Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5006 ggr
Muskrat
0

Morgondryck

Tveksamt om man kan klassa detta som lchf.. men tänkte skulle ta med denna ändå :)

Sista tiden på morgonen så tar jag ett start glas, 50-50 vispgrädde och åsens gammaldags ohomogeniserade lågpastörisera mjölk. Kanel och 3 t-skedar oboy, (borde väl ha kakao istället antar jag) i detta blandar jag min dagliga dos Dee (som jag kallar d-vitamin) Och banne mig om jag inte står mig hela dagen på det! drack det vid 9 i morse, är nu klockan 22 fortfarande inte hungrig, inte ätit något annat alls idag  =)

vitsippan
0

Det blir inte många kalorier på en dag!!! Är du inte rädd att kroppen går in i svältläge?

Muskrat
0

Nä det är sant, sanningen är att jag helt enkelt glömde *skratt* är en sådan där tanksprid liten sak som lätt glömmer att äta om magen inte kurrar.  Men hur som, jäkligt gott är det, krämigt som bara den, som att dricka glass :)

mazen
0

Är Åsenns verkligen gammaldags mjölk, det är ju så låg fetthalt i den. Jag är absolut ingen vän av Arla men deras Gameldags har mycket högre fetthalt. Har sån tur att jag nu skall få komjölk me mer vågar jag inte säga

Mervi
0

Åsen hade fetare mjölk förr men jag förstår inte vart den tog vägen. Har slutat köpa den magra.

Jag tycker det låter som alldeles för lite näring om du bara dricker detta!

Kan du kolla äggmjölken, den tror jag är bättre.

Muskrat
0

Skillnaden är att åsens är ohomogeniserad vilket jag gillar, och den smakar mycket bättre än någon annan kommersiell mjölk jag testat, och som jag nämnde Mervi, jag dricker inte bara detta, det var en observation jag gjorde då jag glömt äta den dagen. Brist på hunger kan orsaka sådan glömska vet du om man har mycket att göra :) Och lite fett eller ej, med 50% grädde 50% mjölk så tror jag inte att fetthalten är att klaga på.

Kollade just upp det, ca 4dl av detta som jag dricker varje morgon, nästan 900 kalorier, undra på att jag inte blev hungrig :p

Och äggmjölk, inget illa ment men… urk. Testade detta ett par gånger i olika variationer, spydde nästan. Ser inte hur denna ägg och vatten och fett blaska kan vara bättre, apptitlig är den dock inte . Dock tänkt att testa att blanda ner en ägggula i min morgon cocktail.

Jennix
0

Drycken som sådan kan du väl göra utan Oboy och med kakao istället, kanske Stevia som sötning? Det är nog inte så mycket kakao kvar i den sockerlösning som kallas Oboy. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Muskrat
0

Okay, dagens dryck, 2dl Omhomogeniserad mjölk, 2dl 40% grädde, 2 ägg gulor, 3 t-skedar oboy, ca 6000IE D-vitamin, kanel och en aning muskot. Några andra synpunkter på dålig näring? tycker den ser bra ut och täcker typ halva dagsbehovet personligen. Och ja, jag planerar att gå över till kakao, men den var slut och jag hade en gammal oboy förpackning sittande.

Jennix, har lite svårt för stevian faktiskt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men grädde är ganska sött i sig, och oboyen är bara 19% kakao så ska testa så fort jag kommer iväg till affären med 1 tsk kakao istället.

Energi kcal: 1013,60      Energi kJ: 4236,00
Proteiner: 17,56             Fiber: 0,00
Kolhydrater: 15,60         Vatten: 304,36

Fetter:
Fett: 99,20                     Kolesterol: 765,60
E-mättade: 25,84            Mättade: 60,04
F-mättade: 2,92

Vitaminer:
A: 958,00                       B1: 0,08
B2: 0,56                         B3: 0,20
B6: 0,12                         B9: 74,40
B12: 2,76                       C: 0,00
D: 2,20                           E: 4,08

Mineraler:
Fosfor: 510,00               Järn: 2,40
Kalcium: 432,00             Kalium: 572,00
Magnesium: 45,60          Natrium: 151,60
Selen: 18,40                  Zink: 1,88

Jennix
0

#7  Kan du göra helt utan sötningsmedel är det nog det bästa, såklart. Jag tror det bästa är att vara så mycket utan sött man kan, speciellt sådant som man tillsätter och som inte finns i grönsaker eller frukt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

mazen
0

Verkar som du inte har provat Arlas gammeldags

Gammaldags Mjölk

Muskrat
0

Fick min icke lchf'ande vegetariska fästmö att testa min morgon dryck idag, hon vart förvisso lite illamående av det stora gräddintaget men konstaterade glatt förvånat att hon faktiskt inte heller blev hungrig på hela dagen. Hon klagede dock på att hon ville ha något att tugga på ;) den damen är normalt hungrig 24-7.