Snabb hjälp - inhandling av mellanmål!
Hejsan!
Jag är nybörjade och har upptäckt vad LCHF-kost gör för min viktminskning och är nu sporrad att succecivt lägga om kosten mer och mer.
Jag söker nu bra mellanmål. Som nu exempelvis hinner jag ej laga nån mat eftersom jag ska lämna dottern på dagis strax, men jag hade behövt något att stoppa i munnen så att jag klarar mig tills jag har handlat och lagat lunch.
OST är jag sugen på och ska inhandla så att det finns hemma men vad kan jag MER köpa hem som är lätt att ta vid situationer när man inte hinner laga något?
Tacksam för lite hjälp!
Jenny
Här tror jag att du kan hitta många tips på mellanmål:
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jenny
Kokta kalla ägg i kylen är bra snabbmat..Liksom en färdig blandsallad eller coleslaw-sallad..
kolla in lchfrecept.com. eller lchf-recept.se de har massa bra recept
På lchfrecept.com finns jättegott lättlagat sesambröd. Tar ca 15 min från det du börjar tills brödet är klart. Gillar man inte sesamfrön så kan man byta ut det mot 2½ dl malda/riven sötmandel.
jag har även lagt ut lite lchf recept på facebook. du kan söka mig på min hotmail-adress , ni andra är självklart välkomma oxå!
lizabettan@hotmail.com så hittar ni till Monica H, klicka sen på profil och sen på anteckningar så har jag skrivit lite där…
Ha det bra
Monica Hansson
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jenny,
Efter ett tag på LCHF så kommer du förmodligen klara dig ändå utan mellanmål. Men det är ju ändå alltid bra att äta något som våra kroppar vill ha och behöver.
Blanda en burk makrill med en halv burk Creme Fraiche ger massor av nyttigheter och går snabbt att fixa (tonfisk med CF eller sill och ostbitar och CF går ju lika bra).
Jag vet att man ska undvika tillsatser så gott det går, men ICA's bratwurst köper jag ibland. 2g kolhydrater och bra med fett och protein.
Ha det ännu bättre

ost & smör.
eller Äggmjölk. -(fast då orkar du ingen middag efteråt!
)
Ostbitar, snabbt och inte kladdigt. Nötter. Är jag på stan o råkar bli sen går jag in o köper en bit brie någonstans. Efter en stund i kappfickan är den lagom mjuk o go.
Fläsksvålar har jag med mig som mellanmål om jag skule bli hungrig eller sugen,
protein 44g
kolhydrat 0-1g
fett 50g
Gott och knaprigt men man bör dricka vatten eller nåt annat till :)