Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 7067 ggr
maria45
3

Äppelmust

Kan  man dricka äppelmust  av egna äpplen?

julia61
0

Hur är den gjord, av vad? Mer än äpplen dåSkrattande

MimLan
0

Jag är rätt säker på att du inte har kolhydratfria äpplen. Så frågan är vad du själv anser om vilka nivåer kolhydrater som är godtagbara eller vad du tål.

maria45
0

Det är  bara av äplen gjorda inga tillsatser. Skulle vilja dricka det  1 glas om dagen

MissMullig
0

100g äpple med skal =12,4 kolisar i

Gunnell
0

Maria: om du vill dricka ett glas äppelmust om dan så gör det!! Glad Man måste inte skippa frukt om man inte vill men om man vill gå ner i vikt ska man inte äta så mycket frukt.

Äppeljuice innehåller 11.4 gram kh per 100 gr, vet inte om det är detsamma som äppelmust.

LatMask
0

Vad som talar för denna äppelmust: Den är gjord på egna äpplen, ingen extra tillsats av socker el dyl = Frisk fräsch råvara.

Emot: Äpplen har ganska högt kolhydratinnehåll.

Avgörande fråga: Klarar du av så mycket kolhydrater?

Det är alltså en avvägningsfråga. Jag för min del skulle dricka äppelmusten, eftersom jag inte är så kolhydratkänslig.

maria45
0

tack för svaren Gunnel och LatMask.vet ej om jag är kolhtdratskänslig eller ej men kommer nog att dricka äppelmusten från egna träd för det är så himla gott!!

Gunnell
0

Maria, det gör du rätt i! Man ska även må gott och njuta. Glad

[Pennylane1]
0

frågan är varför du frågar?Flört

maria45
0

jag frågar för att jag inte vet och för att jag är rysligt nyfikenFlört

JAUS
0

Spä med vatten.

[Pennylane1]
0

jag menar du tänker ju dricka den vilket som (med rätta!) Glad

Gunnell
0

#12 Ibland kan man ju behöva lite feed-back, eller hur? Glad Lite bekräftelse att det är okej och inte helt uppåt väggarna…

[Pennylane1]
0

sure! Definitivt!