Sura uppstötningar..
..är det nån som har en förklaring till detta fenomen!?? Jag åt ett par ostrullar i går med smör på , urk, kändes inte fräscht ..det kom alltså efter en stund.

Jag kan få det när jag sover, inte ett dugg trevligt. Kan liksom vakna med mat i munnen. Har också undrat över detta fenomen kan jag säga.
"You just have to belive…"
Blää, hm,kan det bero på fettet? För mycket vid fel tidpunkt??

Jag har försökt hitta något samband mellan mina uppstötningar och matvanor, men nä… det spelar ingen roll om det var äggmjölk eller riktigt mat jag åt sist. Inte händer det varje natt heller utan det är jätteolika.
Ok, ja, mysko!

jag hade problem med sur mage innan LCHF. Det har försvunnit, men jag kan känna av om jag ätit röd paprika. 'Känns det igen?
Ja till en viss del

Inte för min del, äter bara sallat och squash som grönsaker. För av röd paprika får jag garanterat sura uppstötningar. 

Egentligen skall magmunnarna hålla tätt i alla väder men ibland blir det inte så av olika skäl!
"Reflux innebär att man har problem med magsyra som läcker ut från magsäcken, oftast uppåt mot matstrupen och till och med upp i munnen. Det kan orsaka matstrupskatarr - inflammation (och sår) i matstrupen - om det är en allvarligare form. Magsyran kan även läcka ut neråt, till tarmarna, och kan då orsaka problem som diarréer och smärtor i bukens nedre delar. Att magsyran läcker ut från magsäcken är en följd av att magsäckens magmunnar av någon anledning inte sluter tätt. Magmunnarna är två ringformade muskler - en i vardera ände av magsäcken. Den övre stänger och öppnar magsäcken mellan matstrupen och magsäcken. Den nedre magmunnen stänger och öppnar mellan magsäcken och tolvfingertarmen, som sedan övergår till resten av tarmsystemet."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Reflux
Jag har oxå haft detta.. ofta när jag ätit eller druckit för mycket.. eller ätit när jag egentligen inte varit hungrig.. verkar som om magen blir överfull!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hmm, jag kanske äter för mycket för min mage. Ska tänka på det.

På dig anar jag att det mest handlar att din magen är rätt liten och inte så van vid några mängder!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#10 Kan nog vara så, svårt att veta hur stor magen är. Men jag kan känna mig övermätt av en äggmjölk på 5 dl.