Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2139 ggr
bustas
0

Matförgiftning?

Nu, efter att jag sett matakuten i TV4, tror jag mig ha svaret. Det är inte avhållsamheten av kolhydrater som har resulterat i att ett flertal krämpor försvunnit från min kropp. Nej, det är gifterna. När man äter lågkolhydratkost och ökar intaget av mättat fett så tappar man i vikt och det är bevisat. Men sidoeffekten är ju att man avhåller sig från gifter. Som sades i programmet i kväll så frågar alltid en läkare vad patienten tar för medicin innan han skriver ut en ny medicin. Detta för att förhindra en så kallad "cocktail effekt". När det gäller tillsatser (hundratals E-nummer) så har ingen undersökt denna effekt. En godkänd tillsatts som blandas med en annan godkänd tillsatts kan ju bli rena giftet. Däri ligger min övertygelse om det faktum att mina krämpor försvunnit. Mättat fett utan tillsatser skall hedanefter bliva min musik!

magma
0

Såg också det programmet. Suck och åter suck… Har en son som gåri ettan. På fredag får han risgrynsgröt till lunch. Risgrynsgröt?!FörvånadSkrikandes

Och det är ingen engångsföreteelse, det får de var fjärde vecka på fredagarna. Ska fråga någon (vem??) vilket fabrikat gröten har, är det Euroshoppers så vete 17 om han får äta- den innehållsförteckningen kan få en att ligga sömnlös på nätterna av rädsla för mardrömmar.

bustas
0

magma. Jag har tre barnbarn som tvingas äta denna "mat" skolan serverar och detta gör mig oerhört frustrerad.

missaz
0

bustas; jag haar kommit till samma slutsats som dig. Jag har under LCHF-resans gån upptäckt att jag klarar mer kolhydrater än jag trodde; bara det är ren mat utan tillsatser! Även fast jag ändå fortsätter med LCHF (för att jag tror det är bäst för mig) blir jag glad för familjens skull att de nu får bra mat här hemma. Men barnens mat på dagis/skola gör mig rädd och frustrerad!

magma
0

Ja, frustrerad är bara förnamnet! Nu har de dessutom infört lättmargarin och lättmjölk istället för Bregott och mellanmjölk som de hade tidigare. Jag blir galen!! Nu äter ju barnen bra mat hemma, men alla de som inte gör det? Som har långa skoldagar (sonen slutar ju än så länge redan kl 13) och som kanske inte äter förrän på kvällen?

bustas
0

missaz.  Jag har också märkt att jag fortsätter tappa i vikt ävensom jag till och från får i mig ett antal icke giftiga kolhydrater, dvs över vedertagna kvoter.

Pasi
0

Det var nån konsumentgrupp som finansierade, eller om de fick till ett "test" av vad 3 vanligt förkommande kemikalier i godis kunde ställa till med - ett färgämne, smakämne och aspartam, om jag inte minns fel.
Kontentan var att när dessa blandas så bildas andra ämnen som ger neurologiska störningar, ev kroniska….och detta matar man främst barn med!
I övrigt har knappast några undersökningar gjorts på just cocktaileffekten av alla kemikalier. Skrämmande!