Boktips - att ge bort i present
Hej alla,
Jag har ätit LCHF i ett halvår, mest för att jag ville pigga upp mig själv, har inte så många kg att gå ner.
Dock skulle jag vilja sälja in denna livsstil till min kära syster, som jag bor rätt långt borta ifrån och som ökar med några kg varje år, trots försök att gå ner. Jag själv har recept-boken med Airam och Annika, men jag tror hon skulle behöva en bok med både recept och förklaringar, tips och idéer. En bok för nybörjare, men med bra inspiration för att våga sig på.
Jag har försökt sälja in denna hemsida, men med två små barn så verkar hon inte ha stunden över att ordentligt få sitta ifred och läsa på. Jag älskar min syster, och vill så gärna att hon skulle försöka sig på lchf, för det skulle göra enorm skillnad för henne.
Har ni några boktips?
Förutom boktipsen, som du säkert kommer att få här snart, kanske en pdf med recept kan vara nå't som du snabbt kan mejla över till henne - för att inspirera till god mat i lchf-anda?
Det kräver ju inte att hon sitter och sträckläser några långa stunder…
Edit: I den grå menyraden till vänster har du även en rubrik som heter just "Boktips" - kanske hittar du idéer där?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Något är galet med länken, kan inte öppna den, Har inga problem med andra länkar
mazen, det har kärvat lite med iFokus idag - så prova igen (det fungerar för mig att öppna länken i alla fall…). Hoppas det funkar!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Jag vill rekommendera Anna JD Jakobssons bloggbok Vägen från 137 kilo. hon har dessutom kommit ut med en kokbok i dagarna.
Här har du en länk till hennes blogg. Anna kör en blandning mellan LCHF och GI och det kan vara gott nog för många.Det bästa med Anna är att man får följa hennes resa, hon är väldigt positiv och man förstår verkligen att det fungerar! Även om man kanske har många kilon att tappa.
Vidare tycker jag att Lars Erik Litsfeldts Ät fet mat förklarar saker bra och lättfattligt.

Länken i inlägget funkar inte men om man rullar ner till #54 som du skrivit så funkade det bättre
Tack och bock

Jag gillar Skaldemans "Gi-noll, för kvinnor som vill gå ner i vikt". Där får man mycket fakta (på ett enkelt sätt) och recept.
Aha, nu förstår jag vilken länk du menar,Mazen…
(Därför la' jag länken i inlägg #1, i denna tråd, vid ett inlägg, #126, i den andra tråden där länken fungerar… rörigt med alla trådar o inlägg… :) )
Den första länken fungerar alltså inte i den andra tråden - utan då får man istället scrolla ner för att hitta andra länkar som fungerar.
Tack alla, jag sökte innan på sajten, men hittade ingenting under boktips mm, nu däremot går det bättre. Det var nog lite tjall på linjen tidigare.
(hade dock missat rubriken Boktips i vänsterspalten, tackar speciellt för det svaret, Andina)
Annas sida tycker jag också är suverän, men det tycker jag alla är som skriver om LCHF. Jag kan bara sjunka djupt in i LCHF-världen och njuta över allas berättelser, hälsovinster och nya liv. Det är svårt dock att sälja in idéen till någon som inte riktigt har samma tid att läsa på och bli "såld" på LCHF. Men, jag ska se vad jag kan göra för syster yster.