Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 4716 ggr
MyzanJ
0

hur mycket/fort går du ner i vikt?

ja jag vet att detta inte är en bantningskur utan en livsstil, men jag måste bara fråga hur mycket ni andra lyckats gå ner. sj har jag nu gått ner 2 kg sen jag började 09.09.09 idag = 21.09.09.. undrar bara hur fort de går för er andra :D

annizan
0

Jag har hållit på 1,5 månad och har gått upp nästan 3 kg men ner 10 cm i midjemått.Obestämd

MyzanJ
0

men det är ju måttet som räknas i det fallet så grattis :D

mariasupernova
0

Jag har hållt på i 8 veckor. Kör inte superstrikt på helger/födelsedagar. Men har gått ner 5.4kg. Första 4kg gick fort men nu har jag stått nästan stilla. Kanske går ner ½kg/vecka, knappt..

Ballo
0

Jag har hållit på med LCHF i 7 veckor, dom första 2 veckorna räknar jag inte 8 kg , mest vatten, men don sista veckorna 1 kg per vecka. Men det fins att ta av. 180 lång och 100 kg vägde jag i söndags.

Men det är en bonus, jag äter LCHF för att jag blivit av med all värk och kunnat dra ner drastiskt på insulinet. Typ 2diabetiker.

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

finataender
0

2 månader ungefär. Har gått ner 3 kg.
Men hade ingen övervikt när jag startade :)

Nipp
0

Lite beroende på hur kolhydratintensiv kost man hade innan så är nog sådär 2-3kg bara vatten man släpper pga mindre kolisar första tiden.

Så var det för mig. Sedan pendlade jag 0->+4kg från startvikt under ett år.

Sedan återgick jag till normal kost och kvar på samma, men lite nedåtgående.

thezood
0

Jag har gått ner ca 10 kg sedan jag började i mitten på juli. Tappar stadigt något kilo i veckan. Hoppas jag. Min lånade våg blev återkrävd av den elaka ägaren. Glad

Gullfia
0

Ätit lchf i 10 veckor och ökat 3 kg på den tiden och även ökat 4 cm på midjan.

Wtn3
0

Från början snittade jag väl på 2 kilo i veckan, det var för snabbt, numera går det mer lagom, 0.5-1 kilo i veckan.

Liza-bobban
0

Ätit LCHF i en månad och gått ner 6,5 kilo men nu har det stått still några dagar.

flikkan77
0

På ett knappt år har jag gått ner nästan 15 kilo, men gick upp 5 kilo av en medicin och nu har jag stått still sen i maj.

"You just have to belive…"

Skaldeman
0

Har gått ner sex "kokboks. och semesterkilon" på sex veckor. Ska ta ett eller två kilo till, sen är jag nöjd. Jag gillar att väga 84-85 kg. Det är egentligen flera kilo för mycket med tanke på min längd, men jag är en anhängare av trivselvikt. När jag går neråt 80 börjar jag se ut som en person som ska fylla 68…

Sten Sture

Roarkish
1

Jag har gatt ner 12kg pa dryga 4 manader. Borjade med 40 kg overvikt sa en del kvar! Stod still bra lange, men borjade strikta till det for 2 veckor sedan, och nu har det tagit fart igen. 2 kg forra veckan.

kaziopeja
1

Jag har hållt på i 17 veckor och har gått ner 6 kg och ca 6-7 cm i midjan. Visst är jag nöjd med att jag har fått ner i vikt de kilon jag har gått ner men är något besviken på takten, inte ens ett halvkilo i veckan och då kan tilläggas att jag tampas med ca 40 kg övervikt. :(

AnnaLundgren
1

Här går det långsamt, ca 5 kilo på 7 månader, men det är en aldeles lagom takt för mig. Har haft en otrygg kropp med allt vad det innebär och jag ser ändå den posetiva förändringen. Min plan är att ta 7 hg i månaden under så lång tid det nu tar att picka alla och många överviktskilon. Det tog tid att bli fet, så min hälsoresa kan också få ta tid. Då kan man njuta mer av färden;)

är frisk nu från ätstörningar PMS (mina kollegor gillar denna kost bara därför) mm. Jag är mer harmonisk nu trots ett stressigt jobb.

gentiana
1

Jag har gått ner 21 kg på 11 månader och minskat 21 cm i midjan. Jag är nu normalviktig, 67kg på 172 cm. Viktnedgången har gått i etapper. Gick ner nästan för snabbt under de 3 första månaderna. Sen har jag haft perioder då vikten stått helt stilla trots att jag ätit som vanligt. Jag bara fortsatte utan större ändringar och efter veckor av viktstillestånd försvann fler kilon. Nu tror jag att kroppen hittat en jämvikt för jag har stått nästan stilla 3 månader. Pendlar ett par kilo upp och ner.

Men det är inte det viktigaste. Det är att jag mår så mycket bättre. Har fått slänga mina värktabletter och har mycket mera ork.

babybel
1

Jag har hållit på i 10 månader och gått ner totalt 13 kilo. Takten verkar nu ha stabiliserat sig på ett kilo i månaden, varken mer eller mindre.

Trivs ganska bra med det eftersom kroppen hänger med och jag blir inte stressad. Vill gå ner minst lika mycket till, kanske mer - vi får se när jag kommer dit!

Jag resonerar precis som #15 - det har tagit 20 år av fettsnål kost att ta sig till övervikten jag hade… så då får det gärna ta ett par år att bli av med den!

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Rebecka2009
1

4 månader med Lchf i söndags och 12 kilo lättare. Har fortfarande 35 kilo kvar som ska bort…

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

almitra
1

gått ner 7 kilo sen slutet på maj

willas
1

Jag har hållit på i drygt 7 veckor och gått ner 5 kg.

mirjap
1

Har ätit LCHF men inte strikt, dvs UFO eller Fakir, utan med grädde, cr.fr. nötter och ost; sen början av juli. Drygt 2månader=5-6 kg minus, nåt ännu viktigare är; minus 13 cm i midjan, minus 9 cm runt rumpan och är mycket piggare!