig men vad det kan bero på förstår jag inte???? Är inte fet men mullig.
Äter annars frukost 2 ägg med smör. lunch är det alltid ngn soppa eller annat smått. middag köttbit eller fisk. Thékopp med cocosfett och lite honung i 2-3 koppar per dag. (honung har jag alltid haft i)
Det är nog svårt att säga varför du inte går ner utan att ha mer information men rent generellt är Pepsi Max ingen höjdare. Personligen skulle jag hellre dricka en "vanlig" Pepsi än en med kemi-socker.
Du kan också fundera på om du ökat intaget av nötter och mejeriprodukter. En del har problem med viktnedgång om dom äter mycket av dessa produkter.

Jag har sett en del spekulationer om att sötningsmedlet skulle "lura" kroppen på något sätt, men med de små mängderna du dricker har jag svårt att se någon större påverkan. Viktnedgång stannar ofta av i platåer. Ingenting att oroa sig över, men OM du oroar dig för detta med Pepsin så kan du möjligen få en noceboeffekt. Enklast är väl att pröva utan någon vecka.
Tack, för svar. Äter nötter nästan aldrig. Idag åt jag mandelnötter i bilen kanske 10st. Mejeriprpodukter äter jag bara i ostform men inte yoghurt eller CF, grädde annat än skvätten i théet. Äter inga såser med maten. Är som ett stort
? och blir så ledsen….
Cola light dricker jag när jag blir riktigt törstig, det är min "godis" där hemma när man har sina 3 tonåringar som äter allt annat som man inte själv gör.

Pepsi max har ingen negativ effekt på min viktnedgång, men jag gissar att det är väldigt individuellt. Jag dricker det dock väldigt sällan numera, max en gång i månaden, mest för att jag försöker sluta med allt sött, inkl sötningsmedel.
Honungen till 2-3 koppar te per dag, snarare än PepsiMaxen kanske kan påverka?
columba;det tror jag inte för jag har redan gått ner -6 kg på 4månader och det är först för 4 veckor sedan det sa stopp.
Har inte ändrat på matvanorna annat än kanske äter lite mindre och äter när jag är hungrig men 3 gånger per dag
Kan bara vara en "vanlig" platå.
Vad är din längd/vikt?
Strax under 1.60cm och Jag är nog fortfarande överviktig. Det vet jag
Jag vet från läkare som arbetat mycket med övervikt, att light-produkter med sötningsmedel i ABSOLUT kan ge viktökning.
Sen är ju honungen ett problem i sig också…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#9 Men eftersom hon har gått ner när hon har fått i sig både honung och pepsi så har det ju inte lett till viktökning.
Men hur ser din fördelning ut mellan fett/protein/kolhydrater en vanlig dag? Du skrev att du äter lite mindre, du kanske äter förlite fett?
Hur mycket rör du på dig?
#10 Jag tror att hon gått ner i vikt TROTS honung och Pepsi Max men det betyder inte att det är pga dem som hon inte går ner i vikt nu.
Vissa blir ju mer och mer känsliga, ju längre de äter LCHF… Och jag tror inte kroppen ställer in sig på fettdrift om den får socker med jämna mellanrum.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#10,
en aspartamsötad läsk som innehåller 0 kalorier KAN inte ge viktuppgång. Om drickandet ger andra sötsug är det en annan sak.
#12 Tja, det finns anekdotiska bevis som säger att vissa människor reagerar på sötningsmedel som t.ex. aspartam. Som jag sa, de läkare jag talat med påstår att de sett många bevis på att sötningsmedel lett till stor övervikt hos vissa.
Jag påstår inte att jag eller någon har bevis för det, men jag tvivlar starkt på att du har bevis för motsatsen heller. 

Mer om aspartam och andra sötningdmedel på denna länk. Studier visar inget insulinpåslag av aspartam. Andra sötningsmedel gör det. Jag sjunger inte aspartamets lov, men menar att läsken är ofarlig ur viktsynpunkt. Däremot ska man vara medveten om att alla coladrycker innehåller höga halter AGE-produkter som inte är så nyttiga för kroppen.
Jag har under min LCHF tid som jag började 14.5 detta år har jag tagit 1tsk honung i mitt thé och i juni började jag ta kokosfett i med. Pepsi maxi har jag druckit som jag skrev tidigare 1-2 gånger i veckan men jag gick ner 0,5 kg varje vecka. Äter smör 20 g i mina ägg på morgonen, äter ostar så ofta som möjligt men det blir inte av varje dag. kokosfett tar jag imitt thé för att jag skall säkert få i mig tillräkligt med fett. Har inte ätit på flera veckor yoghurt tex. Äter inga såser till maten.Blomkål/broccoli åter jag fisk, kött. Nästan fakir i veckor nu.