Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6906 ggr
maudrenee
0

diskbråck och artros- lchf?

kan detta mahanda hjalpas av lchf? nagon som har varit med om detta? artrosen sitter mest i benen/ryggslutet.

har i spanien ar det valdigt svart att fa regelbunden sjukgymnastik. nagon som kan upplysa mig?

tack pa forhand

evacarina
0

MiaP
0

LCHF hjälper mot värken. Jag har också artros, i händer och fötter, och jag har blivit mycket bättre dvs värken inte alls lika jobbig längre.

babo
0

Hej Maudrenee!

Skrev om det i en annan tråd. Denna sight har övningar som man kan göra hemma… skrålla ned lite till höger.

Det gäller höftartros (kan kännas ned i benet) och knäartros.

Ganska enkla övningar. Står visserligen inget om diskbråck… jag har liknande besvär. Kanske kan man googla på diskbråck också,

Om man ligger och vilar ryggen med benen böjde över en stol… har gjort det ibland. Ser lite roligt ut med stolen i sängen :)

Sedan tror jag absolut att LCHF-kosten hjälper. Hörde från någon annan om gurkmeja och ingefära. Jag har börjat med det. Lägger i när jag steker fläskkarré t.ex., steker sakta i en timma ca och dricker skyn med (hällt ivatten, cf eller grädde).

http://www.comfora.nu/index2.asp?siteid=2&pageid=1&gclid=COWRzpnF7JwCFQkD3godyWxOiw

mazen
0

Tredje kotan i min ländrygg har glidit med smärta och kramp som följd, för 11/2 år sedan var jag tvunge att använga rullator om jag ville röra mej. Min axlar har varit ett problem i 15-20 års tid

Började med lchf 15 jan och stora förändringar har skett. Började med kokosfett ganska omgående och efter ett började jag ta ett uppkok på gurkmmeja och ingefära en msk för varje måltid

Mina onda axlar är helt bra och ryggen är väl inte som ny men nästan, promenerar en mil utan problem

Ingerära är bra bl,a artros

Gurkmeja fungerar som cortison fast utan biverkningar

Använder 1 tsp av varje per dl vatten, kokar upp sen får dra och kallna ( kokar över lätt )

maudrenee
0

puff for mer erfarenheter:)

sussie
0

Glukosamin är kroppseget stärker och kan till och med bygga bråsk. Nypon, vet ej vad det heter i hälsokosten hjälper också många liksom gurkmeja och ingefära som du redan fått tips om. Att försöka vara så aktiv man kan tror jag på.

dufva
0

Ja, jag tror att kosten bidragit starkt till att jag idag är symptomfri i min rygg.

Jag hade minst två rejäla diskbråck för 10 år sen och var väldigt dålig och långtidssjukskriven.

Idag är jag helt utan besvär, tränar styrketräning ganska hårt, och lyfte utan problem ut min gamla varmvattenberedare för ett par veckor sen Skrattande.

Svårt att säga hur mycket kosten bidragit men vändpunkten kom när jag insåg att jag måste bry mig om vad jag ger mig själv för bränsle och byggstenar

maudrenee
0

tack for er hjalp, forhoppnignsvis kan jag ocksa hjalpa nu:)

nenna31
0

Intressant detta….Gladvill veta mer och återkommer med egna erfarenheter när mer tid finns……Flört

Lizita
0

har haft 2 stora diskbråck för 2 år sen , var sjukskriven i 3 månader och nu i vintras.. åt mediciner varje dag för värk i ryggen. . Började med LCHF första Maj och det tog bara ett par veckor innan jag var medicinfri.. Vilken befrielse från att ha ätit mellan 9-13 tabletter om dagen till ingen!!

Visst har jag lite vardags värk kvar men den kan jag stå ut med, de dagar det gör ondare använder jag smärtstillande spray direkt på stället och det fungerar hjälpligt…

nenna31
0

För drygt tre år sedan opererades jag två gånger på en vecka för två diskbråck….de rensade även ryggmärgskanalen och tog bort ett par utskott på ryggraden…..allt för att ge plats åt nerverna som var rejält i kläm och svullna…..Har varit sjukskriven sen dess….arbetstränar sedan ett halvår…..Sedan jag började med lchf-kosten (mars -09)har jag halverat vissa mediciner och tagit bort två sorter…..min värk är avsevärt mycket bättre men långt ifrån bra…..men tror starkt på att kosten har gjort denna radikala förändring till det bättre…kan idag cykla vilket jag absolut inte kunde för ett halvår sedan….kryckan lämnar jag för det mesta hemma nu för tiden….värk kommer jag alltid att ha …men den är avsevärt mycket bättre idag …men tyvärr så har min värk i händer, fingrar, och armar inte blivit bättre utan snarare sämre…men jag har ju tagit bort en antiinflamatorisk tablett…och så utreder de just nu om jag har reumatiska besvär…får mina provsvar om en vecka…..

Ja det var mina erfarenheter/reflektioner …….. 

Jag kan verkligen rekommendera att äta kosten ….trivs kanon och känner att det är helt rätt väg….

Lycka till och hoppas du kommer att må bättre snart….nenna31Cool