Vänsterhänt
Jag är vänsterhänt och ibland kan det bli lite problem eftersom mycket är anpassat för högerhänta.
Nåt som jag aldrig tidigare haft problem med, eller ens en tanke på, är att skära upp smör efter markeringarna på paketet. Milkos paket har nämligen markeringar på båda sidor.
Nu har det börjat smyga sig in Arlas smör i våra butiker och till min förvåning ser jag att markeringarna bara passar högerhänta

Hur ofta skär du upp smör i exakt mängd?
Det är väl bara att höfta på, ofta lär man ju sig ungefär hur mycket tex 50 gram är! Använd ögonmåttet!

Jodå, jag brukar klara det.
Men eftersom markeringarna är som de är antar jag att någon tänkt till och därigenom uteslutit oss vänsterhänta.

Men går det inte att bara vända på paketet? Så märkningen är antingen från dig eller mot dig. Eller tänker jag fel då?
Använder själv båda händerna ungefär lika bra, förutom när det gäller att skriva, då fungerar bara högern.
"You just have to belive…"

alltförvänsterhänta är en jättebra och rolig sida för oss vänsterhänta.
Inte för att dom säljer smörpaket, men jag har köpt sax, linjal, sås-sked, bläckpenna, kollegieblock, kortlek mm till mej och min dotter.
Nu såg jag att även sporken kommit ut. Så det blir till att lägga en beställning igen.

#3 tänkte precis likdant. Det är väl bara att vänd på paketet. Är själv högerhänt, är dock bättre på vissa saker med vänstern, är dessutom vänsterögd och vänsterörad, men högerfotad.
Jag är också vänsterhänt.( vi genier hihi
) Smörpaketet har jag nog aldrig direkt funderat över, jag vänder paketet(till min mans stora förtjusning, inte
) Däremot har jag problem med tandade knivar och saxar (om dom inte är gjorda för vänsterhänta).
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Nix, det är inte bara att vända på paketet. Om man ska kunna skära efter markeringen (utan att skära i papperet) bör ju markeringen var på den "bortre" sidan av förpackningen
Jag är bara valhänt…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#8 Är det månne samma som fläskhänt? vad min mamma kallade mitt dåliga bollsinne.
Nobban7 - det är det nog… "kärt barn" har många namn.. Fläskhänt låter ju onekligen mer positivt - som den lchf:are man är (trots att jag inte äter fläsk)… Å andra sidan är ju valar "söta"….
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Jag är oxå vänsterhänt. Det är många småsaker som ställer till problem, saxar är ett exempel. Att man lägger handen i det man skriver, en annan. Minns när man skrev på "tavlan" i skolan, det blev inte så snyggt, när man skulle hålla undan handen från texten.
men det uppväger ju att man är musikalisk, kreativ, intelligent..

Jag tycker det är lättare att skära när markeringen är mot mig. Gör märke i smöret med kniven "genom" pappret, sen tar jag bort pappret och skär smöret.
Tror vi skär smör olika helt enkelt! 
Vad är det för fel att skära genom pappret?

#14 En enda kladdig röra utav papper och av smör

Jag vill helst ha pappret helt så jag kan paketera in smöret igen. Annars kladdar jag ner kylen med smör.
Men är man inte lika klantig som jag så klarar man sig kanske med mindre papper runt smöret. 
Det finns ju smöraskar.

Vet inte varför, men jag gillar inte smöraskar… eller så har jag bara inte hittat den perfekta. 
Ja, på tradera finns det jättefina gamla modeller! Men de är väl utan 'gram-angivelser'. Jag "gröper" mitt smör/bregott… utom i enstaka fall.
Om vi vänsterhänta LCHF-are skulle bilda en sekt? En liten sekt inuti sekten…
De Vänstervridna och Högerdrivna falangerna…? Tvåhänta bör då 'logisktvis' blir Mittenfalangen… hmmm
Blir det inte lite splittrat då?

Tvåhänta med dragning åt höger då? Är det fortfarande mittenfalangen?
Det här blir uppenbarligen ett helt virrvarr av små-sekter…Vi kan kanske ha en sekt var?
21, Jag håller med dig. Jag är 2hänt eller dubbelhänt som jag brukar säga. Vi har skrivcentrum i mitten. Tror jag iaf. Jo det kan bli lite splittrat. Ibland är det lite svårt att hålla rätt på höger och vänster. Jag kan lika bra med vänster hand som höger..
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

#24 när det gäller att skriva är jag lika bedrövlig med båda - men vänstern är lite stadigare
Latmask - vilken tanke - en sekt var… 10 000 (snart) eremitsekter inom LCHF….