Æggmjølk
Tænkte jag skulle prova mig på æggmjølk…tænkte gøra den på 2 msk kokosfett, 2 ægg, 2-3 dl vatten och smaksættning som tex kanel, kaffe, kakao, vanilj…
det jag undrar ær om det blir bættre med smør æn kokosfett? Kænner mest før att anvænda kokosfett….
tack å hej!
Jag tog kokosfett och min mage reagerade med akut diarre. Hört fler som drabbats av det i början. Prova försiktigt och inte när du ska iväg på något. Bara ett tips från en som fick sitta på toa på sonens skolavslutning
Jag använder kokosfett i äggmjölken. Men som Sandidra skriver, tar man för mycket (olika för olika pers) kan man få diarre.
Är man ovan vid kokosfettet skall man börja lite försiktigt, också för man kan få ont i magen och bli illamående innan magen vant sig.
Jag kan inte använda kokosfett i äggmjölk alls, magen brakar loss direkt. Inte ens lite kokosfett. Men det är bara att prova sig fram. Själv använder jag osaltat smör.
kör oftast smör, ibland fifty-fifty, någon enstaka gång enbart kokosfett om jag inte har smör hemma… det funkar fint (om man tål det)

jag använder osaltat smör, har inte testat kokosfett, har det i teet istället.
Lät dock som lite fett i din blandning, jag har 50 gram smör till två ägg och 2 dl vatten.