Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6888 ggr
mariaaoo
0

Kinesolog

Vet att jag läst om att någon/några varit till en kinesolog, men hittar inte nu…

Någon som vill dela med sig om sitt besök hos en sådan?

Luccy
0

En period i mitt liv gick jag hos en sån o det var enbart positivt. Ofta kan dom otroligt mkt!!! Tyvärr slutade min……….

Lycka till!

ullaklara
0

Jag är tillsammans med en kvinna som är Kinesiolog. Numera pensionär men jobbar ibland. Danska men är i Sverige ibland….

[Sias]
0

Jag har i flera trådar här delat med mig av mina  erfarenheter av att få hjälp av kinesolog - när sjukvården gick bet. Ovärderlig hjälp. En läkeprocess som fick lov att ta den tid som behövdes. De många gräsliga symtomen/ besvären som ingen inom sjukvården  kunde ge någon förklaring till - misstänkte  kinesologen ORSAKEN till redan vid första besöket,  sa -  var mycket vanligt, mycket vanligare än man kan tro - men inte välkänt, ingenting man kände till inom sjukvården (iallafall inte då för ca 8 år sen). Att inte tåla VETE!

Kinesologens tester visade sedan, klart och tydligt, att orsaken till besvären, att jag mådde så dåligt,  var att jag inte tål  VETE, inget av de 4 sädesslagen + en del annat. Men i första hand vete, ingenting från sädesslaget vete. Gift för mig! (P g a att jag tillfört kroppen det under många år satt outplånliga spår).

På ett alldeles speciellt sätt testade kinesologen fram inte bara detta, utan också vad JUST JAG var  behov av för att bli bra (behandlingar, preparat, tillskott, m m), vilka/vad - när - hur mycket, vilken dos, under hur lång tid, i vilken turordning. För att kroppen  - hela mitt jag - skulle orka med, allt skulle ge maximal effekt, ge mig rätt hjälp.

Med denna min erfarenhet som grund rekommenderar jag varmt att ta hjälp av kinesolog - speciellt när man inte kan få någon hjälp av den traditionella sjukvården, p ga att allt  inte ryms inom deras kunskapsramar.

Det finns flera inriktningar av kinesologi.

Hoppas du finner det du önskar! Lycka till!

YlvaPåÅland
0

Har också fått hjälp av kinesolog/homeopat, här på Åland finns en jätteduktig kvinna som har många utbildningar inom alternativvård!

kaisakavat
0

Har en bekant som gick med sin son till en kinesolog. Ungen är rätt allergisk och har tendenser till magproblem och hyperaktivitet..

Enligt henne så kunde det hela nog vara bra, men hon blev mkt betänksam för den föreslagna behandlingen gick ut på att ungen skulle äta en himla massa olika piller. Efter bara en kort tid märkte hon hur "pillerfixerad" hela familjen började bli av detta.

Det tyckte hon var obehagligt - ville inte att ungarna skulle få en positiv bild av "pillerätande".

Men det är det enda jag vet - har inte nån egen erfarenhet heller, utan det är ju hennes beskrivning bara..

jennyka
0

Har bara positiva erfarenheter från mina besök hos kinesiolog Tarja Runfeldt i Lund,

Jag följde med min mamma som sällskap, men det slutade med att jag bokade tid dagen efter och fick veta en hel del sanningar om min hälsa.

Hon satte mig genast på candida diet , svamp var en av de största problemen med min hälsa.

Jag är sedan födseln allergisk mot en hel massa saker, men det berättade jag inte för henne, ändå konstaterade hon samtliga saker.

Tyvärr kom hon även fram till att jag inte tål mjölkprotein och havre och det var ju lite snopet.

Slutligen tipsade hon mig om Bitten Jonssons bok sockerbomben

och framför allt om LCHF,  som jag nu har levt efter i 8v, och jag har aldrig mått så bra!Glad

( Det enda "piller" jag fick, var ett svampdödande pulver samt rekomendationer om ört teer)

Nästa vecka ska maken dit, ska bli mycket spännande… han är skeptisk till allt som inte vårdcentralen rekommenderar,Obestämd

Jag tycket absolut att du ska prova ,

Lycka till!

mariaaoo
0

Vilken stad bor du i? Tänkte om du bor i Stockholm, om det är någon du vill rekommendera ?

MimLan
0

#7 I första meningen står det "Lund".

sepersl
0

Väcker nu liv i en gammal tråd då jag precis varit hos Tarja Runfeldt i Lund.

Mina problem är huggningar i blygdbenet som uppkommit efter graviditet. Ett annat problem är ont i nedre delen ryggen. Det första har blivit konstaterat foglossning av min barnmorska, det andra har blivit konstaterat överböjlighet av sjukgymnast. Blygdbensontet får jag i samband med långa steg, ställa mig på en stol och liknande. Har haft ont i ca 3,5 år (så gammal är sonen). Enbart vid belastning inte annars. Ländryggen har jag haft ont i ca 10 år.

Tarja har nu gjort bedömningen att jag har en inflammation och rekommendation att äta 3g omega-3 i ca 7 veckor. Hon har oxå gjort bedömningen att jag har B-vitamin brist och därför köpte jag sådana tillskott av henne. Jag ska nu börja min "kur" och väntar med spänning på resultatet.

Någon annan med erfarenhet?

Mervi
0

Lycka till! Alltid kul att läsa om alternativa behandlingar.

Aliki
0

Har jag läst eller hört att all alternativmedicin skall förbjudas?

Jag har det i bakhuvudet men det låter så otroligt att jag tror jag kanske drömt det….

Jag funderar också på ett besök hos kinesolog (i Sthlm). Har bara tänkt att leva strikt LCHF i en månad nu först efter sommarens alla resor, fester, konferanser och restaurangbesök (för att inte tala om allt vin) och på så sätt "rensa systemet" och komma på rätt bana igen.

Inkanyezi
0

Aliki, kinesiologi tillämpas också av den allmänna sjukvården, även om den ofta går under andra namn där. Den verksamhetsgren som i stort överlappar kinesiologin är ergonomin, som inte på något sätt är skyddad, och där åtskilligt kvackande förekommer, främst av olika företag, men också av arbetsmiljöingenjörer och motsvarande yrkesgrupper.

Sedan kan man ju fundera över om kinesiologen går utanför sitt kunskapsområde i vissa avseenden, men det lär ju inte vara direkt skadligt att ta lite mer B-vitamin eller Omega3. Har man tur så är det precis vad man behöver.

Och att förbjuda alternativ? Jo, det finns många som vill förbjuda, och en del är faktiskt redan förbjudet. Men också det som är förbjudet finns ju, och det går ju att diskutera för och emot; åsikter kommer ju aldrig att kunna förbjudas.