Idétorka på smör!
Jag ska hem och göra en jätteladdning fakirbiffar ikväll och sedan blir det det och inget annat de närmaste tre veckorna, men jag har sån himla idétorka på vad jag sa äta till. Tröttnat lite på vitlökssmör och persiljesmör…
Några bra smörförslag? 

Jag körde mina 6 veckors fakir på olika pepparblandningar; svart, vit, grön, rosé i olika sammansättningar + lite Texas Grill(pulver). Alltså, jag stekte i smör och dekorerade med smörskiva som jag kryddade med mina pepparblandningar.
Lycka till med din FAKIR!
Bertil
Här en sida med andra sorters kryddsmör:
smaksatt smör
Ännu en: cafedeparissmör
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Här är en tidigare tråd där bl.a. bearnaisesmör står med

Tack 
Nu ska jag hem och göra smör och biff så det står härliga till!!
Hej!
Om du kan äta hemgjord majonäs(äggula,olja,dijonsenap,vinäger) under din fakir så kan du ju göra ägghacksröra med majonäs till biffarna som omväxling…
Lycka till!

Bearnaisessmöret är supergott! Det har jag gjort flera gånger och äter till kokt ägg.
"You just have to belive…"

Finns väl inget som hindrar att du lägger lite ost på en biff som omväxling om du gillar det.

Jag är ett stort fan av majonäs. Skulle kunna äta det med sked tror jag så ägghacksröra låter som ett bra alternativ. Ska testa!
Hemmagjord bea och hollandaise måste ju vara ok också eftersom det inte är några mjölkprodukter eller mjöl i det 
japp det är helt ok!

Ett tips: gör valfritt kryddsmör men tillsätt lite kanel också. Smöret får en helt annan smak och även om det låter äckligt så är det faktiskt jättegott! Jag har gjort det många gånger när jag har bjudit folk på mat och ingen kan lista ut vad det är i som smakar lite sött och annorlunda, men alla (hittills) har tyckt att det har varit gott!

#10 Ska testa det i bearnaissmöret nästa gång. Det är det enda kryddsmör jag gör, tråkigt nog. 
Borde lära mig fler…

Jag har personligen aldrig testat det i bearnaisesmör någon gång, men det kanske fungerar det också. Jag brukar oftast använda vitlök/olika örter/citron och lite kanel i det, så om det inte passar i bearnaisesmör, testa i något annat smör någon gång också!

#12 Det ska jag göra!

Smör a la naturell är ju gott som omväxling till kryddsmör.
Eller bara smör med flingsalt. (Tack Bregott Havssalt för idén!)
Rosépeppar ihop med torkad dragon är annars en favorit.
**Surface of Velvet
**Core of Steel

I både receptet på bea-smör och majonäs ska det vara vinäger. Rörd eller vit?
Jag använder vit vinäger. I en del recept används pressad citron.

Här finns det lite mera varianter

Använder vit vinäger till bea-smör.