MindBlow's Tråd!
Hejsan! Jag är ny här inne, precis börjat med lchf (igen) och hoppas på att det kommer hjälpa mig i min viktnedgång!
Jag är 18 år gammal, 164 cm lång och väger runt 60 kg. Vill gå ner till 50 kg då det är en vikt jag haft innan och varit otroligt nöjd med.
Tänkte fråga er om frukosten jag åt idag.
Jag gjorde en omelett på två ägg med Grevéost (28%ig) som jag åt med någon msk leverpastej och en halv cm-tjock skiva Grevé. Omeletten stekte jag i ungefär 2-3 tsk smör.
Låter detta som en bra frukost? Är det för mycket/för lite av något?
Jag kan tillägga att jag inte blev mätt av frukosten men det kan ha och göra med att den egentligen inte var frukost utan lunch (men det första jag åt på dagen). Jag har väldigt svårt att äta direkt efter att jag vaknat och har dessutom stora sömnsvårigheter vilket gör att jag vaknar på lite knasiga tider när jag inte kunnat sova natten innan.
Till mellanmål (ungefär en timme efter frukosten/lunchen) åt jag fem tunna skivor Grevé med lite leverpastej på varje. Supergott och det gjorde mig lagom mätt!
Vad tycker ni?
Kram, Olivia.
Jo, det låter nog bra med maten.
Du har ingen övervikt att tala om egentligen och du får komma ihåg att LCHF inte är någon "rasa-i-vikt-diet" utan det är en kost som man ska må bra av. 
Så ät och må bra och ha inte för stora förväntningar.
Du bör äta när du är hungrig och äta tills du är lagom mätt. Försök att lära känna hur din kropp fungerar.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jo, det är så svårt bara. Jag vet liksom inte riktigt när jag är hungrig och när jag är mätt. Levt med ätstörningar i 5 år och det har satt sina spår.
Jag känner mig lite hungrig nu, borde jag äta något (har ett kokt ägg i kylen, det med lite majonäs tänkte jag på) eller borde jag vänta tills middagen är klar om några timmar?
ät nu! ;)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ät nu! Du är hungrig och bör äta! Mosa ägget med majonnäs eller smör till, det blir jättebra!
Aldrig trodde jag att jag skulle bli så mätt på bara ett ägg, lite smör och lite majonäs! Det var riktigt gott!
Låter det här som en bra middag?
En påse babyspenat.
En bit kassler.
3 dl vispgrädde.
I bit ädelost.
Lite Grevé.
Och citronvatten att dricka till.
Okej, inte 3 dl visp. 1,5 - 2 snarare (kollade upp kcal..). Detta är för en person ska tilläggas.

Låter bra tycker jag och glöm bort kcal. om det inte blir för lite så är det ingen fara.
Viktigaste är att du får i dig fett och proteiner så att du mår bra!
För mig var det så att jag var hungrigare i början än vad jag är nu!