Finalist kladdkaka!
Hej!
En liten rolig sak…
Jag har postat inlägget "kladdkaka med rätt konsistens och det vart rätt populärt. Jag fick förslaget att skicka in mitt recept till Aftonbladets kladdkake-tväling och gjorde det.
Nu ringde aftonbladet och sa att jag är en utav finalisterna som ska få komma till Nordiska Museet den 10 oktober och baka min LCHF-kladdkaka på scen :D
Det värsta är bara att jag har otrolig scenskräck och börjar svettas bara jag tänker på det :D
/Celia

Supergrattis! Kul att det blev så uppmärksammat. Håller tummarna för att du klarar av det och att det blir bra.
"You just have to belive…"
WOW, och GRATTIS!!
Lycka till!
supergrattis!
Gud så kul…Grattis!!! Och det kommer och gå kanonfint för dig!! 
GRATTIS SA JAKLA BRA!!!
TIPS, TA PA DIG SOLGLASOGON :)

Gud vad roligt! Grattis! Coolt att de tar med en lchf-kaka!

Grattis!! Det är toppen. Men tar det lungt, det går säckert super bra för dig! Håller tummarna!
Vänliga hälsningar Stephan
Skyll bara inte på mig, jag tipsade bara om tävlingen. 
Jag skulle aldrig själv vågat ställa upp. Jag hoppas du vinner, använd kvalitetsingredienser och ta det lugnt så kommer det att gå bra.

Grattis!
Jag har själv scenskräck och vet hur det kan kännas, men det viktigaste är nog att du inte oroar dig för själva scenframträdandet innan det sker i verkligheten…det skapar bara stress (lika mycket som själva framträdandet i sig).
Lägg energin istället på att tänka igenom momenten så du blir säker på vad du skall presentera.
Du skall se att det går hur bra som helst! (Hoppas du vinner!)

Grattis!
Ska prova ditt fina recept till helgen
Sopa nu hem finalen också 
Vad roligt!
Kladdkaka har aldrig tillhört mina passioner, men nu måste jag ju bara prova på ditt succérecept
Du får göra som proffskockarna och tillaga receptet så många gånger att du kan göra det med förbundna ögon.
Lycka Till i finalen! /Kricko.
PS: Ett par små tips mtp. att ugnens värme kan vara rätt cruisal i recept där slutresultatet lätt kan bli mer eller mindre "förstört" (iaf. väsentligt förändrat) vid skillnader i gräddning som beror på tex. olika ugnar och deras värme/gradexakthet osv. samt olika materialval i formar tex..
Iom. att du antagligen inte får/hinner provbaka ugnen så kolla din egen ugns exakthet med en separat ugnstermometer så att du kan mäta det faktiska gradantalet (i din egen ugn) som ger det bästa resultatet där hemma. Se sedan till att ta med dig samma ugnstermometer och du blir därmed oberoende av eventuella gradskillnader mellan din egen ugns graderingsskala och den som finns på scenen. Ta även med din egen form (om det går för sig) så att du får samma tjocklek på lagret smet och samma värmegenomsläpplighet i formen… allt för att säkerställa stabilaste tänkbara resultat i skarpt läge
/ds.
Åh vad fantastiskt kul!!!! GRATTIS och lycka till på tävlingen, jag håller tummarna för vinst! 

Hjälp! Nu blev jag nervös för din skull. Undra vad det skulle vara bra för. 
"You just have to belive…"

Gratiis!!!
Kul hoppas att allt går bra ska hålla tummarna 
Någon som kan länka till receptet? Jag och sökfunktionen kommer inte riktigt överens

Tack så mycket!!!
När jag skrivit kommentaren och skickat iväg den så såg jag den precis under denna tråd 
Men nu är den bokmärkt och jag ska nog köpa choklad och testa!
Grattis!
Jag tror det var det här receptet som mina söner bakade på Mors dag. Riktigt hur de gjorde vet jag inte, men formen var för stor för smeten, så den blev en knapp cm tjock, och definitivt inte kladdkaka med rätt konsistens.
Men god var den, och du lär inte göra det misstaget. Jag håller tummarna!
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Grattis, vad kul! Jag har testat den kladdkakan och den var verkligen jättegod! Mycket bättre än "vanliga" kladdkakor. Lycka till!